A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 2.0 tdi 140LE Highline 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Kötél idegzetűeknek

Szöveges ítélet

Elég nehéz objektív értékelést adni az autóról, mert a sok probléma nagyon el tudja venni az ember kedvét. Elnézést, ha hosszú leszek, de talán érdemes lesz elolvasni.
Bevezetésként annyit, hogy a családban, cégnél 1981 óta szinte csak VW fordult meg - újonnan vásárolva. I Jetta, II Jetta, III Golf, IV Golf - Bora, Passat 2001 és most ez. Így van némi rálátásom a VW hanyatló minőségére. A tucattermelés és a sokszor értelmetlenül eltúlzott elektromos rendszerek megtették hatásukat, egyre gyengébb anyagminőség és egyre több elromolható alkatrész lett. A magyar márkaszervizek pedig hihetetlenül szakképzetlenek, és a valóságban nem teljesítik az egyébként valószínűleg előírt sztenderdet. Mivel nincs nagyon összehasonlítási lehetőségem, így csak a korábbi VW-ektől megszokott minőséghez és precizitáshoz tudom hasonlítani ezt az autót. Lehet, hogy, ha bármilyen másik autómárkához hasonlítanám, hasonló problémákkal találkoznék. Azt azért tudom, hogy vannak olyan dolgok, amik szerintem egy 9 milliónál jóval olcsóbb autónál sem fordulhatnának elő...
Az autó gyönyörű, bár valóban túl sok közlekedik belőle, így már nem jár akkora presztízzsel, mint 20 éve. Irtó jó vezetni, fekszi az utat, van benne erő, szóval abszolút szerethető lenne. Sajnos a sok apró bosszantó hiba miatt mégsem lehet maradéktalanul. (Itt jegyzem meg, nem értek egyet sok szélsőségesen fröcsögő véleményíróval, akár jót, rosszat írtak, számomra nem elég objektívek. Ráadásul azt hiszem, akinek akárhogy is jutott ilyen autó osztályrészül, szebben és helyesebben illene írnia...) Az viszont kiderült a sok hozzászólásból, hogy vannak típushibák. Ebből szerencsére a motorleállásos variációval eddig nem szembesültem. A többivel viszont igen.
Kezdettől fogva zörög a B oszlop - tető találkozásánál valami, elsősorban nyáron. 4szer szedettem szét, az utolsó alkalommal én is ott voltam a szerelő mellett (aki akkor szedett ilyet szét életében először - Porsche Buda) és nem sikerült a zaj forrását kideríteni. A tetőkárpit lebontatását nem mertem bevállalni, félvén, hogy többet ártok vele, mint használok. Így nyáron a mai napig zenél időnként a fülembe. A futómű nyikorgására csak legyintenek, ez ilyen. Okulva a sikertelen fórumos írásokból, nem is erőltettem. A tolatóradar pedig természetesen akkor pont jó, amikor a szervízben járok, a computer szerint semmi baja. Bosszantó dolgok. Kollégám passatján már 2x romlott el az elektromos kézifék kapcsolója, nekem még csak 1x. A szervíz computer nélkül már létezni sem tud. 2 órát kell várni, mire kiderítik, hogy a kapcsoló és kábelköteg biztos jó. Keresik a hibát a motortérben. Rácsukják a motorházat a leszerelt takarófedélre - eltörik. Nincs raktáron, jöjjek vissza máskor, ja 4-ig, addig dolgoznak. 4 óra alatt kiderült, hogy mégiscsak a kapcsoló a rossz. 5 perc alatt kicserélik.. Kezdhették volna ezzel. Kb 99% volt erre az esély a hasonló meghibásodások ismeretében. Nem, 4 órát computerezni kell. 4-kor visszamegyek, kicserélik az eltörött fedelet. Kihajtok, olyan furcsán áll az ablaktörlő. Húzok egyet vele - fordítva rakták vissza. Visszafordulok, szerencsére még van ott valaki. Semmi elnézést, vagy hasonló. 10 perc múlva kész. Kérdem, kezdő volt a szerelő? Válasz: Á, nem, tapasztalt kolléga. Az jó, megnyugtató...
Következő eset. Észrevettem, hogy a jobb hátsó mélynyomó torzít. Azt hittem, hogy valamit elszúrhattak akkor, mikor korábban azon az ajtón kicserélték a napfényrolót, mert elkezdett beszakadni az anyaga. A munkafelvevőnek pontosan megmutatom mi a probléma, a cd-n beállítva a szám, ahol legjobban hallható a torzítás. 2 óra múlva hozza, hogy a computer szerint semmi baja. Mondom engem nem érdekel a computer, hallgassa meg ismét. Tényleg hallható.. Elviszi. 1 óra múlva jön, hát, lehet, hogy a rádió a hibás, kipróbálnak valamit. Szerencsére láttam az üvegen keresztül az autót. Olyat láttam, amit nem akartam elhinni. Kb 40 éve mehettek így a dolgok. Odaálltak az autóm közelébe 2 másik hasonló Passattal, a rendszámok alapján másik ügyfélé lehetett. Látom, berhelnek a rádiókkal. Kicserélték a rádiókat!! Ezt muszáj volt a telefonommal rögzíteni. Lehet, hogy látták, mert fontoskodva jön az ember, hogy megvan a hiba, a rádiót kell cserélni. Utalva a látottakra, mondom remélem nem úgy, hogy egy másik ügyfélével kicserélik. Nem, nem, csak ki kellett próbálni.. Délutánra hoznak a raktárból, jöjjek vissza érte. Jó, mondom, addigra a koszt is töröljék le belülről (mert a computeres vizsgálat után összemocskolva jött vissza az autó). Munka után megyek érte, nézem a rossz hangszóró ajtaját, látom a kárpit 1cm-re eláll. Még meg sem hallgattam, visszaküldöm. Jaj, elnézést, rosszul rakta vissza a kolléga.. Meghallgatom, rendben van. (Csak otthon veszem észre, hogy a rádió körüli hézag nem egyenletes, ferdén rögzítették. Rájöttem, hogy a takarást hogyan tudom lepattintani, megigazítottam saját magam) Mielőtt eljöttem, kérdem, hogy hol jelzik, hogy rádiót cseréltek. Tessék itt a munkalap. Mondom, azon csak az szerepel, hogy torzít a hangszóró. Jó, akkor várjak, a kolléganő ír majd 1 igazolást. Várok. Kérdem, erre mennyi a garancia. 2 hónap múlva lejár az autó garanciája, addig. Nem kívántam vitatkozni, ezért vártam az igazolásra. Szerencsére azóta működik a rádió, nem kell pereskedni..
Szóval ennyit a Porsche Budáról. Egyetlen szolgálatkész munkafelvevő van ott, Varga Józsefnek hívják, csak sajnos nem mindíg van ott, és nem ő javítja az autót.
Az, hogy az olaj kezdetben (csökkenő ütemben) fogy, szerintem anyagilag elhanyagolható, és addig, míg a motor rendben van, lényegtelen.
Összegezve, ha valakit az apróbb problémák nem izgatnak fel, akkor nyugodtan vegyen ilyen autót, én ennyi pénzért jobb minőséget és sokkal jobb szervízt várok. Nagyon gondolkodom azon, hogy merjek-e VW-t bevállalni következő autónak a szaporodó problémák ellenére is. Az biztos, hogy csak akkor lesz rá esély, ha a design és a vezetési émény legalább ilyen jó marad, mint ennél az autónál, ami viszont megint elég szubjektív dolog.
Remélem érdemesnek tartották ezt a kissé hosszúra sikeredett, szervíztapasztalatot is taglaló beszámolót elolvasni.

Hibalista

- elektromos kézifék, napfényroló anyaga beszakadt, 6CD-s rádió csere, visszahívásos javítások (szoftver, ablaktörlőmotor fedél), valamint elháríthatatlannak tűnő problémák kezdettől a mai napig: B oszlop - tető találkozása felől nyáron zörög a kárpit mögött, télen a futőmű nyikorog piszkosul, a bal első szenzor folyamatosan jelez esős, nyirkos időben...

Ide hordtam szervizbe

Porsche Buda

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat Következő autója? nem tudom
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)