Kígyót melengettem...
Szöveges ítélet
Kezdeném ott, hogy imádom az autókat. Kispolski, 18 éves Mercedes, majd 2 db. Renault Twingo és Citroen Xsara Picasso után megvettem egy 2002-es VW Passatot kombit 1.9 tdi motorral 131 Le-vel. Imádtam, szép volt,jó nagy A8 polír kereket vettem rá, de az egyik barátom unszolására eladtam. Tetszett neki, folyamatosan duruzsolt, hogy adjam el neki. Semmi gondom nem volt a kocsival,természetesen megkapott mindent, ami szükséges a rendes szerviz periódusokban. A lényeg, hogy jól rábeszélt az eladásra, így átruháztam rá.
Ekkor kellett volna másként döntenem...na mindegy. Mivel szerettem a VW-t, gondoltam veszek egy újabbat, a jelenlegit. Szorgos és alapos keresgélést követően rátaláltam az igazira. Megnéztem, magyar autó 32000 km-rel, karc és festésmentes. A gazda árulta, rendes volt, mondta, hogy egyszer azért volt egy kis flikk-flakk, mert rátolatott egy vasrúdra, de cserélték a teljes hátső löklapot. Megegyeztünk, megvettem. Az autót Békéscsabán vette át 2006.januárban, úgyhogy nyugodt voltam a származás oldaláról. Bementem Bcsabára a szalonba és kértem, hogy a szervíztörténetet nyomtassák már ki. Minden egyezett a szervízkönyvvel.
Nem is volt a kocsival semmiféle gond, hacsak az nem, hogy az előző Passathoz képest jobban szerette a nem is olyan olcsó motorolajat.Mondjuk kompenzálta azzal,hogy 6 alatt fogyasztott. Olajcsere viszont már 10000 km alatt is szóba jöhetett a komputer szerint, de ilyenkor a szervíz szerint csak öntsek rá,majd 15000 km-nél cserélünk. Így tettem. A longlife periódust meg kitöröltettem, minek úgyse bírja ki addig.
A gond 100000 km után következett. Előbb tönkrement a rögzítőfék. Szoftver frissítés, majd működtető elektronika csere. Egy hónappal később M5-ösön megállt a kocsi, tönkrement a tankban lévő olajszivattyú - persze csere.
Most meg azt vettem észre, hogy 6. fokozatban 80-120-ig úgy ráz, hogy a szivargyújtó kinyitja a rekeszt amibe be van zárva és a hátsó ülésre lövi ki magát. Bemutatom a szervizben, erre azt mondják, hogy szép a hangja,nincs ennek semmi baja. Mennek vele egy kört, akkor meg az volt a válasz, hogy érzik, létezik a hiba, de ők kevesek, nem tudják mi a gond. Ajánlottak egy maszekot. Elmentem ahhoz is, valami adagolós guru. Na ő már okosabb, az mondta 3000,-Ft-ért, hogy igen érzi, valami gond lehet az üzemanyag ellátással. Gondoltam, ez már szakember, rábízom a dolgot. Most arra várok, hogy rátegyenek valami gépet és az majd megállapítja, hogy mennyi a rendszerben a nyomás, vagy tudom is én mi.
Annyira reszketek, amikor beülök, hogy valami gond felszínre kerül, hogy nem is járok vele. Most a 2000-es évj. Renault Cliomat nyúzom, amiről minden fórumon csak rosszat írnak. Na ennek semmi baja nincs. Ugyanúgy szervizelem, mint a német vasat, csakhogy ez meghálálja.
Visszatérve a Passatra, már nagyom várom, hogy kiderüljön mi a baja, mert akkor természetesen megcsináltatom - ha ki tudom fizetni - és eladom. Persze fájó szívvel teszem,ugyanis nagyon jól fogyaszt, kényelmes, R-design-os,18-as kerekekkel. Úgyhogy szép, csak nem megbízható és ezt nem gondoltam, mert az előző Passat 220000 km után is tip-top volt.
Hibalista
- 2 db alsó lengőkar csere, - tankban lévő olajszivattyú csere 100000 km-nél - 10000 km-ként olajcsere szűrőkkel, nos ez szerintem ez nem természetes - rögzítőfék hiba, előbb szoftver frissítés, majd működtető elektronika cseréje
Ide hordtam szervizbe
Auto-Körös ( vagy Körös-Auto ) Békéscsaba
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Személyes ismeretségi körből
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat PDTDI | Következő autója? | x-sorozatból, amiről jót írnak |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
