Kék delfin
Szöveges ítélet
Fél éve használom az újonnan vett VW Passat TDI DPF (170 Le) Sportline felszereltségü autómat.
Nagyon sok rosszal olvastam az autóról itt a népitéletek között, ezért sokat vaciláltam.
Szóval ez az autó fantasztikus. Meglep, hogy a futómü majdnem ugyanazt nyujtja sportosság terén, mint amit az elözö kocsim tudott (Octavia RS TDI DPF). A két autó között az az alapvetö különbség, hogy ezzel akkor is lehet gyorsan menni, ha nem akarod kirázatni magadból a lelket. A futómü egyértelmüen jobb, mint az alap passatban, itt nem billeg, hanem pontosan veszi az ivet (ugyanugy, mint az RS vette), csak itt teljesen hangtalan, zajtalan nem nyiszeg, zörög, hanem rendesen végzi a dolgát - lehet, hogy a sportline felszereltségü passatokat jobban rakják össze?
Lényeg, hogy 14000 km után sem bántam meg, az autó fenntartása semmivel sem magasabb költség, mint egy ugyanilyen képességü Skodáé, viszont annál jobban használhatóbb.
Újabb: elérte az autó a 20000 km-t és még mindig nincs olajfogyasztás - kedves uraim, ésszel kell bejáratni az autót!!!
Pedig határozottan, sportosan használom, 4000-4500-as fordulatig elpörgetve, kigyorsitva, lendületesen. Viszont mindig visszahütve utána a turbót.
Nincs részecskeszürö dugulás, nincs köhögés, csak hatalmas nyomaték és lendületesség.
Nincs recsegés - mint az elözö autóimnál - a karosszériából, vagy a futómü felöl, teljesen massziv az autó.
Igenis teljesen korrekt autó!
2008. júniusban megcsináltunk egy 6000 km-es spanyolországi körutat, érdekesség képpen: Grác-tól a francia spanyol határig 1300 km folyamatos vezetéssel minimális fáradtsággal szálltam ki az autóból (figyelem, a sport ülést kell választani, nem a komfortline-t!). Volt benne kemping, 40 fokban autózás, folyamatos vizfüggüny az alpokon keresztül. Az autó hibátlanul teljesitett. Hihetetlenül megkönnyitette a stabilitása a hosszu távu vezetést. Az átlagfogyasztás 6,5 l körül volt (betartva a korlátozásokat). Hibátlan utazóautó, és teljes terheléssel is hibátlan menetdinamika és biztonság.
A mai napon eladtam az egy év és kettö hónapot használt Passat Sportline-omat. Nem azért, mert bármi gond lett volna vele, hanem mert jött egy ujabb szerelem (Passat CC 1.8 Tsi).
30000 km-t tettem bele ezalatt az idö alatt, 1 db helyzetjelö izzón kivül, ill., az egyik fényszóró mosó ajtót pátlásán kivül (5000,- Ft) más hibája nem volt.
A 30000 km alatt 0 (azaz nulla) volt az olajfogyasztás - egy turbós motort jól kell bejáratni, utána nincs gond a PD elemmel sem. Mind a futómü, mind a belsö tér végig teljesen csendes maradt, semmi sem zörgött, minden elektronikus elem is hibátlanul müködött.
Lehet, hogy a titok az volt, hogy én akartam ezt az autót, mert tetszett, nem valaki alám rakta, hanem saját részre vettem, én állitottam össze, és nem utáltam az átvétel idöpontjától kezdve.
Remélem, hogy az új tulajdonosnak is annyi öröme lesz benne, mint nekem és a családomnak volt.
Hibalista
- Még nem romlott el semmi!
- És még mindig semmi...
- Furcsa, de még mindig semmi...
- Tragédia: 1 db helyzetjelzö izzó (3000 Ft.)
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Mentes és Tsa
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Skoda Octavia RS TDI DPF | Következő autója? | VW PASSAT CC 1.8 TSI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
