jó, de kezdek félni tőle
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem az autót, kényelmes, tágas, praktikus, szép a műszerfala és szerintem jól hangolt futóműje van. Gondolkoztam chiptuningon, mert a 105LE kicsit kevésnek tűnik, de kicsit tartok tőle, még nem csináltattam meg.
Az autó németországi, az időszakos szervizelése mindig teljes körűen megtörtént. Az olajat nem 30.000-ként, hanem 15-20.000-ként cseréltetem. Az olajat egyébként eszi kb 8.000Km után fél liter long life-ot kell utántölteni. (Galant TD egy deci olajat nem evett!!!) Fogyasztása vegyes használatban 6,8 liter (többen írtak 5-6 liter közötti fogyasztást, azt nem tudom hogy lehet vele elérni). hibák: 120.000-nél a fékhatás kezdett eléggé romlani (bekeményedett), kiderült hogy egy cső volt elrepedve így levegő került a fékrendszerbe. Egyébként a fék szerintem nagyon jó! 130.000-nél megállt az autó, üzemanyag pumpa (típushiba) 90.000,-Ft-ba került a csere. Most már kezdek félni tőle. Előtte Mazdáim és Galantom volt, így egyikkel sem jártam még. Az a szerencséje, hogy van egy jó VW szerelő ismerősöm (nem márkaszerviz) aki tényleg gyorsan és precizen dolgozik.
3 év múlva:
190.000km környékén jöttek sorban a hibák:
Kettős tömegű lendkerék kuplung szerkezettel (200.000,-Ft), majd az autó eléggé füstölt és a teljesítménye is csökkent ráadásul nagy gáz adásnál a motor beremegett és csak utána indult meg. Akkor kapott végre egy chip tuningot (140LE), ettől már jobban ment, de a füstölés és a remegés nagy gáznál megmaradt. Következett a PD elemek cseréje (nem változott semmi, szerintem felesleges volt, bár a szerelő állította, hogy mérések szerint ki kellett cserélni...) Másik szerelőhöz vittem, ott kiderítették, hogy vezérműtengely és hidro tőke kopás okozza a jelenséget. Cseréjük után végre jó lett az autó, most jobban megy mint valaha, a fogyasztása is jobb lett, 7 literről 6,5 literre lement. Igaz összesen egy vagyonba került...
és még félhetek a turbótól és a kompresszortól...Magam sem tudom miért, de még mindig szeretem, bár attól tartok a következő autóm újra japán lesz...
Hibalista
- Fék (120.000-nél) - Üzemanyag szivattyú (130.000-nél) - Kipufogó visszavezető szelep, első féktárcsa csere (162.000-nél) - Első futómű silent csere (183.000-nél) - Kettős tömegű lendkerék+kuplung szerkezet (186.000-nél) - kézifék kapcsoló csere (189.000-nél) - PD elemek cseréje (190.000-nél, vszeg nem kellett volna mert a hiba nem szűnt meg) - Vezérmű tengely + hidro tőkék cseréje (194.000-nél) - Hátsó rugó eltört (194.000-nél)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | ?? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
