Jó autó, kár, hogy nem az Autobahn-on használhatom
Szöveges ítélet
Hali, ez már a második Passatom. Az elsőt ugyanúgy újan vettem 2004. júliusában. Azt 140.000 km-rel adtam tovább idén májusban, majd júniusban megérkezett az új Passatom, amely ugyanaz típusú motorral szerelt, de 105 LE, tehát 5 LE-vel erősebb. A régivel nagyon meg voltam elégedve, csak szervízbe ne keljen menni, hiszen a 100.000 km-es szervízen kb. 250.000,-Ft-ot fizettem, majd a klímán valami kis cső-izé törött vagy romlott el, az kb. 100.000,-Ft volt, majd kilyukadt magától a hűtő, de ennek költségét nagyobb részben a Vörös Autóház vállalta, habár már nem volt garanciális az autó. Az autóval magával meg voltam elégedve, 100 LE, 1,9 lit., diesel. Keveset fogyasztott, kényelmes volt, nagy és szép. A motorja tényleg hangos volt, főleg a motorolajcsere előtt, gondolom, akkor már nem volt meg az olaj megfelelő kenőképessége. A váltó nem volt tökéletes, a másodikba való váltásakor mindig kattant, kicsit nehezebb volt belökni, de a többit vette normálisan. A fogyasztása, úgy kb. 6,5 - 7 liter körül volt. Tehát meg voltam elégedve. Az új Passatomról a követkekőket tudom mondani: Külalakra nagyon tetszik, szép, masszív, eddigi legszebb autóm. Motorisztikusan is jó, mint már említettem, a motorja ugyanaz a típusú, mint az előző kocsimé volt, tehát kevés fogyasztás, nekem elegendő 105 LE. Ez egy picit halkabnak tűnik. Az ülés kényelmes, de nehezen találtam meg a tökéletes pozíciót, hiszen mindenfelé állítható, gerinctámasz, stb, így kb. két napot azzal foglalkoztam, hogy beállítsam. A kocsi kidolgozása igényes, jó (régi Passat előtt Focusom volt, jó kocsi, de csúnya igénytelen kidolgozási hibákkal tele). A műszerfal olaszos és szerintem nem túl jó választás, mert sokszor azon veszem magamat észre, hogy nem nézem az üzemanyagszintjelzőt, egyszerűen, mert túl mélyre van süllyesztve és nem érdekel. Ezt nem tudom megmagyarázni, de rossz hellyen van, mélyen és nem látható normálisan. Az egész műszerfal az olaszos dizájn miatt nehezen takarítható. A váltó kitűnő, sokkal jobb mint az előző Passatomba, precíz, könnyen a helyére lökhető. Maga az utastér nagy, igényes, viszont a menetkényelmet nagyon rontja az, hogy sportosra hangolták. Ez lehet, hogy a német Autobahn-on nagyon jó, de Pécs utcáin, valamint a jelenlegi rossz minőségű országutakon hátrány, hiszen a kátyúkat nagyon észreveszi a kocsi. A kormányzása jobb mint a régié, ami viszont nem tetszik, hogy nagyon jól eltalálták az úgymond "buszos" gázpedált, de a középső konzol folymatosan nyomja a jobb térdem balfelé, így kicsit kényelmetlen, megszokás kérdese. Emiatt egy picit nehezebben lehet hozzáférni a gázpedálhoz, de már megszoktam :)))). Fogyasztása jó, kb. 7 liter körül van, szeretem a kisebb hibái ellenére is. Jó autó. Ja még annyit, hogy 974.000,-Ft kedvezménnyel kaptam meg. Menetkényelembe a 2004-es évjáratú Passatom sokkal jobb, kényelmes, hajósabb volt, ez viszont sportosabb, szebb, masszívabb. Szerettem a régit is, és szeretem az újat is.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Vörös Autóház Pécs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6200 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat 1,9 pd tdi | Következő autója? | Passat, A6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
