Hé VW!!! Hová lett a takarékosság???
Szöveges ítélet
Hát nagy "történésekről" még nem tudok beszámolni, majd később...
Ami igazából megdöbbentett, az a fogyasztása, főleg ismerve az előd PDTDI csekély étvágyát.
Nos, mivel még űj, abszolút nem "ütöm", városban papásan(az eddig megtett út kb 15%-a, a többi városon kívüli) , országúton max 120 köról, feleslegesen nem előzgetve, autópályán max 160-as sebességet figyelembe véve az átlag 8,4 l...
Ezen belül országúton haladva "lemegy" 7,5 literre, autópályán viszont a korábban említett sebességen belül maradva, 9 liter felett eszik.
Bár bíztattak azzal, hogy majd pár ezer km után "összekopik" a motor és kevesebbet fog enni, és ez talán a 80-as években így volt, a Ladák bejáratásánál, én nem hiszek benne.
Számomra azért sokkolóak ezek a számadatok, mert igazából a teljesítmény/fogyasztás párosítás miatt választottam ezt az autót, és belegondoltam abba, mi lesz majd akkor, ha ki is használom a teljesítményét!
Figyelembe véve az üzemagyagárakban megfigyelhető trendet, jelenleg abszolút "nem jön ki jobban" az ember ezzel a motorral, a benzinesekkel szemben, egy 1,8-as, vagy akár 2.0 -es benzines simán kihozható ennyiből és a benzin olcsóbb a gázolajnál.( korábban a 200 lovas, TFSI, amit hajtottam, benzines turbómotorral, hasonló igénybevétettel jobban fogyasztott)
Ha elhamarkodottan és rosszul ítélkeztem ezzel a motorral kapcsolatosan, én fogok a legjobban ürülni a későbbiekben.
Az első 4000 km után probléma még nincs vele.
A fogyasztását azonban még mindíg magasnak tartom, az eddig megtett távolság átlaga 8,4 l/ 100 km.
Ebben az adatban már combosabb tempó is szerepel autópályán, de furcsa, hogy az átlagos tempójú vezetés átlaga ( 8,4 l) éa az "erőltetettebb menet" ( 200 km/ó tempomattal, 10,3 l/ 100 km), között nincs nagy külömbség.
A nagy tempójú fogyasztást reálisnak tartom, az átlagos menetét azonban túlzottan soknak!
Más: Az autó vezetési komfortja nagyon jó, a DSG nagy ötlet, nem voltam automata párti, de ha tehetem nem veszek újra manuális váltós autót.
Egy korábbi tesztelő leírásában panaszkodott az ülésekre, én is csatlakozom hozzá, (hozzátéve hogy magasságom 197 cm...) az ülés túl puha, és elektromos deréktámasz ide, vagy oda, én sem találom az autóban az igazán kényelmes üléspozíciót.
Pozitívum: a típusnál sokszor említett olajfogyasztást eddig nem tapasztaltam.
Az első 30.000 km hibái: semmi.
A szervízben kiváló ügyfélkezelés, pontos, rendesen elvégzett átvizsgálás, olajcsere.
A DSG hátramenetbe kapcsolásával leírtakkal egyetértek, lassú, a "helyzettartó" rendszer nélkül használni veszélyes.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Seat Valent Nyíregyháza
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Jetta 2.0 TFSI | Következő autója? | Talán valamilyen hibrid |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
