Harc az (motor)-olajért
Szöveges ítélet
Hahó. Ehhez az olajfogyasztás dolgokhoz tennék hozzá, talán segít valakinek a saját 2.0-ás dízelem tapasztalata.
Nagyon megértem azon márkatársam, aki 3. Passátját nyúzva kétségbeesetten úgy tűnik egy Toyota 2.2 D4-CAT -ot fog venni. Ő kocsit akart és 7 milláért nem azt kapott, hanem gyomorideget. Remélem olvasod.
A kulcsszó szerintem a motorolaj. Egyszerűen hangzik. Legtöbb VW szervíz - bár ismerek olyat ahol kifejezetten nem javaolják - és 15000km/1 éves periódussal adják el az autókat(talán tudnak valamit, vagy csak a dupla szervíz több pénz a szempont) - szóval legtöbben Longlife 30000 km/2 éves periódust adnak a kocsikhoz. Ez inkább annak jó aki sokat megy, mondjuk évi 15000 km. Na de milyen az olaj kocsiban? A Gyári VW tanusított Castrol SLX II Longlife avagy valami ásványi 10W-40-es ami új korában ugyanolyan szép sárga,de 3000 km után szart sem ér egy 2100 báros befecskendezőrendszerrel szerelt motorban? Sajnos nem tudhatjuk mi van a motorban. Kiben bízzunk?
Aki VW-t vesz, válassza a 30000 Km periódust, mert így kevesebbszer veszik le a szervizben, de 15000 Km-ként vegyen féláron olajat pl a Totalcar oldalról (nem reklám bocs fiúk, nem közétek tartozom, de olcsó, gyors 3 nap futár hozza nincs jobb 2600 ft/liter míg a szervízben 6500-es számolnak itt a linkje(másold ki): http://aruhaz.totalcar.hu/index.php?module=product&ps_id=26746&category=3120,3136&prodfilter= ) szóval vegyél 6 litert, ha vállakozó kedvű vagy feküdj alá és ereszd le a régi olajat (a szűrő bírja, nem kell piszkálni), ha nem vidd el szervizbe akár VW-be is add a kezükbe az olajat, hogy itt van cseréld le (én egy szerelőhöz odamentem és feketén lezsíroztuk, 2000 ft-ért megcsinálta vigyorogva).
Jó tudom 7 millás az autó, de most van értelme ezen filózni? megkell csinálni és nincs gond.
Az autó sok esetben újjászületik,volt rá példa hogy egy barátomnak nagyon kormolt az autó, de hát most volt kötelezőn, mi legyen, megnéztük, a papíron ez az olaj volt megnevezve, de amikor lecsavartam a sapkát reztem átverés show, olaj volt benne, de még a szaga se volt hasonló,most menjünk vissza reklamálni? nincs az az isten aki bebizonyítja, elvigyük olajvizsgálatra meg minden szar, ebben az országban, ebben a bürökráciában? Fenét. Inkább azonnal rendelés, szűrő+olajcsere, az addig 3000 Kmre megevett 1 liter olajat (s a minimum szintre csökkent) azóta 15000 km után tapasztalta, hogy mintha csökkenne a szintje 3 decivel.Hmm érdekes. 15000 Ft és nincs ideg.
Ja gázolaj,OMV Alpesi/Sprint dízel szigorúan, ne higyj a kurva jó SHELL üzemanyagnak meg a szuper adalékolt mosléknak amit a ferrari használ, az lehet jót kap, te meg valami pakurát és akkor nézheted, mitől kormol.
Szerintem a magyar autómotorok többsége a szar kenőanyag és üzemanyag miatt dobja be előbba kulcsot, van maszekban egy Polom 1.4 benzines, mióta OMV benzinnel megy úgy érzem új a motor a kocsiban, nem rángat, húz meg minden. Namost ez a feeling megvan a Pasatban is, nem 1 tankolás után, mert a régivel keveredve még nem az igaz, de legyen mondjuk 2 telitank, érezni fogod.
A bejáratás is nagyon fontos, ha tényleg csattintanak neki minusz 20 fokban a PD egység nem kedveli, tönkre nem megy de lesz eredménye, s nem lesz az igazi többet.
Mégegyszer szerintem a kulcs a motorolaj, tudom 7 millás autónál elvárod, hogy ne kelljen szarakodni 15000 km-ként, de ha pl Toyotat veszel, az összes dízelt főként az új 177 lovast (van egy Corolla Versonk a Kft-ben most megy, kicsit aggódom az árak miatt, ez a 3.ilyen autó amit szervizelnek), 15e Km-el kell vinni nagyszervízre, ami nem véletlen és jól is van olvasva ezeket a népítéleteket, ez a 30e kicsit merész itt Mo.-on ahol szar szervíz és az üzemanyag.
Ja és a DPF-részecskeszűrő önmagát égeti ki ha a koromréteg elér egy kritikus szintet, nem kell maghajtani az autót, hogy kiégjen, s ne is dugul el, gondolom valami szervizes ijesztgetett valakit, hátha azon nyomban kicserélteti velük potom 250e Ft-ért, s ők meg elköltik a lét szép ruhákra.
A szervízekről meg annyit, hogy olvasva a népitéleteket remélem szintén olvassa a Porsche Hungáriánál olyan aki tud és akar is tenni ez ellen,mert ennyi tücsköt bogarat amit rájuk szórtak nem látott még a világ, ha ez tényleg így megy, ez lesz (talán ez most is)a márkától való elpártolás fő oka és ez nem lehet senkinek érdeke. (bár hozzáteszem más márkánál is szépen látni Kész Átverés Showkat, csak azok olcsóbb autók s talán emiatt nem húzzák ki a gyufát...)
Éljen a TD PD TDI motor, ami 2007-tól TD Common Rail TDI lesz, pedig olyan egyedi volt, kár érte,dehát ami jobb az jobb.
Ja az új 5 hengeres 2.5-ös TDI motor már Common rail, hamarosan lesz a Passatban is ~180 LE, 450 Nm, gyerekes lesz.
Hibalista
- Egyenlőre semmi. Murphy ott lebeg minden autó felett!
-
-
Ide hordtam szervizbe
Ezt nem lehet, mert írtam olyanokat amit jobb nem nevesíteni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Valami VW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
