(Gáz)olajat neki!
Szöveges ítélet
Eleinte amikor olvastam a népítéleteket én is megrémültem a sok fekete csillag látványától. Ennyire rossz lenne. De ez már nem meglepő miután pl a Totalcar oldalain illetve más internetes autós médiumokban a szavazáskor rendszeresen rosszul szerepel a VW, AUDI, általában mindkettő esetében a "Nem kéne" toronymagasan vezet, de ha valami Dacia Logan vagy hasonló a teszt tárgya akkor a "Kéne" valahogy megbabonázva vezet, mindenki akarjab otthonra.
Na mindegy, már azon sem lepődöm meg, ha holnap csak Toyota Avensisek és Corollák mennek az utakon, mert mindenki azt vesz miután megszabadul a VW-től.
De lássuk is mink van, 2.0 PD TDI egyedi befecskedezőrendszerrel, hangos, az bizony kivül, bent morajlik.Szeretem. Benzinesben én sem javaslom, bár a dízel üzemanyag egy árban van szinte manapság a benzinessel 2000 ccm-nél a benzines már nagyon nagy hátránnyal indul szinte minden tekintetben, nyomaték, lóerő, fogyasztás.
Valaki itt írta, hogy hamar piacra kellett dobni az új motort és azért rossz, hát akkor jöjjön a valóság. A motorblokk lényegében a 90-es évek elején lett kifejlesztve, évek óta változatlan löket/furat értékekkel, közben megkapta az új hengerfejeket, amiben PD egység majd végül 4 szelep is helyet kapott. A 2 literes motor annyiban különbözik az 1.9-től, hogy a furat mérete 79.5 mm-ről 81-re növekedett. Szóval nem hiszem, emiatt gond volna a szoftverrel,ami előtte megvolt írva egy olyan motorhoz, amiből már legyártottak Győrben néhány százezret. Mellesleg érdekes technikai megoldás, hogy a sima 140 lovas 2.0 TDI 16 szelepes, amíg ennek a részecskeszűrős változata immáron újra 8 szelepes lett. A 170 lovas piezóinjektoros részecskeszűrővel újra 16 szelepet kapott.
Rángatások, ezt sokan érzik van is benne igazság, a nagy nyomaték miatt finoman kell kezelni a kuplungot, és bár fura megszokni szinte gáz nélkül szabad indulni,ha gázt adsz és elengeded a kuplungot akkor pont leesik a fordulat mire felengeded és akkor csuklik jobbra balra, sajnos az elektronikus pedál átka ez, kell egy kis gyakrolás, de ez nem Passat hiba.
Olajfogyasztás, nos kinek számít kinek nem. 7-8 milláért autót venni és utána sírni, hogy kell bele 10000 Ft értékű olaj, na ez már gyerekes, egyébként korábban is említette valaki és valóban igaz, hogy az általánosan elfogadott Castrol SLX II Longlife II helyett a PD TDI-khez sőt a koromszűrőshöz kötelezően a Longlife III-at kell használni, ami lévén 5W-30-as kicsit nagyobb viszkozitású, s ennek köszönhetően a motor illesztésein keresztül kevesebb jut fel az égéstérbe, s így kisebb is a motor olajfogyasztása. Infóim szerint 2005 végétől így szervizelik a TDI-ket (a legújabb VW jóváhagyás 50400/50700 kifejezetten az új korszerű TDI-kre vonatkozik, iletve a modern benzinmotorokra). A csereperiódus szintén 30000Km. Kb 600 Ft-al drágább az SLX II-nél, tehát ha szervizbe mentek érdemes rákérdezni mit tesznek bele, vagy ha magatok veszitek akkor csak ilyet érdemes. Egyébként sok szervízben annak ellenére, hogy longlife-os az autó 15000 km-ként csinálnak egy olajszervízt is biztos ami biztos alapon. Lehet érdemes 1 liter olaj SLX III 3100 Ft, kell bele 5 liter ami 15000 Ft, azaz kilométerenként 1 Ft, megintcsak azt mondom 8 milla után mi ez? Azért elkellene adni egy autót, mert 10000 km után bekell önteni 2-3 liter olajat? Szerintem az esetek többségében a betöltött olaj sem megfelelő ettől aztán füstöl is meg eszik is az autó, meg erőtlen. Az meg, hogy szoftveresen firssíteni kell szintén nem meglepő, a mai világban, ahol windows patchek jönnek állandóan, amikor bedöglik a mobil, ha elmegy mellette a villamos, vagy tönkremegy egy elektronikus bizbasz néhány hét után, ez a mai világ. Persze nekem is jobban tetszett a mechanikus "semmi elektronika" 1.6-os dízel golf, ami 750000 km után 27 évesen rendszeresen hazaviszi gazdáját a gyárból 4 literrel, de 2006 van. Semmi sem tökéletes, a Passat sem. De ennél maradok, ha eszi az olajat ha nem. Azt sajnálom, hogy a Common rail felváltja a PD TDI-ket (igaz újabban olvastam hogy 2010-ig marad a PD), mert igazi unikum volt és persze a lórúgás nyomaték is részben ennek köszönhető volt.
Ennyi.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Autocentrum Gödöllő
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Audi A6 2.5 TDI | Következő autója? | VW Passat/Audi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
