EZ a Passat nem AZ a Passat!
Szöveges ítélet
VW hív? vagyok, de már csak voltam. Ha az idegesít? hibáit végre kijavítják, az els? vev?nek odaadom és veszek egy Honda Accord-ot, 2,2-es dízelt. Nejem a 6-ik éves BORA-ja helyett, meg is rendelte az új Civic-et, az UFO-t, látván mit küszködök az új Passat-tal.
Tavaly június 15-én vettem át a kocsit, melynek érkezése eléggé csúszott és halálra molesztáltam a dealer-t. Ma sem értem, hogytörténhetett meg az, hogy április második felében értesített a régi salesman-om, hogy legyártották a kocsit, mely egyedi rendelés? volt, mi tartott június 15-ig az átvételig. A legrosszabb MERKUR-os id?k jutottak eszembe, amikor egy mezei megrendel?t símán hátra soroltak, ha illetékes elvtársnak gyorsan kellett egy új autó, vagy alkatrész hiány miatt "átszerelték". Mivel a családom és vállalkozásom, ez el?tt eddig 5db VW-t használt megelégedéssel, semmi rosszra nem számítottam.
Eleinte semmi probléma, csak afogyasztás volt egy literrel több mint az el?z? 1,9-esé, de ezt betudtam a plusz 30LE-nek. Amúgy a motor az egyetlen amire nincs panaszom. Er?s, jól húz, csendes, dinamikus. Jó a 6 fokozatú váltó is. Intenzíven használom az autót, normál hétköznapi használatban, hosszú külföldi autópályás utakkal, egy liter olajat töltöttem utána, de szervízt még nem jelzett.
Viszont Dacia-effekteket kezdek felfedezni a ma 7 hónapos 17ezer km-t futott autómon. Nagyon sok kontaktus hiba és drótok megmagyarázhatatlan törése szakadása van. A hátsó ködlámpám nem m?ködik már két hete, jelez az az izzóhiba a m?szerfalon. Pénteken kicserélték a szervízben az izzóját, de mikor elindultam vele a szervízb?l, már újra nem m?ködött.
Ennél is nagyobb probléma, hogy egy héten belül kétszer írta ki, hogy STOP, nem m?ködik a h?t?rendszer. Kinyitva a motorháztet?tt, egyszer a h?t?tartályon lev? drót szakadt el, korábban ennek a csatlakozónak a másik vége ami egy cs?be megy. Nagy okosan kiderítettem, hogy ez utóbbi forog a cs? körül és gondolom a rázkódás miatt úgy elfordult, hogy elszakadt a drót a túlnyúlástól.
Még felfedeztem azt is, hogy összehasonlítva az Internetes VW oladalak motortér fényképeivel, az én kocsimban egy csomó vezeték, nem a szabványos m?anyag gégecs?ben, mindkét oldalán szabványos csatlakozó aljzattal és ebbe belemen? csatlakozó fedéllel kapcsolódik, hanem laza szigetel? szalag burkolat van a drótokon, kézzel tekerve, és a csatlakozó végek szabadon vannak, a tövüknél kilátszik a vörösréz hajszál drótfonat. Ezek szakadnak és mállanak el?! Ezért jutott eszembe az 1978-as els? Daciám!!!! És egyáltalán, rosszak a m?anyag illesztések a kerékdobokban, valami folyamatosan zörög az utastérben.
NNamármost ezek az apró hibák, odavezettek, hogy nem merek elindulni hosszab utakra most, és bejelentettem, a kocsit a márkaszervízbe, hogy ne komputerrel nézzék át, hanem hagyományosan szemmel, és minden vezetéket ami nem szabványos, cseréljenek ki olyanra, minta képeken van, és magam is megnéztem a szalonban a mostan ott állókat. Egyszóval Dacia átnézést és javítást kértem. De könyörgöm, ez egy több mint hétmilliós, nagy márka presztizs?(?) autó, ráadásul halmozottan hátrányos helyzet? készpénzfizet?ként vettem.
Csalódottnak érzem magam, és most nemigen tudok az autó jó tulajdonságairól írni, annál is inkább mert én ezeket eddig hagyományos és természetes VW-értékként, alapnak tekintettem. Úgy látszik azzonban eljött az az id?, hogy boldognak kell lennem, ha egy hónap elmúlik valamilyen kis apró, de id?t és pénzt igényl? probléma-javítás nélkül.
Nagyon szeretem a Volkswagent, de az az érzésem, hogy a VW mindent megtesz, hogy ne szeressem a márkájukat. Idegesít? hibákkal van tele a kocsi, amik az intenzív használat miatt már kezdenek el?jönni, meglehet?sen nagy gyakorisággal.
Elkezdtem nézegetni az Új Honda Accord-ot. A nejem Bora-ról, már átváltott az új Civic-re, mert a Bora utódjául szánt amerikai Jetta, szerinte se nem szép, se nem kicsi, se nem n?ies, se nem barátságos, és nagyon unalmas dobozautó.
Asszem a kurvázós VW vezérkar nagyon elcseszett valamit....
Hibalista
- Ködlámpa kontaktushiba kétszer.(most se jó)
- H?törendszeren drót szakadás, kétszer. (STOP, írta a komputer az udvaromban)
- Többször bejelzett a koromsz?r?.
- Némi patkány vagy egérsegítség miatt ki kellett cserélni a motortér takaró filcet, és néhány elrágott tartóbakot.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz, kizárólag.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VW Passat 1,9 TDI lim.comf.line | Következő autója? | Honda Accord |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
