Ennyivel minimum tartozom NEKED!
Szöveges ítélet
Ennyivel minimum tartozom NEKED miután tegnap elmentél...
2008 év elején hozott össze a sors Wolfsburgban ezzel az abszolút egyedien felszerelt Passattal amiben akkor volt 7700 Km és a tulajdonosa maga a gyár volt. Még élénken emlékszem, hogy amikor Magyarországon először 15.000 km-nél márkaszervizbe vittem konzíliumot tartottak, hogy miként és kicsoda rendelt Passatba ennyi extrát, hiszen ez így kb 13.5 millió Ft:
- memóriás hűthető-fűthető masszírozós bőr
- távolságtartó tempomat
- Dynaudio csúcs audio rendszer USB-vel
- Nagy DVD alapú navi
- Adaptív bi-xenon statikus kanyarfénnyel
- Elöl-hátul parkradar
- motoros roló
-Premium VW UHV telefon
- és még sok egyéb...
Mivel gyári vezetői autó volt, így indokolt volt a magas felszereltség, bár ebben a kivitelben annyira ritka, hogy még most is igen-igen nagy szerencse kell hozzá, hogy 1-1 felbukkanjon a mobile.de-n, melynek a használt autó kínálata nem éppen nevezhető szegényesnek:)
Az a helyzet, hogy nálam nagyon jó autónak lenni mert, barátomnak tekintem. Laca (a rendszáma miatt kapta a nevet), a Passat nagyon jó barátom lett!
Szerintem ezt egy autó meg is hálálja. Legendák keringenek ezen széria konstrukciós gyengeségeiről, a PD motorok idő előtti elhalálozásáról, a megbízhatatlan elektronikáról és sok-sok más hibáról.
Kezdetektől fogva nem hittem a "long life" szerviz csodájában, így bár mindig long life olajjal de 15.000 Km-enként volt szervizelve, a 60 ezres ciklus helyett az üzemanyag szűrőt már 30 ezernél megkapta, a 150 ezres vezérlés cserét pedig 120 ezernél. Végig kézi mosóba vittem, nálam soha nem telt el úgy 24 óra, hogy koszos maradt volna, a világos bézs bőrbelső úgy élte meg a 6 évet és a 193.000 km-et, hogy egy darab repedés, kopás nem keletkezett rajta.
És hálából az én kis Lacám csak ment és ment...Zömében autópályán használtam, nagyon-nagyon minimális volt mind a városi mind az országúti közlekedés. Az ülései nagyon kényelmesek voltak, szellőztettek, masszíroztak, a DSG váltó hibátlanul és villámgyorsan tette a dolgát miközben - egy köztudottan nem akusztikai fellegvár kasztni - ellenére a Dynaudio olyan paradicsomi élményben részesítette a hallószerveimet, hogy sokszor nem akartam az uticélomhoz időben odaérni míg le ment egy-egy kedvenc album.
Szerintem a hazai körülmények között bőségesen elegendő a 170 lóerő, gyönyörűen mozgatta az autót minden szituációban, a DSG váltó tényleg szenzációsan vált viszont ekkor még, 2007-ben, volt egy kis reakció idő késése ha az ember a gázra lépett, vagy éppen egy kereszteződésben kellett eldönteni, hogy éppen melyik fokozat is legyen. A futómű teljesen komfortos, nálam egy darab alkatrészt nem kellett cserélni a megtett 185 ezer km alatt, viszont a gumiból nem javaslom a 235/45 R17-es nyári méretet, mert az szerintem nem a Magyar útviszonyokra van kitalálva, egyértelműen ront a komfortérzeten. A téli kerekem, a ma már népkeréknek számító 205/55 R16 volt és észre vehetően kellemesebb rugózott és a fogyasztás is alacsonyabb volt a "malomkerékhez" képest.
Gázolajból 80%-ban a jobbikat kapta, talán ennek és az autópályás használatnak köszönhető, hogy nekem a részecskeszűrővel sem voltak gondjaim sohasem.
Egyszóval Laca csak tette a dolgát és csak mentünk-mentünk és mentünk, együtt, nagyon sokat!
Én ezúton szeretném megköszönni NEKI, hogy ilyen hűséges barátként szolgált engem!
Az utóbbi időben főleg, rengeteget megyek, így kicseréltettem benne a kettős tömegű lendkereket, kapott egy friss szervizt és eladtam, mert nálam igen hamar 300 ezer lett volna benne. Lehet egy életen keresztül bánom...
Balesetmentes hosszú éveket még Neked Laca!!!
Hibalista
- Garancia időn belül: - - Navigációs fejegység cseréje kóbor áram fogyasztás miatt - - Garancia időn kívül: - - - motoros hátsó roló 110.000 Ft. - - PD elemek cseréje 150.000 Km-nél - ingyenesen - - Kettős tömegű lendkerék 190.000 km-nél, 300.000 Ft. -
Ide hordtam szervizbe
Franco Kft. Debrecen VW Márkaszerviz
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Debrecen Autóház Zrt. VW-Audi Márkaszerviz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 7700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 185000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
