Csalódás
Szöveges ítélet
Három éve vettem az autót, cégautóként használom. Előtte Vectrám volt, minőségi ugrás volt átülni a Passatba. Kényelmes, szépen kidolgozott utastér, minőségi anyagok (highline), 3 év után még mindig úgy néz ki mint egy új autó. A 170LE motorral nagyon dinamikus, erős, szerintem elegendő teljesítményt nyújt egy ilyen autó mozgatásához, mindemellett a fogyasztás 6,3-6,8 l közötti, korom pedig egyáltalán nincs.
A három év alatt csak kisebb problémák voltak amiket garanciában javítottak pl. a belső tükör előtti szemüvegtartó ajtaját kellett cserélni ill. a csomagtér fedél csak lassan nyílt.
Szóval 3 évig maximálisan meg voltam elégedve, de most történt valami és csalódtam.
Olaszországban voltunk nyaralni és az autópályán 150-nél, előzés közben, alagútban leállt a motor és nem indult újra. Az volt a szerencsém hogy az út lejtett és be tudtam gurulni egy közeli benzinkúthoz. Az assistance jó dolog, megszervezték az autó ingyenes elszállítását és másnapra az ingyenes bérautót. Fizetik a szállást, taxit is, az össz költség amit térítenek az 365 EUR lehet maximum.
Másnap közölte a szervíz hogy a befecskendező ment tönkre, be is mutatta. Ha lehúzta az injector csatlakozót akkor három hengerrel ment a motor, ha visszadugta akkor nem indult mert a vezérlés letiltott.
Szerencsére másnapra megjött az alkatrész (a kábelvezetőt is cserélték), összerakták és jó lett, azóta is működik. A komplett csere 820 EUR volt, szerintem idehaza drágább lett volna legalábbis a szervíz telefonos információja lapján (ez érdekes). Csak információképpen az olasz Skoda (VW) szervíz óradíja 30 EUR.
Ebben az egészben nem az a fő problémám, hogy tönkrement egy befecskendező szelep hiszen ilyen előfordulhat, sőt a probléma kezelése is gördülékenyem ment (assistance, javítás). A gondom az, hogy ez a hiba életveszélyes helyzetet teremt. Gondoljunk bele: mi van ha emelkedik az út az alagútban, leállósáv nincs, a forgalom nagy, az autó pillanatok alatt megáll és tömegbalesetet okoz. Ilyet egy VW egy ilyen szinvonalú autónál nem engedhet meg. Mit kíméltek azzal hogy a motort azonnal letiltották? A motort? 3 hengerrel mehetett volna tovább a motor gond nélkül, legalább a balesetveszélyt lehetne elkerülni, esetleg tiltson le miután leálltam, újra akarnám indítani, de ne mozgás közben!!!
Ezek szerint a VW-nél fontosabb a motor megkímélése mint a benne ülők élete?
Hibalista
- Befecskendező egység 1. hengerhez csere - 820 EUR
Ide hordtam szervizbe
Csermely és Társa Balatonfüred
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ring Autó Veszprém
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | A4 1.8 benzines |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
