Cégesautónak épphogy elmegy. Sok szódával
Szöveges ítélet
Ülés kényelme pocsék(Comfortline!!!). Bal combom nyomja az ülőlap vége, kifejezetten kellemetlen érzés több száz kilométer után. Jobb lábamat a "kardánbox" nyomja, eleinte ez sem volt kellemes, mára már megszoktam, észre sem veszem. A gázpedál ügyesen jobbra van tolva, a fent említett "kardánbox" alá. A kormány közepe észrevehetően nincs szemben a vezetővel, szintén jobbra tolták. Ha a könyöklőt használni kívánom, akkor a fent említettek miatt egészen kitekert pozícióban vezetek, ami érthetetlen egy felső közép kategóriájú autóban(azért mégsem kispolszki, hogy elnéző legyek). Kuplung jó, finom. Motorja kiváló, erős, takrékos. A váltó számomra nem kellően pontosan kapcsolható, gyors visszaváltásokat kifejezetten nem szereti. Talán érdemes lenne tanulmányozni egy Mazda 6-os, vagy egy Honda Accord váltóját........
Automata kézifék óriási mellényúlás, legalábbis nekem rohadtul hiányzik a régi megoldás.
Futóműve közepes, forszírozott kanyarvételkor a külső kerék betérdel a kanyarba, ennek köszönhetően folyamatos korrekcióra van szükség a kormánnyal. Ezért nem is hajtom a járgányt, mert nem nagy élmény.
Utasterében feltűnő a karácsonyi ezüsttel lefújt műszerfalbetét, ami azért nagy ötlet, mert remekül tükröződik az oldalsó visszapillantó tükrökben. Ezt is meg kellett szokni, eleinte frászt kaptam, hogy valami kamion van túl közel hozzám. A műszerfal egyébként is megér egy misét. Puha felülete(egyes szakújságírók azonnal a gatyájukba élveznek a tapintásától, szerintem hülyeség folyamatosan simogatni a műszerfalat) finoman texturált felületébe masszívan beül a kosz, nem könnyű tisztítani, ellenben csúnya látvány.
Csomagtartó hatalmas, egy nagy kövér piros pontot be lehet vésni érte. Meg azonnal el is lehet veszíteni, a bővítése ugyanis a nyolcvanas évek színvonalán áll(ülőlap felhajt, fejtámla kiszed, hátlap lehajt). Megint csak nem ártana tanulmányozni más autógyártók megoldásait...
Végül néhány pozitív tulajdonság: autópályán csendes utastér, visszafogott fogyasztás. Hivatalosan 70 literes tankra rá lehet tölteni akár 75 litert is, egyszer elmentem vele 1450 kilométert. Azért ez fontos manapság. Fenntartása nem került egy buznyákomba sem, mivel céges autó. Ha magánemberként ennyi pénzt adtam volna érte, széjjelverne az ideg a sok bosszantó kényelmetlenség és hiba miatt.
Ebben a változatban ez az autó igencsak közepes tulajdonságokkal bír, a magyar piacon a vevők körében alaposan túlértékelt típus. Jó lenne a szakújságíróknak is levenni végre a németautó szemüveget, ebben a kategóriában jó néhány típus van, amelyik ár-érték és használati érték tekintetében alaposan ráver a német autógyártás egyik ikonjára. Ugyanannyiért, vagy lényegesen olcsóbban.
Hibalista
- -alapjárat rendszeresen meghülyül, darabosan, hangosan, ingadozva jár. szerviz: nem sikerült reprodukálni. - -kormány lassú menetben panaszosan nyöszörög.szerviz: nem sikerült reprodukálni. szervizből kiálláskor kettő méteren belül azonnal... - -mosatás után: right front parking lamp szervizüzenet. egy hét kell és kiszárad, akkor eltűnik - -első futómű ráz. szerviz: nem sikerült reprodukálni. téligumi cserénél kiderült a jobb első felni tojás alakú( nem az autó hibája, tudom. sokkal inkább kátyúföldének köszönhető, de minősíti a szervizt) -
Ide hordtam szervizbe
Palota autoLízingcég követeli rajtuk az olcsóságot. Hát le is szarják az autót. Kis pénz-kis foci.Egyébként udvariasak, pontosak.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda 6 kombi | Következő autója? | Skoda Octavia(céges) |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
