A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 2.0 PDTDI 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Aranyérmes

Szöveges ítélet

Két hónapja vásároltam az autót magánszemélytől, nem tekert kilométer futással, végig vezetett szervízkönyvvel, amihez csatolva volt mindenféle számla az elvégzett munkákról és a beépített anyagokról. Kombi Passat 2.0 PDTDI HighLine felszereltség, vaj bőr belsővel, gyári sportülésekkel. A kocsi fomája speciál nekem nagyon tetszik, szerintem másoknak is, mert az utcán szinte mindenki megbámulja és senkinek nem ül ki az arcára az undor, csak a hamiskás mosoly. A vásárlás előtt sokat hezitáltam, hogy Passat, Ford Mondeo, Skoda Oktavia, vagy Opel Insignia legyen-e véve. Utóbbit párszor "kipróbáltam", de egy métert sem tettem meg vele, mert olyan szűk volt belül, hogy kényelmetlenebbül éreztem magam benne, mint az előző kocsimban. Feleségem a Mondeot preferálta jobban és bár a vezető űlése tágasabbnak érződött, mint a Passaté, a sorsnak köszönhetően a Passatot vettük meg közös konszenzusra helyezkedve.
A vásárlás előtt persze megszállottan olvasgattam mind a négy kiszemelt márkára vonatkozóan és szívtam magamba az adatokat, mint szivacs a vizet.
Időnként a népítéleteket olvasva felvetődött bennem a józan ítélőképességem megléte, hiszen horrorisztikus történeteket bőségesen lehet találni a népítélet rovatában, de a teljesség kedvéért megjegyezve az mind a négy márkára igaz. Miután saját szerelőmmel és más szakemberekkel is beszéltem, megnyugtattak, hogy a horror forgatókönyvet írók zöme a saját hülyeségének okán szív, mint a torkos borz, mert ez a gép is pont olyan, mint bármelyik másik, vagyis ha megkapja a szervíz során azt amit meg kell kapnia és nem belehugyoznak az üzemanyag tankba, akkor azt meghálálja és soha nem hagy cserben. Egyedül a PD elemekre hívták fel a figyelmemet, hogy azt tudjam meg, hogy ki lett-e cserélve garanciába, mert ha nem akkor azt ki kell majd cseréltetni. Nem kell ettől sem megijedni, mert ezt a VW márkaszervíz garanciába cseréli és a beépített új alkatrészeknek már semmi baja. Szóval a véletlen Passatot osztott, amit bevallva utólag - eddig - nem bántam meg. Debrecenben lakom, a kocsit a főváros környékéről vittük haza. Széles vigyorral konstatáltam a fogyasztásmérő kijelzője alapján, hogy bizony jól választottam, az én pénztárcámnak való a kocsi az elégetett gázolaj mennyisége alapján. 50-nél negyedikben 3,4-3,9 között, 90-nél 3,6-4,2, 130-nál 5, 160-nál 6,1 liter fogyasztást mutatott a műszerfal kijelzője tempomattal. Nem tudom, hogy más hogy van vele, nem érzem azt, hogy a gyárilag rendelkezésemre álló 140 ló a hozzá társított nyomatékkal kevés lenne, így meg sem fordul a fejembe, hogy chippeljek. Tol mint egy mozdony, erősebb gáznyomásra betapad az ember az ülésbe. Miután hazagurítottam a kocsit egy héten belül elvittem a szerelőmhöz, aki a helyi berkekben is jó szerelőnek számít. Jeleztem neki, hogy a parkradarom labilisan működik, így azt feltétlen nézze meg, mert nem szeretném legyalulni sem elől, sem hátul a kocsi lökhárítóját. Feltette a computerre a laptopját és valóban hibára dobta ki a rendszer a bal első szenzort és hibaként jelentkezett a gyújtásvezérlés, ami egyébként rendeltetésszerűen működött. Megkérdezte, hogy nem fordult-e elő az, hogy nem tudtam indítani a kocsit, mert ennek ez szokott lenni a jelensége. Mivel nem produkált ilyen jelenséget a gép, egyelőre kitörölte ezt a hibát és megegyeztünk, hogy a szervízlátogatás után két nap múlva menjek vissza és ráteszi újból a laptopot és majd az alapján meglátjuk, hogy mi fog történni.
El lett végezve a kocsin a soron következő 30 ezres szervíz, minőségi szűrőket, olajat egyebeket kapott, cserélve lett a hibás szenzor. Kapott normális plusszos égőket elől, mert este rohadtul semmit sem lehetett a gyári adatokkal felvértezett égőkkel látni. Három nap múlva kiégett a bal első helyzetjelző izzóm, nosza mentem is vissza, úgyis ezt beszéltük meg. Rossz izzó ki, új be, laptop fel, hibakód...újra kidobta hibára a gyújtást. Alkatrész csere nincs mese, mert ez egy időzített bomba, bármikor beindíthatatlanná válhat a gép, azt meg kiszereti, én speciel nem. Szóval ezt az alkatrészt ki kellett cserélni ami nem kevés meló, mert a kormányt le kell venni, műszerfalat szétszerelni és az alkatrész elektronikai installálása sem egyszerű.
Azóta működik a kocsi rendesen, semmi baja, 3000 ezret mentem vele.
Olajfogyasztás: A kocsim nem kojtol, nem füstöl, de csipkedte az olajat, sokak szerint ilyen a rendszer. Egyszer azt olvastam valahol, hogy kerüljék a motorfék használatot, ez nagymértékben segít. Kipróbáltam, így van szó szerint, azóta az olajszint ott van a nívópálcán ahol volt a feltöltés után, így erre odafigyelek vezetés közben.

Röhögnöm kell, amikor azt olvasom, hogy nyiszorog a futóműve a Passatnak, és ezt többen megerősítik, hogy az övék is, de az ilyen, főleg a fekvő rendőrökön való áthajtáskor. Üzenem minden jelenlegi és leendő Passat tulajdonosnak, hogy akkor valami baja van a kocsijuknak, mert az enyém nem nyöszörög, nem nyiszog se alul, se belől. Ha valakinek a kocsija nyiszorog, annak oka van, ha más nem szilenteket illene cserélni. A németek nem gyártanak nyiszorgó futóművel gépkocsit, főleg nem ebben a kategóriában, eladhatatlan lenne. Való igaz, hogy nem olcsó a szervízelése a Passatnak, de melyiknek az? Ha nem kókányolják sufniban olcsójános módon és nem a gagyi szar alkatrészeket és olajakat rakják bele a kocsiba, akkor egy szimla Suzuki szervízelése is belekerül 40 ezerbe, ha pedig a soronkövetkező gyári gyártyák is cserélésre kerülnek, közel van a számla végösszege a 80-90 ezer forinthoz.

Összességében a kocsi nagyon jó, nagyon szép, kisfogyasztású, nagyon kényelmes. 1380 kilométert tekertem le egyetlen nap alatt 70 liter gázolajjal, ez 5 literes fogyasztást jelent. Abszolut nem voltam fáradt, a kocsi tette a dolgát, a tempomat miatt csak a kormányt kell fogni, az úttartás remek, egyenes úton nem túl sok tenni való van a kocsiban. A csomagtartó brutális nagy (nem az utastér kárára), egy nagybevásárlás alkalmával a cucc az egyik sarokban elfér. Kétségtelen, hogy az országúton érzi jól magát a Passat, de a városban is baráti a fogyasztása, csak parkolni nehezebb vele, de ezt ugye nem is kell magyarázni miért.

Eddig nem csalódtam benne, bár még rövid ideje vagyunk társak. Ami még fontos, hogy a feleségemnek is nagyon tetszik és látom rajta, hogy boldogan feszít benne mellettem és mióta megvan, többször emlegeti, hogy utazzunk el valahova. :-)
Eleinte azt hittem, hogy a vajszínű belső mennyire kényes lesz, de nem így van. A rendszeres takarítás miatt semmi hátrányát nem érzem, az előző kocsim hullaszállító fekete színe ezerszer kényesebb volt, mint ez.
Miután én mindíg renben tartottam a kocsijaimat, most sem esik nehezemre porszívót és tisztító felszerelést ragadni és egy órát rászánni az esztétikai állapot megtartására.
Egy későbbi időpontban még írok a tapasztalataimról.

Hibalista

- 1. db. első helyzet jelző izzó kiégés, bal első perkradar szenzor, gyújtásvezérlő

Ide hordtam szervizbe

Saját szerelő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 178000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Ignis 1.5 GS Következő autója? Passat 2.0 CRD
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)