Aranyérmes
Szöveges ítélet
Két hónapja vásároltam az autót magánszemélytől, nem tekert kilométer futással, végig vezetett szervízkönyvvel, amihez csatolva volt mindenféle számla az elvégzett munkákról és a beépített anyagokról. Kombi Passat 2.0 PDTDI HighLine felszereltség, vaj bőr belsővel, gyári sportülésekkel. A kocsi fomája speciál nekem nagyon tetszik, szerintem másoknak is, mert az utcán szinte mindenki megbámulja és senkinek nem ül ki az arcára az undor, csak a hamiskás mosoly. A vásárlás előtt sokat hezitáltam, hogy Passat, Ford Mondeo, Skoda Oktavia, vagy Opel Insignia legyen-e véve. Utóbbit párszor "kipróbáltam", de egy métert sem tettem meg vele, mert olyan szűk volt belül, hogy kényelmetlenebbül éreztem magam benne, mint az előző kocsimban. Feleségem a Mondeot preferálta jobban és bár a vezető űlése tágasabbnak érződött, mint a Passaté, a sorsnak köszönhetően a Passatot vettük meg közös konszenzusra helyezkedve.
A vásárlás előtt persze megszállottan olvasgattam mind a négy kiszemelt márkára vonatkozóan és szívtam magamba az adatokat, mint szivacs a vizet.
Időnként a népítéleteket olvasva felvetődött bennem a józan ítélőképességem megléte, hiszen horrorisztikus történeteket bőségesen lehet találni a népítélet rovatában, de a teljesség kedvéért megjegyezve az mind a négy márkára igaz. Miután saját szerelőmmel és más szakemberekkel is beszéltem, megnyugtattak, hogy a horror forgatókönyvet írók zöme a saját hülyeségének okán szív, mint a torkos borz, mert ez a gép is pont olyan, mint bármelyik másik, vagyis ha megkapja a szervíz során azt amit meg kell kapnia és nem belehugyoznak az üzemanyag tankba, akkor azt meghálálja és soha nem hagy cserben. Egyedül a PD elemekre hívták fel a figyelmemet, hogy azt tudjam meg, hogy ki lett-e cserélve garanciába, mert ha nem akkor azt ki kell majd cseréltetni. Nem kell ettől sem megijedni, mert ezt a VW márkaszervíz garanciába cseréli és a beépített új alkatrészeknek már semmi baja. Szóval a véletlen Passatot osztott, amit bevallva utólag - eddig - nem bántam meg. Debrecenben lakom, a kocsit a főváros környékéről vittük haza. Széles vigyorral konstatáltam a fogyasztásmérő kijelzője alapján, hogy bizony jól választottam, az én pénztárcámnak való a kocsi az elégetett gázolaj mennyisége alapján. 50-nél negyedikben 3,4-3,9 között, 90-nél 3,6-4,2, 130-nál 5, 160-nál 6,1 liter fogyasztást mutatott a műszerfal kijelzője tempomattal. Nem tudom, hogy más hogy van vele, nem érzem azt, hogy a gyárilag rendelkezésemre álló 140 ló a hozzá társított nyomatékkal kevés lenne, így meg sem fordul a fejembe, hogy chippeljek. Tol mint egy mozdony, erősebb gáznyomásra betapad az ember az ülésbe. Miután hazagurítottam a kocsit egy héten belül elvittem a szerelőmhöz, aki a helyi berkekben is jó szerelőnek számít. Jeleztem neki, hogy a parkradarom labilisan működik, így azt feltétlen nézze meg, mert nem szeretném legyalulni sem elől, sem hátul a kocsi lökhárítóját. Feltette a computerre a laptopját és valóban hibára dobta ki a rendszer a bal első szenzort és hibaként jelentkezett a gyújtásvezérlés, ami egyébként rendeltetésszerűen működött. Megkérdezte, hogy nem fordult-e elő az, hogy nem tudtam indítani a kocsit, mert ennek ez szokott lenni a jelensége. Mivel nem produkált ilyen jelenséget a gép, egyelőre kitörölte ezt a hibát és megegyeztünk, hogy a szervízlátogatás után két nap múlva menjek vissza és ráteszi újból a laptopot és majd az alapján meglátjuk, hogy mi fog történni.
El lett végezve a kocsin a soron következő 30 ezres szervíz, minőségi szűrőket, olajat egyebeket kapott, cserélve lett a hibás szenzor. Kapott normális plusszos égőket elől, mert este rohadtul semmit sem lehetett a gyári adatokkal felvértezett égőkkel látni. Három nap múlva kiégett a bal első helyzetjelző izzóm, nosza mentem is vissza, úgyis ezt beszéltük meg. Rossz izzó ki, új be, laptop fel, hibakód...újra kidobta hibára a gyújtást. Alkatrész csere nincs mese, mert ez egy időzített bomba, bármikor beindíthatatlanná válhat a gép, azt meg kiszereti, én speciel nem. Szóval ezt az alkatrészt ki kellett cserélni ami nem kevés meló, mert a kormányt le kell venni, műszerfalat szétszerelni és az alkatrész elektronikai installálása sem egyszerű.
Azóta működik a kocsi rendesen, semmi baja, 3000 ezret mentem vele.
Olajfogyasztás: A kocsim nem kojtol, nem füstöl, de csipkedte az olajat, sokak szerint ilyen a rendszer. Egyszer azt olvastam valahol, hogy kerüljék a motorfék használatot, ez nagymértékben segít. Kipróbáltam, így van szó szerint, azóta az olajszint ott van a nívópálcán ahol volt a feltöltés után, így erre odafigyelek vezetés közben.
Röhögnöm kell, amikor azt olvasom, hogy nyiszorog a futóműve a Passatnak, és ezt többen megerősítik, hogy az övék is, de az ilyen, főleg a fekvő rendőrökön való áthajtáskor. Üzenem minden jelenlegi és leendő Passat tulajdonosnak, hogy akkor valami baja van a kocsijuknak, mert az enyém nem nyöszörög, nem nyiszog se alul, se belől. Ha valakinek a kocsija nyiszorog, annak oka van, ha más nem szilenteket illene cserélni. A németek nem gyártanak nyiszorgó futóművel gépkocsit, főleg nem ebben a kategóriában, eladhatatlan lenne. Való igaz, hogy nem olcsó a szervízelése a Passatnak, de melyiknek az? Ha nem kókányolják sufniban olcsójános módon és nem a gagyi szar alkatrészeket és olajakat rakják bele a kocsiba, akkor egy szimla Suzuki szervízelése is belekerül 40 ezerbe, ha pedig a soronkövetkező gyári gyártyák is cserélésre kerülnek, közel van a számla végösszege a 80-90 ezer forinthoz.
Összességében a kocsi nagyon jó, nagyon szép, kisfogyasztású, nagyon kényelmes. 1380 kilométert tekertem le egyetlen nap alatt 70 liter gázolajjal, ez 5 literes fogyasztást jelent. Abszolut nem voltam fáradt, a kocsi tette a dolgát, a tempomat miatt csak a kormányt kell fogni, az úttartás remek, egyenes úton nem túl sok tenni való van a kocsiban. A csomagtartó brutális nagy (nem az utastér kárára), egy nagybevásárlás alkalmával a cucc az egyik sarokban elfér. Kétségtelen, hogy az országúton érzi jól magát a Passat, de a városban is baráti a fogyasztása, csak parkolni nehezebb vele, de ezt ugye nem is kell magyarázni miért.
Eddig nem csalódtam benne, bár még rövid ideje vagyunk társak. Ami még fontos, hogy a feleségemnek is nagyon tetszik és látom rajta, hogy boldogan feszít benne mellettem és mióta megvan, többször emlegeti, hogy utazzunk el valahova. :-)
Eleinte azt hittem, hogy a vajszínű belső mennyire kényes lesz, de nem így van. A rendszeres takarítás miatt semmi hátrányát nem érzem, az előző kocsim hullaszállító fekete színe ezerszer kényesebb volt, mint ez.
Miután én mindíg renben tartottam a kocsijaimat, most sem esik nehezemre porszívót és tisztító felszerelést ragadni és egy órát rászánni az esztétikai állapot megtartására.
Egy későbbi időpontban még írok a tapasztalataimról.
Hibalista
- 1. db. első helyzet jelző izzó kiégés, bal első perkradar szenzor, gyújtásvezérlő
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ignis 1.5 GS | Következő autója? | Passat 2.0 CRD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
