A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 2.0 PD TDI DSG HighLine - 125 KW 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

Amikor a nepper nem teker

Szöveges ítélet

Akkor mesélek. Már nem ez az első B6 Passat, amiről írni fogok.
Korábban szenvedő alanya voltam egy frontális ütközetnek.
http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/passat_2005/a_nyugos_szereto_ki_eletet_mentett/

Mikor elindultam autót venni három típus jöhetett szóba: VW Passat (csak 2007-től újabb), Ford Mondeo (benzines), Audi A6.

Elsőre találtam egy B6-os Passat-ot (2007 szeptemberi - 2008-as model). Balatonfüredre kellett érte menni. Még alkudozáskor kiderült, hogy a lendkeréknek véres a torka. Így ez alku tárgya volt.

Miután megvettem azonnal PD elem csere (az autó 7 éves koráig a gyár elismerte, hogy sorozathibásak a befecskendezők - ingyen cserélték), lendkerék csere, kormányreteszelés probléma javítása, illetve kis- és nagy szervíz. Durván fél misi még rámennt. Jó vételár volt, így maradt luft a hibák kijavítására, s a szervízeket elvégezni. Nem mellesleg, Magyarországon először üzembe helyezett példány. A végig vezetett szervízkönyv és az összes számla és munkalap mellékelve volt az adásvételi szerződéshez.

Vásárlás óta lemennt 90000 km-t (kb. 3 éve van meg). Olajcserét 10 000 km-ként végzem. Váltóolajat kétszer cseréltettem.

A felszereltségéről pár szót. Nagyon durva. Még ilyet korábban nem láttam. 220 Volt az utastérben, 2 beépített gyerekülés, bőr ülések, dual automata klíma, F1 váltó + DSG, park radar elöl-hátul, nagyképernyős navigáció, kulcsnélküli nyitás-zárás-indítás, a téli és a nyári szőnyeg-garnitúrákat sem hagyták ki, keréknyomásellenőrző, 600W zene, SOLAR-tető stb. Tényleg nem tudom felsorolni. Új nyári gumik voltak az autón vásárláskor (Füredi Autó-Depo).

Ráadásul a Porscheban kaptam egy ajándék szoftverfrissítést, így most 170 LE helyett 180 LE mozgatja a vasat.

Vezetni meg élvezet. Pályán megyek legtöbbet 130-140 tempóval. Nem szeretem agyon nyomni neki. Ilyenkor kb. 6.7 eszik. Városban 8 körül. Sima közutakon pedig 5 liter alatt van a fogyasztás.

Mivel kombi kivitelről van szó, még nem sikerült, úgy megpakolni, hogy még ne fért volna el benne valami. Hely, amennyit akarsz.

Mint az olvasó látja, nem óratekert példányról van szó. Vásárláskor 256000 km volt benne, s az autó nem volt 5 éves. De minden kis hibáját kijavították gyári alkatrészekkel. Az utastere a mai napig újnak tűnik. Sőt az autó kivülről is igen mutatós példány. Itt a lényeg, hogy állapotot veszünk, s nem km-állást!

Mint a hibalista mutatja, nem olcsók az alkatrészek hozzá. Főleg ilyen felszereltségi szinten, szinte semmi sem olcsó.

Mint a többi autónak, ezeknek is nagyon leesett az áruk. Sokan úgy vannak vele, hogy megengedhetik maguknak. Viszont az alkatrészek azok megmaradtak arany árban. Vásárlás előtt számolni kell, hogy megéri-e, megvenni. Én kb. 15%-át a vételárnak elköltöttem javításra és az első szervízre. S akkor úgy számoltam, hogy ez belefér. Javaslom, hogy mások is így tegyenek, mielőtt használtautót mennek venni, különben a Népitélet tele lesz negatív ítéletekkel.

Egyébkénnt pedig a 2007 előtti B6-os példányok valóban nagyon rossz hírűek. Azok nagyon kerülendők!

A szervíztörténet szerint az előző tulajnak megkeserítették a PD elemek az életét. Szerencsére azóta ezt a hibát a gyártó elismerte. A többi típushiba (pl. lánchajtásos olajpumpa) már a 2008 modelleket nem érinti. Itt csak a PD elemek voltak rizikófaktor, de azt gyorsan orvosolta a márkaszervíz (Siemens elemek cserélve lettek Continental elemekre).

Amennyiben újabb gond adódna, vagy eladnám a gépet, bőviteni fogom az ítéletemet.

Hibalista

- Közvetlenül a vásárlás után: - 1) Kettőstömegű lendkerék - 250 000 HUF - 2) PD elemek - ingyenesen cserélve - 3) Kormányreteszelés - 60 000 HUF - Pár hónappal később: - 4) Jobb xenon égő - 28 000 HUF - Kb. egy évvel a vásárlás után: - 5) Elöl a hátsó szilentek - nem sok, már nem emlékszem - 6) Önindító felújítása - 40 000 HUF - 7) Jobb első kerékcsapágy - 40 000 HUF - 8) Szélvédő csere - Cascora (28 000 HUF) - egyébként 280 000 HUF lett volna - Kb. 18 hónappal a vásárlás után - 9) Hátsó fékbetét és féktárcsák - 50 000 HUF - 10) Üzemanyagpumpa - 41 000 HUF - Kb. 31 hónappal a vásárlás után - 11) Koplett hátsó ablaktörlő - 14 000 HUF - Kb. 35 hónappal a vásárlás után - 12) Egy közepes szervíz (minden folyadék leengedve, s frissen feltöltve - fék-, váltó- és motorolaj, hűtővíz; első fékpofák cserélve) - 120 000 HUF - kb. 37 hónappal a vásárlás után - 13) Első léngéscsillapítók persellyel + elöl az első szillentek - 60 000 HUF - 14) kabinban a ventilátort fel kellett újítani - 15000 HUF - - Plusszban minden évben fertőtlenítem és szervizelem a klímát - 15000 HUF - - 15) Ez már komolyabb érvágás. Elszállt a turbó. Egy hónapi huza-vona után új turbó lett beszerelve. Fájdalmas 1150 EUR csurgott ki a zsebből. 344 ezer km volt az autóban. Ez az első igen komoly meghibásodás. Azért tartott egy hóapig, mert megpróbáltuk felújítani - sikertelenül. - - 16) Bal Xenon égő - nehogy már ez is lemaradjon. 24 000 HUF. - - 17) Bal első kerékcsapágy - hogy itt is meglegyen a szimmetria - 31000 HUF - - 18)Viszont be lett kapcsolva a lábtér villágítás, amely valamilyen rejtélyes oknál fogva ki lett iktatva az előző tulaj által. Plussz, fehér ledekre lett lecserélve. Egy üveg balatoni bor volt az ára. -

Ide hordtam szervizbe

M3 Obradovic - Zemun (Belgrád)Kiválóan értenek a márkához. Szerbiábn az egyik legjobbak. Nem olcsók, de a legjobbak. Mint már korábban írtam, ha valakinek gondja támad az autójával a közelben, őket kell keresni. Egyébként, a külföldieknek sem kell izgulni, hogy lehuzzák őket. Annyi munkájuk van, hogy jó ha el tudnak vállalni.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Porsche Szeged - Gyors, minőségi ügyintézés. PD elem cserét és szélvédő cserét velük intéztem. A kormányreteszelést is ők oldották meg. Szóval, gyári minőség mindenek felett. Nagyon ajánlott kategória! Sokat hallani, hogy a márkaszervízek lehuzzák az embereket. Nekem eddig pozitív a tapasztalat. Ajánlott szervíztanácsadó: Sándor Endre.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 256000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Passat Következő autója? Skoda Superb VR6 Kombi, Mazda 6 SkyActive Kombi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)