Alapmotoros presztízs...
Szöveges ítélet
Még nagyon friss szerzemény, úgyhogy később majd még írok hozzá.
Eddig beletettem kemény 600 km-t de alapvetően tetszik! 105 LE nem túl sok, de azért lehet vele dinamikusan haladni. Hála istennek bekapcsolt légkondival is használható marad az autó.
Ja és ez a motor még háború előtti kiforott technika, statisztikailag nem valószínű, hogy komoly baj lesz vele...
Pl.: nem eszik több olajat, mint benzint stb. :)))
Az autóban egyébként ez a 2 zónás CLIMATRONIC digitklíma van, ami tényleg nagyon jól teszi a dolgát. Én sem gondoltam volna, de ég és föld a hagyományos CLIMATIC-hoz képest. Sokkal gyorsabban lehűti az utasteret és tartja a beállított hőmérsékletet, ráadásul a hátsó traktusba is jut a hűsítő fuvallatokból. Ráadásul huzatmentesen is tudja szellőztetni az utasteret! Én használtan vettem az autót, de ha újat rendelnek ezen NE SPÓROLJANAK - nagyon megéri!!
Eddig csak városban használtam és 8,5l/100 km az átlagfogyasztás, ami ekkora kasztnihoz sztem nagyon jó!!
Az autó fekete-metál gyöngyház színű, szép krómdíszítésekkel így nagyon impozáns. A felszereltsége nagyon jó, bár a rádió mp3-at is lejátszhatna ennyi pénzért...
Részletesebben:
Tempomat, első ülések magasságállítása + gerinctámasz, vezetőülés elektromosan állítható, hűthető "JUMBO BOX" kartámasz, 12V-os csatlakozó elől, hátul és a csomagtérben is, CLIMATRONIC, 4 villanyablak, hátsó kartámasz pohártartókkal, sízsák "alagút", gombnyomásra felnyíló csomagtérajtó.
Az autó fekszik az úton, nagyon stabil. Van ABS, kipörgésgátló és ESP is. Átlagautóhoz képest nagyon komoly kanyarsebességekre képes.
Az üléseknek viszont kicsit kevés az oldaltartása.
Az úthibákat szépen elsimítja, az utastér is megfelelően hangszigetelt, annak ellenére, hogy a motorháztető szigetelést kispórolták belőle!
Éjszaka nagyon hangulatos az autó ezzel a vöröses belső megvilágítással. Az olvasólámpák előtt elhelyezett kis piros szúrófények még a váltókulisszát is megvilágítják fentről - nekem nagyon tetszik. Apropó váltó: pontos, rövid úton jár, nem akad.
A komfortindítás funkció inkább csak gizdulásra jó, a kéziféket helyettesítő elektronikus rögzítőfék viszont a gyakorlatban is nagyon jól használható.
Utazási komfort: a méretekből adódik, hogy nem kell nyomorognunk. Az első üléseket utcahossznyit lehet előre-hátra tologatni. 190 centis sofőr mögött is bálteremnyi hely marad a hátsó sorban. Viszont az kicsit kényelmetlen, hogy ha az első ülések a legalacsonyabb pozícióban vannak, akkor a lábfejünk nem fér be az ülések alá.
Egy komoly bajom van vele: az vezetőülés első blikkre kényelmes, de nekem kicsit hamar megfájdul benne a derekam...
A biztonságra nem lehet panasz: elől 4 légzsák van, körbe pedig függönylégzsák. Asszem az autó 5 csillagosra tört az NCAP teszten.
Összegezve: az 1.6-os alapmotortól nem kell félni, a "fapados"
TRENDLINE felszereltséget viszont messziről kerüljék el.
Ha meg most vesznek újat, akkor válasszák az 1.4 TSI-t!!!
Ha már lesz hosszútávú tapasztalat, akkor: folyt köv.
ITT A FOLYTATÁS:
Eddig 3000 km-t futottunk együtt. A fogyasztás még mindig 8,5, de most, hogy többet mentem az új M0-án, így lement 8,1-re!
Az ülést kezdem megszokni, már nem fájdul meg benne a derekam, de sztem akkor is lehetne szélesebb meg jobban formázott. Ha nagyon nagyon szigorú lennék azt mondanám, hogy ennyi pénzért ezek az ülések - már elnézést, de - szarok.
A csomagtartó a gyakorlatban is vizsgázott. Nehezebben pakolható mint egy ötajtós, de sok mindent elnyel - panasz nem lehet rá.
Viszont töredelmesen bevallom, hogy ha négyen ülünk az autóban és a külső hőmérséklet 35 fok vagy még több, akkor a klíma sajnos megöli az 1,6-os motort. Más esetekben azért továbbra is korrekt.
Most már azt mondanám, hogy az utastér zajszigetelés is lehetne jobb, de lehet, hogy csak elkényelmesedtem.
A csomagtér elektromechanikus nyitása nem szereti a hideget, hajnalban alig akarja felnyomni a csomgatérajtót - kínos.... :S
Sznob kitérő következik(előre is elnézést kérek)
Az autó további előnyei:
- szűk kétirányú utcában nem nekem kell lehúzódni
- érdekes módon sokkal könnyebb sávot váltani és szűk helyekre beférni, mint az eddigi autóimmal
- ha vhol elbambultam még sosem dudáltak rám
Abszolúte nem vezetek agresszívan, viszont kis hazánkban tényleg kevesebb stressz éri az embert az utakon, ha egy ilyen autót vezet... - sajnos :(
Mindent együttvéve: továbbra is csak ajánlani tudom!!!
Hibalista
- Gyári CD lejátszó eject gombja és a cd kiadó motorja meghalt.
- Hátsó hamutartó beragadt.
- Hátsó kartámasz zárja eltört.
-
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5 - akkor már inkább menjenek a sarki zöldségeshez!! KOMOLYAN!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Octavia II | Következő autója? | Passat CC vagy vmilyen AUDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
