A sokat utazók autója
Szöveges ítélet
Alapvetően szeretem az autót, néhány apróságot véve.
Az kocsi előtt számos bérautót vezettem, pl. Astra 1.6, Vectra 1.8, BMW 323, Focus 1,6, Focus 1.6 TDCI, Skoda Octavia 1,9 PDTDI volt ami csalódás volt, volt ami élmény.
Az egyik bosszantó apróság az olajfogyasztás.
A kocsi használata előtt több hónapig Octávia 1,9 TDI bérautót használtam, akkor szembesültem az eddig számomra ismeretlen motorolaj utántöltési igénnyel. Állítólag a mostanában gyártott TDI motorok ezt igénylik.
A Passat az első 29000 km alatt kb. 3,5 liter olcsónak nem nevezhető olajat evett meg. Csökkenő tendenciát nem észleltem.
A szervíz szerint a gyári olaj "híg" a jelenleg beletöltött Castrol Longlife III olajat kevésbé fogja enni, ez beteljesülni látszik kb. 6000 km megtétele után.
A kocsi kiváló országúton, autópályán, de nem sportautó. A közel 1,6 t száraz önsúly igényli ezt a nyomatékot és erőt.
Octavia 1,9 TDI esetében a fogyasztás kb. 7 liter/100 km volt addig ez most 8,5-9 liter környékére kúszott köszönhetően a nagy öntömegnek és vélhetően a nagyobb homlokfelület miatti légellenállásnak. A vezetési stílusom sem igen változott.
Kíméletes használat max. 130-140 km/óra, kíméletes gyorsítások esetén a fogyasztás lemehet 7 liter környékére.
A kocsi futóműve megfelelő, se nem túl lágy se nem túl feszes. A kisebb úthibák sokszor "kopogósabban" érezhetők vélhetően a 2,6 bar-os guminyomásnak. Mélyebb rugózásnál (pl. fekvőrendőr) nyikorgó, nyöszörgő hang hallható hallkan az első futómű felől, ami szerintem egy kategóriájú autónál nem elfogadható. A szervíz nem talált semmi rendelleneset, egyéb tekintetben az autó jól összerakott, nem zörög, nyikorog.
A motorhang kevésbé hallható mint az Octaviaban, országúti tempó mellett nem is hallható. A kocsi zajszintje autópálya tempó vagy még nagyobb tempó (pl. német autópályán természetesen, pl. 3000 ford/perc = 165 km/óra) esetén is egészen jó, ami a sokat utazók számára nagyon fontos.
A beltér (Comfortline) tipikusan német, funkcionális. Az ülés nálam is közepes-jó minősítést kap, hiába az elektromosan állítható deréktámasz, akkor is sok olcsóbb autóban kényelmesebb, jobban tartó ülés volt.
Az elektromos kéziféket nem szeretem, szerintem fölösleges és további problémát okozhat, ahogy okozott is.
Hibalista
- jeladó a jobb hátsó kerékben, mely az elektromos kéziféket "vezérli"
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
