A Passát, és nem más!
Szöveges ítélet
Igen, Volkswagen Passat. Valószínűleg a kategória legnevesebb darabja, és méltó a nevéhez, szerintem ez a legjobb valóban. Sokan azzal jönnek, hogy a nagyon régi passatnak köszönheti a hűséget. Ez kérem nem igaz. Láttak önök valaha üzletembereket, minisztereket B2es passatban utazni. Nem. Ma meg a legtöbb fontos ember ezt használja (ha éppen nem Audit vagy Mercedest).
Tehát megvan a presztizs. Ehhez kell egy jó külső. Igen-igen elcsodálkozom azokon az embereken, akik ezt unalmasnak tartják. (SZUBJEKTÍV) Általánosan elmondható, hogy a külseje nem megszokott, nem unalmasan háttérbe simuló, mint az avensis, és nem -10év, mint egy mondeo. Kényelmet, luxust, és kiemelkedést sugároz. Jók a xenon lámpák, nekem a hátulja is tetszik, ez a ledes megoldás aprólékosan széppé teszi az autót. Belseje: Bézs, fabetét, piros-kék kijelzők. Otthonos és High-Tech. De inkább az előbbi. Kézre esik minden, és egyszerű a használata. A két-zónás klímának igazából nem látom az értelmét. Nagyjából 2-3 fok különbséget tud tartani, de az meg nem érezhető. Viszont huzatmentes (először a világon a phaetonban volt ilyen talán?!).
Kényelmes ülések. Nagyon rossz dologba kötöttek bele ezek a népítélet firkászok. Az ülések nagyon is kényelmesek. Egy mercedesben persze jobb az ülés és a helykihasználtság, de ha ahhoz kéne hasonlítani mindent, akkor a Honda accord kínpad lenne, ez meg közepes. De minek? Az első ülések (Nappa-bőr) nekem nagyon bejönnek, nyárra egy üléshűtést elfogadnék, de mivel elég hatékony a klíma ezért talán nem annyira nagy baj, hogy nincs. A hátsó ülések. Igen akik szeretik a nem valós de lejáratós ítéleteket azoknak ezt ajánlom. A szokottnál meredekebb. Ezért lehet anyázni, és 0 pontot adni a kényelemre. Akiknek viszont van passatjuk, és hátul utaznak a következőt, javasolnám: nem kell teljesen peckesen ülni, hanem kicsit lejjebb csúszik az ember, esetleg használja a könyöktámaszt és máris kényelmes az utazás. Ha hátul ültem, és nem voltam megelégedve az üléssel, minden eddigi autómban ezt csináltam. Itt is működik.
Teljesítmény. Újabb pont ahol nem értek pár dolgot. A PDTDI a legjobb dízelmotor jelenleg. Aki ezzel elégedetlen az üljön át egy japán 0erő dieselbe, vagy esetleg egy széteső franciába. Nem ebbe kéne belekötni. Egy chiptunningos passat simán gyorsulásképes a gyengébb sportautókkal szemben.
Fiammal voltam gyorsulási versenyen (nézni). Tisztán látszott, hogy a PDTDI seatok, volkswagenek, audik porba alázzák a mezőnyt. (Hondák,toyoták,fiatok ellen). Nagyon nagy a nyomatéka, lóerő elfogadható, nagyon megbízható, jól alakítható, és keveset fogyaszt. Igen, van egy kis "üresjárat" benne 1200körül, de nagyon egyszerű: Nem alapjáratról kell elindulni, vagy aki pénzesebb; gyári-chip, és minimális fogyasztásnövekedés mellett rakétát kap. Se nekem, se a család többi tagjának nem volt gondja az elindulással, a "tolakodással" és az előzéssel. Ez is rossz kitaláció, hogy nem lehet vele kilőni. A (kategóriában) legnagyobb nyomaték miatt gond nélkül lehet, csak érteni kell hozzá. És nem kell 180as IQ. Lefulladással nekem sose volt gondom. Diesel létére kicsit nehezebb, és több tapasztalatot igényel az elindulás, de nem reménytelen. Aki lefulladós annak sok gyakorlást javasolnék, és menni fog gond nélkül hamarosan. Aki kettesben lefullad annak meg gratulálok:) Újabb kötekedési pont az olajfogyasztás. Többet fogyaszt mint azt a hasonló autókban megszokhattuk. De véleményem szerint, hogyha az autómon műszaki hibát kellene kötelezően választanom, akkor az olajfogyasztás mellett döntenék. A Porsche Hungária hozzáállását ismerjük a dolgokhoz, tehát nem az autó hibája, hogy a szerviz szerint minden normális. Mellesleg a kresz is igen magas olajfogyasztást ír elfogadhatónak (1l / 1000-5000km... nem tudom pontosan). Nekem is volt olajfogyasztás, de emiatt rágódni fölösleges. Költségekben minimális, nem időigényes, és idővel elmúlik (nálam 20ezer óta nem eszik).
A váltó: nem DSG-t vettem, pedig azzal a 8. világcsoda lenne az autó. Jobban szeretek váltogatni, meg ha sokat használok automatát, attól félek, elfogok felejteni vezetni:) A sima váltóval semmi gond, közepes úton jár, nem recseg, és 2 ujjal is gond nélkül lehet váltani. A kuplung jó hozzá, puha, és érezhető.
Gyári Hi-Fi; RCD Sound 500, 10 hangszóróval és 250W teljesítménnyel a legtökéletesebb, ami egy ilyen kaliberű autóba kellhet. A 600Wattos kivitel szerintem túl sok. És persze drága, aki annyira bömböltetni akarja a zenét, az tunningboltban fele ennyiért összerak egy jobb hangrendszert. Lényeg a lényeg, szerintem a 250Wattos a reális.
Jók a 235/45 R17-es abroncsok, hozzá remek futómű társul. Az ötös golf független felfüggesztéses gépét nagyon nagyra tartom. Stabil az autó, biztonságos a vezetés, és mindezek ellenére jó! Tehát nem olyan halott, mint az S Merci. Jó, és szerethető a passat vezetése. Megvan a hangulata, ahogy öltönyben végigsuhanok a városon, ha odalépek kilövök, amúgy meg olyan mint a vízen siklás. Kívülről nézve a dolgot: Ismerősöm mondta, hogy őt például mai napig szép érzés tölti el, amikor lát egy passatot benne 2-3-4 öltönyös úriemberrel. Szép világ.
Ehhez csatlakozna az utolsó mondandóm!
Attól, hogy sokan vesznek egy autót nem feltétlenül jó! Más is kell hozzá, az, hogy milyen árban van a kategóriáján belül. Ha egy autó olcsó, és sokan veszik az természetes, valószínűleg nem a legjobb, de hát olcsó, és jobban szeretjük az olcsóbbat venni.
Ha viszont egy autó drága (a kategórián belül) és ennek ellenére azt veszik a legtöbben az elárul valamit!!! Ez az autó a passat! Valóban drága például az Avensishez képest, és mégis ezt veszik többen. Ha valami olcsó de rossz és veszik, az érthető. Ha viszont valami drága, és rossz és mégis sokan veszik, az nem létezik. Már csak ezzel a tétellel is bizonyítható, hogy a passat egy nagyon jó autó.
Ha meg valaki használja, abból a maradék kétségeket is elűzi. Én imádom, a lecserélését 6 éven belül nem tervezem.
Hibalista
- Meglazult a rádiónál a műszerfal. Illetve így kaptam, de rögtön átvételkor megcsinálták.
- Más egyenlőre nincs!
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest.
Ha akarnak értenek hozzá.
Hozzáállásuk 0.
Gyors, és ha kell sűrű.
Drága.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A4 1.9pdtdi | Következő autója? | Ami akkor a legjobb! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
