A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 2.0 TDI DSG 125kw 

Az ítélet értékelése
4,0(5 db)

A nyűgös szerető, ki életet mentett

Szöveges ítélet


Miért szerelem?! Mert ilyen autóról álmodoztam. Majd jött a csalódás, s a rádöbbenés. Kb. ilyen sorrendben.

Nos, ez nem egy vidám történet. De akárhogyan is alakul a történetem, soha nem mondhatom azt, hogy nem érte meg a pénzét.

Az autót Pesten vettem egy autókereskedésben. Nem volt szervízkönyves, de egy mester nem talált benne olyan hibát, hogy kizárjam a vásárlandó autók listájáról. Végül őt választottam. Egy Boraból szálltam át. VW Passat Highline 2.0 PD TDI DSG váltó, navigáció stb. Csúcs járgány. Életem eddig legjobb autója. A PD elemekre rögtön figyelmeztetett a mester, de gondoltam nem jön elő egy darabig. Ezt biza be...ptam. 2 hónapon belül elszállt 2 PD elem. Végül sikerült mind a négyet gariban cserélni. Nem volt egy egyszerű szülés.
Voltak még érdekességei. Az első olajcsere után egyfolytában Engine Fault-t jelzett a DPF. Már nagyon elegem volt, hogy sárgul a kijelző. A végén egy Android telefonnal sikerült mindig levennem a hibát, mikor az előjött. Időközben szervízt váltottam. Belgrádban ajánlottak egy műhelyt. A következő olacserét már ott végeszték. S lás csodát. Többet nem jelzett a DPF. Lehet, hogy máshonnan szerzik a srácok a motorolajat. Vagy éppen nem húznak le, s tényleg Castrolt használnak.

Ezek után nyugi volt. Persze mindig ott motoszkált, nehogy újra megálljon az út mellett, mint azt tette a PD elemek meghibásodásakor. Aki egyszer megégeti magát, az félni fog a tűztől.

Legutóbb csöpögött a hűtővíz. Annak javítása már csak egy tízes volt. El sem hittem, hogy ennyiből is lehet javítani valamit ezen az autón.

Szóval eddig csak idegeskedés volt. Persze a DSG váltó, az F1 kapcsoló és a profi hangrendszer és ülések kompenzáltak. Szuper volt vezetni! De akkor is mindig úgy néztem rá, mint egy hűtlen kutyára, amely bármikor visszaharap. Kezdtem nagyon nem szeretni az autót.

Na de miért is érte meg mindenképp?! 2012. 01. 27; E-75-ös autópálya, Újvidék. Egy tahó elaludt a volánnál, vagy ittas volt (a rendőrségi jegyzőkönyv még folyamatban), s a két sávos pályán áttért az én forgalmi sávomba, frontálisan telibe talált. Egy Fabia volt a fegyvere. Neki kevesebb szerencséje volt, mint nekem. Ez a Passat, aminek ennyi sok szarja van a PD elemekkel, 2006-ban az év legbiztonságosabb autója volt. Ha máshol nem is, de itt 100%-ban bizonyította, hogy megbízható. Nekem nem tört el semmim. A Fábiás csákó koponya, csípő, boka, 5 borda és combtörés. Ja, és én a lábamon szálltam ki a kocsiból, míg neki tűzoltók kellettek ehhez. Szóval, itt vitassa valaki, hogy nem érte meg a pénzét!

Javaslom, hogy aki autót vesz, előtte csekkolja az EURO NCAP vagy az IIHS oldalát. Ne akkor, mikor kerekes szék lesz a járgánya.

Valamit megtanultam. Sok mindent figyelembe veszünk egy autónál, mikor vásároljuk, de 90%-ban kihagyjuk a legfontosabbat. A biztonságot. Hogy az autó mennyire tud minket megvédeni. Persze, mikor vettem én sem néztem ennek utána. De most látom, hogy az autó annyi sok nyűgje mellett, milyen jó, hogy most nem kell mankóra, kerekes székre, vagy éppen halottas kocsira költeni a pénzt.

Még valami. Ez már elég szubjektív, de van egy pár dolog, amivel nem értek egyet pár emberrel, akik nyíltan hangoztatják meggondolatlanul a véleményüket.
Sokat olvasom a Totalcart blogját. Ott az egyik csákó nagyon hangosztatja, hogy 800 000 felett nem éri meg autót venni. Innen is küldöm neki meleg üdvözletemet, s hogy mennyire szerencsés vagyok, hogy nem hallgatok rá. Megnézném, hogy egy 20 éves szarból hogy szállt volna ki. Azt mondom, hogy az autón nem szabad spórolni. Mikor benne ülsz, akkor rábízod a saját és szeretteid életét. Ez legyen mindig a szemetek előtt!!!

Időközben felépültem. 2 nap múlva lesz az évfordulój a balesetnek. A Fabiás csávó ittas volt. Én meg vettem egy másik B6-os Passatot.
Időközben megszületett annak is az ítélete (lassan 3 éve meg van). Hm... Lehet más szemszögből is nézni ezt a típust. ;-)

Hibalista

- 2 db PD elem. Végül mind a négy garibian cserélve. - Fogyott a hűtővíz. De nem hengerfejes.

Ide hordtam szervizbe

Mivel Belgrádban dolgozom, ezért M-3 Obradovic, Zemun. Aki elakad Belgrád környékén, akkor őket melegen ajánlom.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 83300
Megbízhatóság (3) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? VW Bora Következő autója? VW Passat B6
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)