A legszebb Coupe, amit valaha láttam
Szöveges ítélet
Passat CC TDI 2.0 170 Le
Volt néhány autóm ezelôtt - a teljesség igénye nélkül: Skoda Octavia 140 Le PD TDI, Skoda Octavia RS TDI, Passat Sportline TDI 170 Le.
Elsôre beleszerettem az autó alakjába, bár a fotók nem hozták ki, hogy valójában mennyire elegáns és egyszerre sportos a karosszéria.
Múlt év november elején rendeltem meg fantasztikusan jó áron, saját magam állitottam össze az extra-tartozékokat, sokat kellett rá várni, csak februárban tudtam átvenni.
Próbáltam benzinessel és a kisebb diesellel is. A 160 lovas TSI nekem kicsit karakter nélküli volt, autópálya menetben pedig kicsit vérszegény, a 140 Le-s TDI sem volt annyira dinamikus, mint amennyire szerettem volna, ezért a 170 le-s verziót rendeltem meg, manuális váltóval (a DSG nekem valahogy másképp váltott, mint szerettem volna).
Pozitiv tapasztalatok: Gyors, Nagyon gyors..., menet közben teljesen eltünik a diesel-hang, inkább egy nagyobb hengerürtartalmú szivó benzinesre hasonlit.
Turbólyuk az nincs, már alul is nagyon megy, felül pedig van egy kis "über kraft" jellege. Fogyasztás: még csak bejáratós, de az átlag 6,2 le/100 km - határozottan, nem pedig öregurasan használva.
Nagyon jól összerakott a karosszéria, nem zörög, nincsenek illesztési hézag-problémák. Nagyon jó a futómü: nem dülöngél, nem pattog, pontosan veszi a kanyar-ivet. Ugyanakkor komfortos, de ha akarom kôkemény, férfias is tud lenni (változtatható futómü). Nagyon stabil, nem érzékeny a külsô szélviharokra). Elôl én még kényelmesebben is elférek, mint az elözö Passat-omban, hátul pedig még meglepöen elegendô a hely.
Negativum: kicsit magasabb a casco, ill. 1420 km-nél autópályán a számitógép átváltott szerviz-üzemmódra - gyári hibás volt a turbó intercooler levegôztetô csöve.
Remélem, ezzel a hibával kielégitettem a jármüvek ördögét.
Update: 1900 km: a turbó levegöztetö csö megjavitva (három nap volt a javitás, mert ausztriából kellett hozni az alkatrészt), azóta Istenbrutál az autó, úgy húz, mint egy csokor gözmozdony, gyönyörü a hangja (mindig elfelejtem, hogy egy diesel autóban ülök), mindenhol erös, már induláskor is hatalmas ereje van. A fogyasztása ugyanakkor visszafogott: város: 7, autópálya 130-cal: 5,4 autópálya 180-nal: 6, országút 100-zal: 5 l/100 km.
Hibalista
- 1420 km: Turbó Intercooler lélegeztetô csô repedés
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest - eddig OK!
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1900 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat Sportline 170 Le PD TDI | Következő autója? | Passat CC II. 200 Le TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
