A konzervatív szépség
Szöveges ítélet
Véletlen vettem,mert A6 vagy BMW 5 seria volt a potenciális jelölt.Az BMW belseje nem tetszett,az Audi-ról pedig elég sok selytelmes dolog kering a szépsége ellenére. Nekem a konzervatív beige belső ,fabetét tetszik,ami eléggé ritka. Nem bántam meg,mert olyan,amilyennek szerettem volna látni életben a képek után.A navigáción kívül minden benne van amelyet a "full" néven ismerni lehet. Kávé metall külső és minden belül,ami vele harmonizál. A motor valóban hangos /kicsit/,ha mellette állsz,de az autó azért nem erre találtatott ki! Belül csend és hihetelen biztonság és a hozzá tartozó érzet,amit a közel 1.7t nyújt.1 kisebb autó már elfogy,mire itt még biztonságban az ülésedben ülhetsz.Azt,amelyet itt sokan a rossz,beállíthatatlan vezetőülésről írnak,teljesen érthetelennek tartom!Biztosan Passatban ülnek?Én az első alkalommal beállítottam az enyémet,elmentettem a memóriába és azóta imádok beleülni.A futómű pedig nem "nyikorog " a fekvő redőröktől kedves Uraim! Az alsó motortakaró hangja az,ami sajnos olyan nagy,hogy így referál a frankó magyar utakról.A gép maga a közel tökéletes hőerőgép! Nem is olyan rég mit tudott egy 2 literes Diesel? Feltöltővel 90 lőerő,de milyen Ló.-é? Nos itt alapon van 140! Ami az igazán fontos,az a 320 Nm!!! - és ez ám a fontos.Ha ehhez még varázsolunk + 80 -at akkor a vezetés teljesen más dimenziójába sikerül kerülni,de hát ezt tapasztalni és nem leírni kell!Ha tehát valaki a közép kategóriában szándékozik autót vásároni,nyugodtan tegye le a voksát a Passat mellett,mert nem fog csalódni.Sajnos a magyarországon forgalmazott autók nagymértékben eltérnek az anyagok minőségében a nyugati piacra gyártottakétól,de hát ez 1 másik nehezen megválaszolható kérdés!/?/
Az olajfogyastásról:az enyém 10 ezer Km.-enként 0,5 l oljat fogyaszt,ami nem nevezhető olajfogyasztásnak!Ha van kenés,akkor nincs súrlódás,ha pedig az nincs,akkor van élettertam! Tehát ettől annyira jó a PD motor és bír ki mindent.Erről a gyártásnál már jó előre gondoskodtak mert a honolás miatt olyan "magas" az oljfogyastás./ha vakinek volt Skoda,vagy Lada márkanévvel elátott autója,az ismerhette ezt a fogalmat.Itt azonban a tejesítményt,a motor nyomatékát és élettertamát ismerve,erről értelmetlen beszélni.
Summa summárum:Egy szép autó,hihetelen dinamizmussal,jó értéktartással,könnyen beszerezhető alkatrészekkel,elérhető áron.
A fogyasztás pedig talán hihetelen,de 5,7 l a 80 e Km alatt/i átlag/!
Hibalista
- Kisnyomású szivattyú/diesel made by Hungary!/
Ide hordtam szervizbe
a szervizek többségében csak ámítani tudnak.Aki valóban szakember,azt a szervizek nem igazán tudják +fizetni!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
nem igen van szerelőre szükség,mert én a BMW szerelmem ellenére is csak azt tudom mondani:valahol értem már a VW rajongókat!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Megane CC | Következő autója? | Phaeton |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
