Vas
Szöveges ítélet
Hát mit mondjak, ez nem az az autó, amit azért vesz az ember, hogy szeresse, becézgesse, símogassa ráér? idejében. Beülsz, indítasz, elhajtasz valahova, kiszállsz, ennyi. Helyváltoztatásra való, és ezt remekül teszi, még akkor is, ha sokan itt a Népítéletben fikázzák ezeket a cirkálókat. Az enyémnek is volt néhány nagyobb és számos kisebb hibája a négy év alatt, amíg használtam. Igaz hajtottam is néha, mint a veszett mert TÉNYLEG ÁLLATUL MEGY, ha az ember meg tudja szokni, hogy 1800-as fordulatnál beindul, mint a rajzszakkör. Az agyon ajnározott Peugeot 136lovas 2,0HDI-ket autópályán 160 és 200 között gyorsulva agyon lehet alázni, mint Mad Max a nitrós kocsival a rosszfiúkat. Annyival jobban gyorsul ugyanis 3000-es fordulatól...
A baj igazából nem az, hogy megibásodott (mégis csak egy gép és még nem is japán), hanem az, hogy akkoriban még csak egy év garanciát adtak rá (mint egy 2000 forintos hajszárítóra, ez meg több mint 7millió volt) és persze 13 hónaposan kezdett a váltó hatosban csörögni 1800 (100km/h) és 2800-as (140km/h) fordulat között. Bele is került 170.000-be, hogy kicseréljenek benne valami fogaskereket.
Szerintem a szervizelésre szánt id? önmagában nem jelent?s összességében, hanem az a KOMPLETT DRÁMA, hogy ez alatt a négy év alatt cirka 2,5milliót fizettünk a kötelez? szervizekre. Például a 120ezres szervíz 380ezer forintba került úgy, hogy "csak" azt cserélték, amit feltétlen szükséges volt. Ha nem céges lett volna az autó, akkor szervíz nélkül ott és akkor azonnal eladtam volna. Az az érzésem, hogy leveszik az embereket a szervizek, ebben kifejezetten élen jár minden osztrák Porsche tulajdonú szervíz, mint a Porsche Buda is.
Összefoglalva úgy gondolom, hogy a dízel autók közül akkoriban ez volt messze a legjobb megfizethet? autó és mind a mai napig m?szakilag versenyképes bármely új autóval. A PD TDI technika nem azért fog megsz?nni 2007-t?l mert szar, hanem azért, mert drága a gyártástechnológiája, miközben a common rail már majdnem ugyenezt tudja féláron.
Azt hiszem az ideális kombináció az lenne, ha a németek fejlesztenék az autókat, az olaszok csinálnák a dizájnt és ráhagynák a megszállott japcsikra, hogy gyártsanak a tervek alapján egy tökéletes autót,
mint a HONDA ACCORD :-)
Hibalista
- Turbonyomás-érzékel? 40.000
- Sebváltó 170.000
- Millió els? izzó... (Próbáld meg kicserélni! Csak szervízben!)
-
-
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda - Iszonyat drága...
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf IV. 1,6 | Következő autója? | Passat Variant Highline 2.0TDI (bár én Hondát vettem volna...) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
