A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2000-2005)

Passat 1.9 PDTDI (130LE) Variant 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tök átlagos autó, tök átlagos embereknek

Szöveges ítélet

Nos, valamiképpen sorsszer?, hogy lett egy ilyen Passatom is. Többen elmebetegnek tekintettek, amikor a 156-os Alfa kombimat (2,4 JTD) erre a kék, semmitmondó behemótra csaréltem, de mondom: Sorsszer?, hogy ezt a Passat típust sem kerülhetem el.

Gyerekkoromban (1972 táján) valósággal szerelmese voltam az akkor megjelent els? Passatnak. Mint az id? és a divat változását még fel nem fogó hároméves, természetesen tudtam, hogy feln?ttkoromban Passatom lesz. Ma már régen nem a Passat a kedvenc kocsim, de a gyermekkori álmodozás akaratom ellenére beteljesült és ez a mostani már az ötödik Passatom a sorban. A nyolcvanas évek kocka Passatjától kezd?d?en minden generáció képviselte magát a kezeim között.

(A Pontosság kedvéért: Néha persze megunom a józanságot és váltok. Ha valakit érdekel, akkor nagyjából ez a sorrend: Passat 1.6.d (1986) - Alfasud 1.3. - Passat 1.8 (1991) - Alfa 164 - Passat 1.6 (1995) - Alfa 145 - Passat 1.6. (1997) - Alfa 156 - Passat 1.9pdtdi (2002) - lehet tippelni a következ?re :O))

Ez a kocsi úgy került a képbe, hogy természetesen eszem ágában sem volt Passatot venni (miként az el?z?eknél sem) és egy V70-es Volvót, vagy egy új Octaviát (kombi) szerettem volna, de szemezgettem egy dízel Avant A6-ossal is. Autókeresked? ismer?seim azonban egymástól függetlenül, de szinte uniszónóban közölték, hogy ezek - autókeresked? szóhasználattal élve - úgynevezett "felejt?s" autók (különösen az A6, mert az egy trágya - tették hozzá mind) és - jellentették ki magabiztosan - lássam be, nekem egy Passat kell.

Az elméletet gyakorlatba helyezend?, az egyikük egy hét múlva már hívott is, hogy nem csupán általánosságban egy Passat, hanem kifejezetten EZ a Passat az, amire nekem szükségem van. (Közben lebeszéltek két Passatról is, pedig az egyik egy 1.8T volt - igaz ez utóbbi csak szedán)

Persze van rációja a dolognak, hiszen magam sem kívántam a telet végigcsúszkálni a havas utakat nem nagyon szeret?, s az alacsony aljzata miatt amúgy is mindenen fennakadó Alfával, s noha nem volt könny? kiszállni egy ilyen szépségb?l (a 156-os kombi álláspontom szerint csakis a gyönyör?séges jelz?vel definiálható igazán pontosan), tudtam, hogy a Passat egészen más kategória. Nem jobb: Más.

A 130 lovas VW dízel természetesen meg sem közelíti az Alfa 150 lovas öthengeresét dinamikában, tartalékban, er?ben. Ráadásul 140 km/ó tempónál már többet is fogyaszt az Alfánál. 160-as utazónál már többet fogyaszt, mint normális közlekedés mellett városban. 180-nál meg egyenesen nem szégyenli behabzsolni a 9 liter feletti gázolajmennyiséget 100 kilométerre. Ennél gyorsabban pedig nem merek vele menni, mert ahhoz túl batárszer?re sikerült a kombiforma feneke - ennélfogva a nagy sebességnél és a forszírozottabb kanyarokban nem biztonságos (Bár még ezerszer jobb, mint az Opelék új Vectrája, amely simán leesik az útról a Passat által könnyedén bevett kanyarban.) Összegezve: Nem megy rosszul, de semmi esetre sem lehet sportosságról beszélni. Gyanítom, hogy a sok negatív tapasztalat talán a túl a sportos használat következménye is lehet. Ahogy öltönyben, aktatáskával, lakkcip?ben nem áll be focizni az ember, ugyanúgy a Passat kombi sem az országút utcai harcosainak címerállata.

Amit viszont kifejezetten rühellek benne az az ABS. Csak a Passatjaimnál tapasztaltam ABS-t?l azt a fajta rosszindulatot, amit a jeges lejt?kkel szemben tanúsítanak. Jeges lejt?n - s?t általában minden csúszós felületen - az van ugyanis, hogy az ABS egyszer?en nem engedi a fékezést és az ember változatlan sebességgel suhan keresztül az el?tte tornyosuló akadályokon. Én egy völgyben lakom, tehát ezek a téli hónapok pótolnak minden adrenalin-növel? pótcselekvést, hiszen soha nem lehet tudni, hogy az erd?b?l mikor bukkan fel valamely elmebeteg szül? ródlizó fiacskája. (Akik a Görgényi úton jártak már hóban, nyilván ismerik a jelenséget)

Ezzel ellentétben az ESP (kikapcsolható) kifejezetten jól jön behavazott meredélyeken. Egyszer leányfalun egy egyszerre lefagyott és behavazott macskaköves, hosszú és egyenes meredek úton sikerült felmennem vele, noha nem hittem volna, hogy ez 4x4 hajtásképlet és hólánc hiányában lehetséges volna. Az ESP különben kikapcsolható. Mivel a jelen esetben határozottan nem élményautóról van szó, ezt a opciót nem is nagyon tudom értelmezni. Bár perverz alakok mindenhol akadnak (egyszer egy végrehajtási árverésen vásároltunk 30e forintért egy 244-es Volvót, csak azért, hogy egy félrees? helyen szétralizzuk. semmi sportos nem volt abban a kocsiban - 2.1 lit. bernzines - , de mégis valamiért pont azzal akartuk megtenni.)

Másik, amit utálok a Passatban az a navigációs rendszerrel egybekötött cd-rádió. Ez a rendszer a legtörvénytisztel?bb cucc, amivel valaha is találkoztam: Egyszer?en nem hajlandó lejátszani az írott és a másolt cédéket, s?t az olcsóbb fajta jogtiszta lemezeket (pl hangos könyvtár sorozat újabb kiadásai) is finnyásan köpi ki. 5.000.- forinttól kezd?d?en viszont mindent gyönyör?en lejátszik. Az ilyen cd lejátszókat általában úgy vágom ki, mint a macskát sz*rni - s?t általában egy könny? csárdást is eljárok rajtuk - de ez a gusztustalanság egybe van építve a navigációs rendszerrel, ami azért m?ködik (elméletben, mivel 30 rugó egy CD, ebb?l a summából pedig egy normál térképet és sok-sok szusit tudok venni.) noha még nem vettem igénybe a szolgáltatásait - feltehet?en nem is fogom - de hát nem fogom kidobni mégsem, mert hát lássuk be, mégis csak egy fontos "extráról" van szó!

A gép különben nem t?nik olyan megbízhatatlannak, mint azt a tulajdonostársak egy részének a leírásaiban itt a Népítélet rovatban olvashattam, de persze az enyém egy jó állapotú német darab. Tényleg szép állapotú, noha az órában lév? csaknem pontosan 90.000 kilométer persze széles és elnéz? mosolyt varázsolt az arcomra. Mindamellett alég hamar tönkrement a vízpumpája - anyagfáradás miatt. Vízcsövekkel együtt olcsón cserélték (persze nem szakszervízben). Ezen felül még a fényszórók bohóckodtak egy kicsit, de cselesen egyszerre kicseréltettem mindkét oldalon, így most azzal nincs probléma. (Megjegyzem a jobb fényszórót leginkább csak szakember, vagy zsebtolvaj tudja kicserélni, átlagos júzer nem.)

Az általam használt Passatok közül továbbra is a régi malacorrú 1.8-as benzinest tartom a legjobban sikerültnek. Ez a mostani inkább csak valami átdolgozott Audi. Látszatra nagyon min?séginek t?nik, valójában azonban csekély nyoma maradt annak az egyszer?, megbízható, átlátható és akár sk is szerelhet? jámbor jószágnak, amit a keresztbemotoros Passatokban szerettem. De a malacorrúmat sajnos ellopták. Ezt nem fogják, mivel a konkurrenciával összehasonlítva már nem annyira jó.

Már csak egy kérdés maradt nyitva ezzel a kocsival kapcsolatban: Vajon Subaru-ra, vagy 166-os Alfára cseréljem?

Hibalista

- vízpumpa leszakadt
- fényszórók kiégtek
- a CD lejátszó nem hajlandó az írott és másolt cd-ket lejátszani
-

Ide hordtam szervizbe

Kispest, Uniós Autó Szakszervíz (Bejáratott százáves mesterem, aki még soha nem verte át a búrámat. Márkaszervízre még csak gondolni sem akarok.)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 156 SW 2.4 JTD Következő autója? talán Subaru, talán Alfa 166, talán Honda Accord
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2000 (2001 - 2005)

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)