A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2000-2005)

Passat 2,5 V6 TDI kombi 

Az ítélet értékelése
2,5(2 db)

Szutyika a megbízható és villám gyors

Szöveges ítélet

Az elődje a Laguna többször is meghalt a használt 3 év alatt. 2x turbó csere (1x motor generállal kombinálva, mert a szilánkosra törött turbó tengely végighaladt a szívó soron a blokkig), 3x kuplung visszahuzó munkahenger. A motorgenerálos eset után váltást határoztam el. A net-en álltam neki keresni: dizel, kombi, 150 paci felett (a Laguna chip után 148 pacival lehellte ki lelkét), elsőkerekes, 6-os kézi váltó. No és a várható értékvesztés minimalizálása. Első körben a VW nem is került szóba, de véletlenül rátaláltam a V6-os dizel sorozatra (163 paci ez épp). Szerelem lett az első látásra. Majd használat alatt folytatódott a szerelem. Az értékei: fekete fényezés, chrom pakettel, belül full vaj szinü bőrözés, fa kormánnyal és fa betétekkel, szines lcd kijelzős navi. Egyszóval tényleg full-os. Ráadásképpen baromira tud menni, és ha van (esetleg) erőd a jobb lábad alá tojást tenni a gázpedálon, akkor akár takarékos is. Ugyanakkor maximális megbízhatóság. Bár épp a minap haladtam át a 180000km-t, de minden nap szó és kérdezés nélkül teszi a dolgát. 175000 km-el úgy ment el műszakira, hogy semmit, de tényleg SEMMIT nem kellett bütyköltetni rajta. A 6l-es fogyasztást (és ez alatt) lehet hogy kevesen hiszik el nekem, de ez a használat módjának is köszönhetrő. Szinte alig város, autópálya és Budapest pedig csak sátoros ünnepeken. No és alapvetően nagypapis haladás (túl sokat fizettem már rendőréknek). Amit leginkább szeretek benne, hogy a dizeles turbólyukas pöcsörészést szinte nem is ismeri. 1500-tól felfelé már nagyon megy, 2000-től pedig még 3.-ban is meg lehet nyikkantani a gumikat elöl. Illetve a 750 körüli alapjárati fordulatnak köszönhetően (ja, ennyit tesz a 6 henger) 900-tól bármilyen, de tényleg bármilyen sebesség fokozatot rángatás nélkül elhajt. Praktice városban a 6. fokozat 900-as fordulattal 50 körüli tempó. Igaz ekkor a gyorsulása vetekszik egy csigáéval, de fogyasztani is csak annyit fogyaszt, no és a rendőr sem csesztet. Természetesen maximálisan alkalmas a vigéckedésre, a gázpedál taposás okozta élvezetekre. A csodálatos benne az, hogy még brutál üzemmódban (autópálya és tartósan 200, időnként 220 felett) is alig lehet 9 liter olajat leküldeni a 6 henger torkán. Negatívumok? Talány annyi hogy a Laguna előtt már rá kellett volna találnom. Nos és valamiért a minuszokban indításkor kékes füstel kezdi a műszakját (olyan jó tarktorosan). De ez csak pár másodperc, és olajat sem fogyaszt el hozzá. Illetve annyi hogy az újabb Passatok már nem készülnek hosszában beépitett V6-os dizel blokkal. Ebből következően szerintem még sokáig fogja tenni a dolgát Szutyika.

Időközben eltelt némi idő, de hál istennek a tapasztalataim nem változtak. Szó és kérdezés nélkül teszi a dolgát, maximálisan megbízható, a fogyasztása változatlanul dízelesen alacsony. Időközben olvasgattam mások ítéleteit, s egyre inkább az a meggyőződésem, hogy a fogyasztás nagyságát (bizonyos típus tolerancián belül) alapvetően a használat módja (város, közút, autópálya kilométerek aránya és az egyszerre megtett út, utak hossza) befolyásolja. illetve ha tetszik, ha nem, igen is meg kell tanulni dizelesen autózni is. Nekem, bár 27 éves a jogsim, de így is több mint egy év és vagy 20 000km-be "került" mind ez még az elődjén. Szóval igen is hihető ha valaki egy 2,5 literes dízelnél 6l alatti fogyasztásról ír, de ehez természetesen körülmények is tartoznak. Amúgy pedig egyre kevésbé szeretnék megválni tőle, s nagyon gondolkodom azon hogy 300 000km-es "koráig" megtartsam a verdát. Most épp 190-nél járok 6 évesen.

Újabb 3 év telt el, most már 9 éves és 218 000 km van benne. Viszont a megbízhatósága, a kopó alkatrészek mennyisége továbbra is változatlan. Azt kell mondjam, bár picit bizonytalan voltam a vásárláskor a V6-os blokk miatt, de Szutyika a megbízhatóság és tartósság mintaképe lett, SŐT az egész ismeretségi köröm számára is az. Mivel pártunk és kormányunk teszi a dolgát, így a vételkor tervezett éves km számot már folyamatosan alul múlom, de a 10 évesen eladásásról sem kell gondolkodnom. MARAD továbbra is szolgálatomban. A tartósságról és megbízhatóságról további tény adatok. 195 000 km-nél gyári hátsó féktárcsát cseréltek. (ez mondjuk az alig város és minimális autópálya rendkivül jótékony hatása, mint ahogy az is hogy az első fékekben nálam 5 év alatt még betétet sem kellett cserélni, nemhogy tárcsát). Olajfogyasztás ennyi km után is NULLA! 2 évvel ez előtt a második műszakijára megint nulla szerelés mellett és első abszolválásra ment el. Amennyiben a szerv nem olvassa, 2011 nyáron volt rekorddöntése is. M1 kora hajnal, pici lejtő és 4 fő+ csomagok, alacsonyan repülve Ferihegy irányában "kicsi" késedelem miatt egy nyaralásra vivő repülő elérése érdekében. A műszerfal 240-et mutatott, ami a toleranciával kalkulálva valahol 225 és 230 között lehetett. Ezen még én is meglepődtem, de miután utána olvastam a szerviz bulletinben, kiederült hogy ugyan van egy 180 pacis verzió is, de az már mind összkerekes, ami súlyban + 200 kiló és a hajtási veszteség is sokkal több. Szóval ezek közül a V6-os Passatok közül a 163 le-s (kézi 6-os váltó) a legjobban gyorsuló és a legmagasabb végsebességű.... Hogy miért "rekord"? Nos az a havi fényképpel a szerv által igazolt M1-es "csúcstartó" csak 215-öt futott (szutyok BMW).
Tavaly nyáron belefutottam az első költségesebb szervizbe. A bulletin által előírt vezérműszíj csere volt az. Aki már látta egy ilyen verda motorterét, az tudja ha beleejtesz valamit, az nem koppan alatta a flaszteron. A vezérműszíj cseréhez pedig még a legvékonyabb kezü nőgyógyász sem elégséges... tehát hűtő és front panel le, bordás szíj és segédüzemi szíj cserélve, mint ahogy összes feszítő görgő és a vizpumpa is. De hát ez volt az 5 év alatt szinte az egyetlen nagyobb beavatkozás. Ja a futóműnek semmi baja. Szilentek és minden egyébb kopó biz-bas... EREDETI! A Magyar utak, több mint 9 év és 218 000 km után is. Ez egy villámgyors tank! Marad az idők és a sváb istenek végezetéig!
Összefoglalva teszi a dolgát

A Passat saga folytatódik. Újabb kilométerek és évek múltak el. Nagyképüen nyom nélkül, de tényleg alig pár apró boszantás jött elő. Már a 6. együttöltött év múlt el full szeretetben. Még kölcsönben is volt, de onan is alg akarták visszaadni. Újabb műszakira ment idén februárban, szokás szerint megint NULLA előkészülettel. No és most még a hülye gazdájának is mutatott újat. Mint már először is írtam, hidegben olyan jó kékes füstel indult. Ez idén azzal súlyosbodott (most nemrég) hogy 5C alatt már csak 2-3 henger kapta el elsőre, s kellet pár fordulat amig a szörnyeteg életre kelt. Én marha végre kitaláltam (összerakva az eddigi tapasztalatokat)hogy lehet hogy izzitógyertyákat kellene cserélni ????(10 évesen FULL eredeti darabok gyógyultak benne). S lőn. Ugyan a szervizben azzal fogadtak hogy imádkoztam-e a csere előtt, de hál istennek feketeV6erda szófogadó volt s egyik izzitógyertyát sem kellett műtéttel lerohasztani róla.... Azóta (t.nap előtt -4C-ban) pöccre indul s még a füstről is leszokott a Kedves!!! Szóval ezen tapasztalatokkal is felvértezve az üzemeltethetőségi osztályzata is javul. Ehez pár adalék. 4 évesen vettem, s azóta is azzal az akuval üzemel (sz.tem gyári eredeti). Ami kopott rajta az először cserélt ablaktörlő lapátok (de csak elől, mivel a hátsó 5. éve nem műkszik, én meg tudom használni a külső tükröket is), egy újabb, ezúttal jobb oldali tompitott izzó s némi fogyóeszköz gumiabrobcsok (téli garnitura). Jelen pillanatban a távirányitós központi zár időnként nem nyitja a sofőr ajtót, de a többit igen. De kulcs használattal ez tökéletesen áthidalható.... Ja és minden olajcserénél megnézik, mert bár az állitólagosan problémás 2,5 V6 van benne, de a motor alatti műanyag védőlemez 10 éves elmúltával is csont száraz, s a blokk alján is csak egészen csekély az olajszivárgása. Szóval előre az újabb évek felé, EGYÜTT !!!!

Elérkezett a Passat saga első "meglepije".... Csütörtök esti út (2015 április), hazafelé Fehérvárra. Inditásnál a majd 11 éves akku még becsülettel megtekerte a nagy vasat a verda orrában, de cca 6km megtétele után egyszer csak elhalványultak a tompitott fények, majd cirka 10 sec-on belül bevillant a töltésjelző hiba, a fedélzeti számítógép pedig kirta hogy generator werkstadt.... Visszafordultam gyors és a barátoknál szunnyadoztam azt az estét. Másnap akku vásárlás baráti autós segítség mellett, majd 6almas anyázás az akku csere közben. Mivel ez a tipus Audi A4 alvázas, azért ebben is hosszmotoros a konstrukció, s valamelyik "zseni" germán mérnök úgy tervezte meg az akkumlátor helyét, hogy az az alső ablakív alá került (üdvözlöm érte). Mivel ugye autó moccanásnyit sem, ezért az utcán kellett a műtétet megejtenem. Elég barbár stílusra sikeredett a fentebb emlitett tervezési agymenés miatt. Konkrétan ki kellett törnöm egy darabot az akkut felülről takaró ablakívet követő műanyag takaró elemből, mert az utcán a gyári módon nem bírtam azt megbontani. Gondolom a gyári kézikönyv azt írja hogy akku csere a szakműhelyben, csak ugye ahhoz (oda) el is kellene jutni. Vontatni? Szervó (működő motor) nélkül egy olyan autót, amelynek az első tengelyén egy V6 dízel foglal helyet? Felejtsd el.... Szóval erőszakkal megtörtént az akku csere, majd pöccre indítás. Indult. azonban a töltésjelző sajna továbbra is sztrájkra utaló jelet dobott fel a műszerfalra. Gondolkodás után töltés nélkül nekivágtam a 60km-es útnak. Azért előtte felmértem a lehetőségeket pro és kontra. Egyrészt üzem közben egy dízel csak a számítógépén és a kényelmi berendezéseken keresztül fogyaszt delejt, másrészt az akku meg tök új 74Ah-s. Meg is érkeztem gond nélkül (minden delejfogyasztó kikapcsolva, a világítással kezdve). Verda becsületére legyen mondva az akku különösebb gyengülés nélkül kibírt még újabb cirka 5-6 indítást (próbálozásaim), de a fentebb említett BMW szervíz lett a végállomás (ők cserélték az előrébb már "megénekelt" izzitógyertyákat is). Újabb germán mérnöki zseniális tervezés: a generátort csak a homlokfal megbontásával (műanyag panel le, hűtő kifordít) lehetett szerelni. Végül is nem drágán megoldották egy kisebb generállal (fesz szab. csere, szabadon futó csere, forgó rész feljavítás). Azóta nulla gond. A verdára nem haragszom, mert ugye korban benne van, az akku már csereérett volt, a barátoknál alvást leszámítva semmi gubanc nem történt (ők mondjuk örültek nekem), a tervezési baromságokról meg ugye nam az autó tehet.
Előre az újabb kilométerek felé......

Hibalista

- 2db tompitott izzó és 2db féltengely csukló gumiharang. SEMMI MÁS !!! (eddig)2015 tavasszal akkumlátor csere és generátor kisjavítás.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős régi szaki. Ezermester és odafigyel a javitott verdára

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

sajnos az öreg szaki meghalt időközben, így utód kerestetik.... de ha végig olvasod az ítéletet, kiderül hogy ezzel nem kell sietnem. Ennél a műsorszámnál a max 10 pont a feketeV6erdáé!!!!Időközben egy Székesfehérváron lávő BMW márkaszervizben kötöttem ki (Verseci u), ahol is korrektek jól dolgoznak és nem drágák

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 138000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Laguna II 1.9 Dci kombi Következő autója? dizel kombi, lehetőleg 6 hengerrel
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2000 (2001 - 2005)

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)