A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2000-2005)

Passat 1.9 PDTDI 96 kW, 6 gang 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerencsés zsákbamacska

Szöveges ítélet

Aki ezt a leírást olvasgatja, nyilvánvalóan egy közepes anyagi háttérrel megáldott használtautó-vadász, ezért próbálom úgy megírni, hogy ebből a szempontból legyen informatív, és inkább a fenntartási, vezetési és szerviztapasztalatokra megyek rá, mintsem hogy az extrákról áradozzak.
Utóbbiakat röviden elintézve: ez a modell fel van szerelve ülésfűtéssel, fűthető tükrökkel, magától sötétedő belső tükörrel, tolatóradarral, digitklímával, számos légzsákkal, tempomattal, xenonnal és kora ellenére ezekből eddig összesen egy fűthető tükörlapot kellett cserélni, minden más teszi a dolgát, szerencsére.

Vásárlás oka: gyermek érkezése és állandó autóhasználat munkába járáshoz, autópályán – kellett a hely, és a dízelmotor is ideális az autópályázásra. Ezért esett a választás egy 200 ezret futott németországi példányra.

Vezetési tapasztalatok. A hat sebességes váltó miatt télen gyakorlatilag jéghideg motorral fel lehet menni a pályára vele, mert százas tempót megy úgy, hogy nem éri el a kétezres fordulatszámot – elég ott bemelegíteni a motort és feljebb venni a tempót, ha kell. Addig NE, mert ezek a motorok nem szeretik a jegesen pörgetést. Úgyszintén javallott autópályán megálláskor jó egy percig járatni leállítás előtt, hogy a turbót kíméljük ezzel is – leállítás után nem kap kenést a tengelye, és szárazon pörög tovább, ami az idő előtti halálát okozza. Ha erre figyelünk, nagyon hosszú életű lesz a turbónk.
Hosszú távon is kényelmesen vezethető kocsi, és 120-as állandó tempó mellett klímával, megpakolva is 6.5 liter körül mozog a fogyasztása. Sokat megyek hosszú távon, átlag 1000 km jön ki a 60 liter full tankolásból, nyilván azért, mert nem hajtom túlságosan. Ha mégis, akkor ez olyan 900 km-nél áll meg egy tankra.
Dinamikája rendben van, 131 lovas, ebből a legtöbb ló a mai napig él és virul, előzésnél soha nincs gond az erőtartalékkal. Álló helyzetből kicsit lomhán indul, de könyörgöm, 1576 kiló a menetkész tömege, ahhoz képest meg igen dinamikus.
Az úttartása, stabilitása csak jó úton jön ki igazán. Ezt a gépet nem a szar magyar utakra tervezték, hanem tükörsima aszfaltra. Ha azon megyünk vele, nagyon stabil és biztonságos; váratlan helyzetekben, vészféknél sem veszít a stabilitásból, akár hirtelen kormánymozdulatnál sem. Az ABS és ESR mindig teszi a dolgát rendesen. Nade ahogy ráfordulunk a magyar rögvalóság vidéki vagy Pest peremkerületi útjaira… akkor elkezd rázni istenesen, mert kemény a rugózás, és kátyúknál elég durván felüt a futómű. Ráadásul a hihetetlen útfekvését annak a nyolc lengőkarnak köszönheti, amiket a rossz utak elég hamar ki fognak csinálni (mondjuk úgy 30 ezer kilométerenként, tehát ez sem vészes, és attól is függ, mennyit kap a rossz utakból – nálam elég keveset, de az tényleg vacak volt). Egyszer csúszott meg alattam 100 ezer km alatt, amikor hatvannal vettem egy húszas kanyart, esőben. Dolgozott benne a technika, meg én is a kormánykerékkel, simán visszahoztam az ívre, szóval tud valamit a kocsi. Megjegyzés: Michelin EnergySaver nyári gumikkal használom, ennél ne add alább, mert erős és nehéz vas, ezzel úgy fogja az utat, mintha kapaszkodna bele. Télre a Barum Polaris az isten: saját magam teszteltem a fékhatását a zsámboki tesztpályán műszeres méréssel, és a jósolt 16 méter helyett 9 méteren fogta állóra a kocsit jégszimulációs útszakaszon. A mérő faszi kijött a bódéból megnézni, hogy milyen gumik vannak rajta, mert ilyet még nem látott. Ezt jó, ha tudod. 
JÓTANÁCS! Ha rossz utakon autózol, akkor Isten veled, ne olvass tovább, vissza a főoldalra és ess neki a Skoda Octavia Variant 1.9 leírasoknak, az lesz a te kocsid, annak a futóműve egyszerűbb és a gép majdnem ugyanazt tudja, mint a Passat. Ha esetleg ennek ellenére mégis Passatot választasz, mert a falusi pizzeria előtt nagyobbat lehet vele virnyasztani a parkolóban, akkor legyél tudatában annak, hogy drágán fogsz autózni, és felejtsd el az utángyártott lengőkarokat (én meg se próbáltam), mert vackok és havonta fogod őket kidobálni. Én szóltam.

Akkor most a szerviz, szépen sorjában.
2014, 201 ezer km: vásárlás.
Először is megvételkor gatyába rázás. Vezérlés, szűrők (pollen is), olaj, váltóolaj, szakadt féltengely-gumiharangok, ablaktörlőlapátok, egyéb apróságok. Ár: 200 ropi.
Ajánlom a szigorú olajcserét 15 ezrenként a lehető legjobb fajtából, megéri azt a pár ezres különbséget az ár. Általában azt mondom, hogy gyári alkatrészt vegyél, vagy német utángyártottat – de vezérléscserénél azt se, hanem CSAK gyárit! Menj biztosra.

220 ezer: elkoszolódott a turbó, kapott egy ultrahangos tisztítást, azóta olyan, mint az új. Ár: 35 ropi.

225 ezer (talán): akksicsere. Ár: 17 ropi.

230 ezer: két lengőkar cseréje. Igen, erről beszéltem… Gyári került bele. Ár: 30 ropi.

235 ezer (asszem): EGR szelep tönkrement, csere. Itt álljunk meg egy pillanatra. Erre mondja az okos falusi dízelmágus, hogy “faszomnak az oda öcsém, kikapom oszt’ letakarjuk húszforintossal, há’ nem?” – há’ nem. Mert ez esetben a hidegen járatás fogja ölni a motort. FELEJTSD EL – cseréltesd ki szépen, jobban jársz.
Ár: 50 ropi (ha jól emlékszem).

240 ezer: féltengelycsukló cseréje. A gumiharangok egy ideig bírják hiba nélkül, aztán egyik pillanatról a másikra szeretik elengedni magukat, tapasztalatom szerint bármilyen menő gyártmányt vesszük is meg.
Ár: 10 ropi + meló.

250 ezer: kilyukadt a hűtőradiátor. Utángyártott Nessint kapott, 40 birodalmi ropiért (ha jól emlékszem), kifejezetten jó minőség a szerelőm szerint.

255 ezer: bekopogtak a PD elemek. Szerelő kérdezte, hogy hol tankolok, mondtam neki. Hát az nem jó, felejtsem el, azért olcsó, mert szar (mosonmagyaróvári Orange kút a Tescoval szemben, kerüld ki!), nincs benne adalék, ennek a motornak meg anélkül kapa.
Szerencsére a kopogás megszűnt, kidolgozta a turhát, de azonnal dízelszűrőt cseréltem. Csak alkalmanként tankoltam Orange kútnál, amúgy inkább OMV, ezt azóta mint a szentírást, úgy követem: csak OMV-t tankolunk Volkswagenbe. Maximum MOL-t, az is jó (dolgoztam ott, első kézből tudom, hogy tényleg jó az anyaguk. Ez nem reklám, hanem segítség neked). Ja, és MINDEN olajcserénél kidobni a dízelszűrőt. Azóta se volt semmi hiba az üzemanyagrendszerrel, a kocsi pedig megy, mint az ördög… máig megfutja a 210-et.

270 ezer: műszaki vizsga. Na itt volt sok minden: egy kormánystabilizátor, összes féktárcsa, összes fékbetét, ismét két lengőkar (khm…), fényszóróállítás. Ár: 130 ropi + 20 ropi meló.

280 ezer: valami biszbasz membrán, ami aktiválta az indításgátlót és nem indult a kocsi. Bontottat kapott, mert idegen szerelő volt és a maga feje után ment. Eddig működik… Ár: 10 ropi + meló.

285 ezer: xenoncserék, lámpapolírozás. Ár: 36 ropi. Igen, a xenon cefet drága holmi, de van is fényereje…

290 ezer: itt jött a meglepi… egy laza motorgenerál. Elkezdett feketén füstölni az M7-esen, és bekopogott a motor. Azonnal leállás, autómentő. Elkoptak a hidrotőkék, és ebből az alkalomból igen szétszedettem a blokkot. Kapott új hidrotőkéket, német vezérműtengelyt, gyári Koblenzer csapágyakkal.
Ár: 142 ropi, melóval.

Nézegetve a vezérműtengely kopását a szerelőmmel arra gyanakodtunk, hogy többet futott a kocsi, mint amit az óra mutat. Ezt eddig nem igazolta semmi: annyira idegesített a dolog, hogy elvittem egy jónevű műhelybe és pecsétes papírral súlyosbítva kiolvastattam a computert. Semmi tekergetés, szűz az óra.
Ezt két tulaj hajtotta Németben, mindketten németek – egy magánszemély és egy (asszem) klímaszerelő cég. A kocsi állapota szerint mindkét helyen derekasan karbantartották. A szerelő cégnél sokat ment városban, lehet, hogy ez jobban igénybevette a motort, ezért jobban kopott a vezérlés.

Update 2019 június: majd’ 40 ezret ment azóta, gyönyörűen szól a motor, igazoltan jó lett a csere.

300 ezer: kezd berázni a kocsi egyesben indulásnál - érik az új kuplungszett.
Áltanában: zúg a váltó négyesben, mint az éji bogár, mert a kúpkerékcsapágy elkopott. Ez majd több százezer múlva lesz esedékes probléma, ha egyáltalán még megéri akkor foglalkozni vele. Megvétel óta zúg, egyelőre más tünetet nem produkál, de bontózok egyet arra az esetre, ha hirtelen lepne meg. Gyári új 1.4 millió forint, illetve a javitás is 200 ezer fölött van, a bontott váltó meg 100 ezer alatt... nem mindegy.

Update 2019 június: kapott a kocsi egy bontott 6-os váltót, zúgás semmi, pöpec minden.
Szintúgy kapott egy új kuplungszettet és kettős tömegűt is, a gatyám ráment, de ami kopik, az kopik sajnos.

Összegezném a leírtakat.
Mire való egy ilyen kocsi? – Nagy távokat tekerni vele akár lassan akár űrsebességgel; jól megpakolni mindennel; családot kényelmesen vinni; mindezt lehetőleg jó úton.
Kinek éri meg ez a kocsi? – Aki hajlandó törődni vele, és a kötelező szervizeket, egyéb javításokat sem elbliccelni nem akarja, sem tákolással elintézni.
Hol járok én jól egyáltalán ezzel a kocsival? – Az üzemanyagárnál, a biztonságnál és a megbízhatóságnál – ha éppen át nem vertek vele, mint szart a palánkon, és nem egy tekert órás, rommá hajtott fostalicskát sóztak a nyakadba, mint annyi márkatársnak, ha elolvasod a Népítéleteket.
Most akkor mi van? Fel akarsz baszni öcsém? Vegyek ilyet vagy ne? – Te tudod. Hatalmas a rizikó, hogy belefutsz egy olyanba, amit Föld-Hold taxiként járattak, és nálad egy-két év alatt szarrá megy. Nézd meg az én esetemet: elvileg megbízható nepperrel hozattam (azóta rájöttem hogy nem az…) a kocsit, és csak a szerencsén múlt, meg a gondos előző gazdákon, hogy nem egy vödör csavart vettem autó helyett. Én elég szkeptikus vagyok. Mindenesetre a magamét megtartom, amíg tudom.

Update 2019: megy a kocsi, mert a feleségem is megtanul vezetni, nem való ez a gép kezdő sofőrnek, én pedig már (hála Istennek) nem autópályázok, kis távokra meg hülyeség egy ekkora dízelt tartani.
De jó szolgálatot tett eddig, és a drága fenntartás ellenére nem bántam meg, annyit ad cserébe.

Hibalista

- Már leirtam fentebb pontosan, fölösleges itt ismételni... egy megjegyzés: vákuumcsöveket érdemes minden alkalommal megnézetni, tuti lesz egy cserés mondjuk minden második szerviznél. Ezen kivül apróságok: olajpálca csonkja elfáradt, csere gyárira; alul a motorburok csavarjai kiesnek (tipushiba), cserélni hülyeség, mert azok is kiesnek, 1800 ropiert/darab... gyorskötözővel sokkal ésszerűbben kezelhető. Fent hasonlóképp - a motorburkolat csavarjai elfáradtak, új csavarok, jó sok gumialátéttel, mert zörögne ám anélkül, mint a rosseb. Ezt azért elég franciásan találták ki...

Ide hordtam szervizbe

Patócs Autóház Gödöllő. Jó szakemberek, de drága a szolgáltatás. Csak a pecsétért a szervizkönyvben nem fogok még egyszer 55 ropit fizetni az olajcseréért, ha 35-ből is kijön azonos szinvonalon.Illetve egyszer nem csinálták meg a kocsit úgy, hogy egy hónappal előre le volt egyeztetve a szerviz, és még ki is röhögtek. Addig vittem oda autót...

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Garasanin Sándor, Isaszeg, maszek. Nála jobban nem ismeri az Audi-Volkswagen vonalat. Soha nem csalódtam benne, mindig minden aszerint történik és akkor, ahogyan és amikorra megbeszéltük.Klónozni kellene.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 201000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 99000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Felicia 1.3 Következő autója? Tacuma
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2000 (2001 - 2005)

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)