Passat trilógia
Szöveges ítélet
hm.. hol is kezdjem!?
Golf IV után ültem át a passat B5 1.6 8v comfortline 101LE modellbe. Kellemes érzés volt ezt megtenni ,bézs bels?.. digit klíma.. b?séges helykinálat.. egyszóval más világban éreztem magam a golf után. Ez az érzés azonban szép lassan átalakult ,amikor elkezdtem próbálgatni az autó határait, a futóm? rendben volt ,kellemesen helyt állt a hétköznapok során ,ám a motor egy kicsit kevésnek bizonyult. Autópályán gyakorlatilag csak 100-120 közt lehetett közlekedni vele ,mert a rövid váltóáttélel miatt sokat pörgött (3600rpm/120kmh), ezzel párhuzamosan a gyorsulás sem volt kielégít?, ezért a csere mellett döntöttem. Mivel az autó egyébb részeivel kapcsolatban nem volt problémám ,illetve nagyon tetszett a limuzin szépen ível? tet?vonala ,ezért ismét passatba ültem, de immáron egy jol felszerelt 2001-es B6 V6TDI lett a következ?. Tiptronic ,naviplus ,bose hifi ,abs ebd asr eps ,nagy solar tet? ,digit klíma ,b?r..
Ezt az autót már más fából faragták, 150LE dizelmotorja szépen húzott 1700as fordulat környékét?l egészen 4000 fölé. 160-170 kmh kellemes utazó sebesség volt számára és a lámpáknál sem valott szégyent ,jó néhány benzines járgányt hagytam állva vele, a fogyasztása azonban kicsit zavaró volt. Természetesen tudatában voltam annak ,hogy ez egy 2.5 literes motor és valamivel ugye meg kell tölteni a hengereket ,de amikor ezzel a benzikutakon szembesültem.. no akkor már nem volt vidám a mosolyom:) 9-12 liter városban (h?mérséglet és habitusfügg?) ,autópályán 6.5-8 liter (tempófügg? ,utóbbi érték 170 felett). Az autópályás érték teljesen rendben volt ,de a városival nem tudtam megbékélni.. ezért ment a háztól ez a passat is. Ezután ismét egy passat jött a sorban:2004es "tükörindexes" B6 1.9 pd-tdi 96kw 131ps ,kézi 6fokozatú váltóm? ,autómatán kiv?l full a kocsi. Ezt használom a mai napig is. 82000 km van benne. Úgy érzem ez a motor harmonizál leginkább az elvárásaimmal ,alacsony fogyasztás társul egy jónak mondható gyorsulással és magas utazó sebességgel ha kell. Érdekes az ,hogy nincs tul sok külömbség a menetdinamikában a v6 és ezen modell közt ,s?t alacsony fordulatszám tartományokban er?teljesebbnek érz?dik a pd.. imádom ezt a kocsit valószínüleg meg lesz még egy-két évig , de ezután már biztosan nem passatot veszek ,ugyanis az új nem tetszik már annyira. Mindent egybevetve a passat egy szép és kényelmes autó ,bár nagyon sok van bel?le az utakon mégis tisztelik az autóstársak ,egyénisége van ,semmiképp nem nevezném szürkének vagy középszerünek ,saját tapasztalataim alapján a 96kw-os dizellel ajánlanám mindenkinek. Nem tulzotan szervizigényes de nem is egy toyota:) , a futóm?ve kellemes és sokat "t?r" abszolút jóindulatú ellenben drágák hozzá a kovácsolt alumínium lengökarok, a Pesti használatban lév? példányoknál nem árt erre odafigyelni és jó el?re bekalkulálni a családi költségvetésbe. 200-300 ezer km-ig nem kell nagy problémákkal számolni a motortérben ,de a rendszeres karbantartást igényli!
Hibalista
- a három autón összesen:
- -hengerfej(1.6 benzin)
- -kuplung fels? munkahenger(1.6 benzin)
- -csomagtér ajtózár(V6 TDI)
- -gyujtáskapcsoló betét(V6 TDI)
- -els? futóm? alsó hosszú/fels? rövid leng?kar(V6 TDI)
- -légtömegmér?(V6-TDI)
- -keszty?tartó világítás kapcsolója(1.9 PD-TDI)
- -ablaktörl? karok "beálltak"(1.9 PD-TDI)
-
Ide hordtam szervizbe
családban van egy autószerel? vállakozás ,szakm?hellyel.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 92000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf IV 1.4 16v trendline | Következő autója? | Honda accord (2004 utáni), Audi A6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
