Passat PDTDI - ettől kellene félni?
Szöveges ítélet
Passat PDTDI – Ettől kellene félni?
2008-ban családom nagy lépésre szánta el magát. Döntöttünk, hogy megvesszük az első igazán komfortos, méretes és megnyerő külsejű autónkat –VW szimpatizánsként ez egy Passat Variant 1,9PDTDI Highline lett. Volt némi nepper ismeretség, így kizárva a lehúzást, óratekerést (az ő bevallásuk szerint akkor az óratekerés teljesen automatikus volt, ennek sokan azóta is isszák a levét, de napjainkban is működik sajnos). Viszont ez csak úgy volt lehetséges, hogy közvetlen Németországból hozzuk be. Letárgyalták, én kimentem, a kereskedő adta az állapotfelmérő lapot, szervízkönyvet, rendszámot, én átnéztem, beültem és hazahoztam.
Fekete, teljes krómcsomaggal. színes navi, a 8 hangszórós hi-fi szépen szól, multikormány, ülésfűtés 131LE 6 gangos váltó. Szép volt. 200 ezer km volt benne, 2002-es évjárat, tehát 6 év alatt tett meg ennyit, ez valós. Ott ennyit mennek nagyjából. Tehát 6 évesen 100 ezer km-t ne higgyen el senki…
Több autodidakta szakember mondta: elöl 8 lengőkar, féltengelyek, PD elemek, kettőstömegű lendkerék, ez mind behal majd nekem 1-2 éven belül. Most 2017. van, leírom az eddigi eseményeket:
2008. : állt az autó sokat, mert a fékek rozsdásak voltak. Cseréltem elöl-hátul, tárcsástól Bosch-ra.
2009: Nem tetszett a széria alufelni (15”), vettem rá 17-est. Baromi jól nézett ki, de szörnyű lett az úttartása (magyar utak!), meg a fogyasztása is megnőtt kb. fél literrel. Jó gumi volt rajta pedig. Na ezt 2012-ben meguntam, eladtam (marha gyorsan elkelt), vettem rá gyári 16-os Road America-t.
Lekértem a VW-ből alvázszám szerint, mikor volt a vezérlés cserélve, egyezett a szervízkönyvvel, tehát közeledett az időpont (ezt mindenki megtehetné!).
2010. Vezérlés csere + gyári aksit cserélni kellett (8 éves volt).
2011. Melegen finoman kezelt kuplungnál kicsi rázkódás, szerelő mondta: ez nem a kettőstömegű, ne idegeskedjek. Minőségi kuplung bele, hibátlan lett.
2012. Féltengely külső csukló- zaj- csere, 15 ezer.
2013. Másik oldali Féltengely külső csukló- zaj- csere, 15 ezer. Bal első ajtózár motor behalt, könnyű szerelni, bontott bele, szereléssel 7 ezer, azóta jó.
2014. Nem kamu műszakira hordtam, kifogástalannak ítélték mindig, de ezelőtt a műszaki előtt két stabilizátort cseréltettem
2015. Olajcserénél váltó-olajat is cseréltettem (kell, vagy nem? ki tudja?)
2016. Kormányműből zaj (kiváló utak), kománymű csere, jó minőségű került bele.
Az olajcseréket évente végeztettem el, volt olyan, hogy a 10 ezer km-t sem érte el a futás. De max 12 ezer volt. Mostanra 300 ezer a km benne. Tudni kell, hogy szeretem az autókat, így rendszeres takarítást, polírozást kapott, garázsban áll, mondhatom meghálálja a belső a törődést. Rendszeresen prémium üzemanyagot rakok bele (lehet, hogy hülyének néztek engem), mert én méregettem az országúti és a vegyes használatot is a kétféle gázolajjal, nekem a prémium esetében 2-3 tizeddel kevesebbre jött ki. Tudom, hogy megoszlik a vélemény, de nekem a -20 és +40 Celsius között is mindig szépen indult.
Motorháztető eset: az autó törve nem volt! De sajnos kaptam 2 nagy kavicsot is a motorház élére, ami a garázsban tartott évek és az ecsetes javítás ellenére durván átrohadt. Azt javasolták, hogy inkább cseréljem le, mert ez már jó nem lesz. Bontott, fiatalabb, hibátlan motorháztető került rá.
Zajok: Variant lévén eleve zajosabb, mint a sedan. Motorzaj alacsony fokozatban gyorsításnál, szélzaj 100km/h-tól, motor+szélzaj kb. 120 km/h-tól van jelen. Kisebb zörgések az utastérben akadnak.
PD elemeket diagnosztikával is ellenőrizték, jól működnek. Füstölés? Hazudik, aki azt mondja egy AVF motorkódosra, hogy semmi füstölése nincs. Inkább menet közben, hirtelen gázadásra ad némi füstöt, de akkor sem gyárkémény!
Nagyon szerettük, vigyáztunk is rá, hatalmas belső tér+csomagtér, pályán 5,8 körül, országút 5,4 körül, város 6,5 körül fogyasztott. Kisebb eltérés lehetett terheléstől és hidegtől függően. Egyébként ez a Highline felszereltség ebben a korosztályban azt mondanám, hogy majdnem prémium minőség, de még nem érte el azt.
2017. Kisebb rázkódás alapjáraton, hang még nem zavaró, de jön úgyis idővel a kettőstömegű probléma. Olajfolyás nincs, de a turbó körül és az intercooler-nél olajsár van. 300 ezer van benne…
Néztem hirdetéseket, mert eladósorba kerül rövidesen. Hát borzasztó hulladékokat árulnak. Kecskeméten nézelődtem kereskedésekben, van jó pár a piacon, de az vagy szétfoszlott belsejű, vagy mindent újrahúztak, átbőröztek. Km állás meg pont 150 ezer…, de valójában inkább 400 ezer körül lehet. Na ezektől kell félni.
Hibalista
- Kormánymű, külső féltengelycsuklók, stabilizátor, ajtózár motor
Ide hordtam szervizbe
Pribitek
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf Variant | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
