Nagyon szeretem, mégis irritál
Szöveges ítélet
Alapvetően szerethető kis autó. Az 1.9 TDI motor méltán hű a nevéhez, az 400 000 km után is úgy teszi a dolgát, mint újkorában. (131 LE, AVF motorkód).
Automatában a gyári fogyasztása nálam 9-10 fölött volt, holott kilóméterei nagy részét országúton tettem vele. Egy chiptuning 150 LE-re és 375 Nm-re vitte fel, amivel jelentősen kellemesebb lett a közlekedés valamint a fogyasztás is lement 7-8 körülire.
A váltó sajnos az rossz, tele van típushibákkal. Az utolsó felújítását az előző tulajdonos csinálta, akkor 250 000 km volt benne. Az egy 500 000 Ft-os történet volt, azóta megy rendesen.
A fenntartási költségeit illetően azt gondolom, hogy a köztudatban alacsony költségű autónak van titulálva, azonban ha az ember tényleg rendesen szervizeli és tényleg napi szinten használja, akkor azért elég magas.
Jó dolgok
Nagyon jól megy, kellemes járású. Jó a hangszigetelése, ezért belülről kellemesen halk. Kívülről ugyanez nem mondható el, nagyon hangos még alapjáraton is.
Kényelmes, tágas, könnyen takarítható. Kombi létére lehajtott hátsó ülésekkel még aludni is lehet benne.
A fűtés elöl nagyon kellemes, mindig jól állítja be az automata légkondi a dolgokat. Hátul már kevésbé érezhető a kiegyensúlyozott időjárás.
Rossz dolgok
Valami kis apró idegesítő dolog mindig van vele. Akár az, hogy az ülésfűtés egyik napról a másikra nem megy, akár az, hogy az esőszenzor tönkremegy. Bár járása belül nagyon halk, érzésre az egész autó rezonál. A kormány, a padló, minden (főleg alapjáraton).
A szervókormány nagyon nehezen tekerhető más autókhoz viszonyítva.
Parkolni vele rémálom volt addig, míg nem szereltem bele tolatókamerát.
Anélkül, hogy bármihez is hozzányúlnék a műszerfal környékén, a sima használattól törnek szét az illesztések rögzítései. Kormány alatt is lóg a burkolat és a kesztyűtartó egyik felfogatása is eltört.
Műszerfala amúgy is elég szegényes. Bár 2 DIN-es fejegység van benne, azon navigációt használni max a hátul ülőnek érdemes, mert csak az lát rá rendesen a kijelzőre.
A fényszórója sima halogén H7-es gyárilag. Nagyjából annyit ér, mint karácsonyi dekorfény a ház falán. Bár illegális, de xenonra cseréltem, most nagyon szépen látok vele.
Hibalista
- Vákuumcsövek (30 000 Ft) - Turbó felújítás (135 000 Ft) - Hátsó fékmunkahengerek (35 000 Ft) - 1-2 futómű alkatrész (70 000 Ft) - Mindkét első ülésfűtés (Nem csináltattam meg) - Klíma kompresszor (100 000 Ft) - Motorvezérlő (35 000 Ft) - Esőszenzor (10 000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 380000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
