KISZOLGÁLÁS! Oda, és vissza.
Szöveges ítélet
Tollat ragadok, sziasztok!
Kedves barátom harcolván a banki finanszírozással felajánlotta, hogy vegyem át az autóját. Kaptam az alkalmon, és egy nappal az audi eladását követően már hoztam is! Teljes alcantara bőrbelső, 6-os váltó, grafitos metálfény, kombi kivitel, gyári króm packet, gyári ültetett fotómű, kapcsolható kipörgésgátló, fedélzeti tamagocsi, és 2002 közepe óta követhető magyar előélet. Vastag 3 küllős kormány telibőr kormány, ülésfűtés, fűtött minden, dupla digitklíma, és a fontos dolgok. Napfénytető nincs, utálom, semmire nem való hibaforrás.
Első megmozdulásom a gyári kazettás fejegység likvidálása volt. Helyére került a sajátom (usb, ipod, stb vezérlés), 4x50W végfokkal tökéletesen meg tudja hajtani az ajtókban lévő 160-as papír hangszórókat Jelzem, zenélgetni bőven elég, tök felesleges szórni a pénzt. Ha kipukkan, 2 ezerbe kerül a bontott. Hátul egy szolid 30 centis JBL mélyláda szolgáltat mély tónust a kedvenc zenékhez. Ha jól emlékszem, akkor kellett egy rádió antenna pozitív erősítő is a fejegységhez, de ezeröcca'ból megvolt. Komoly pénzek, igen. Aki fejegység cserébe vág, fontos tudnia, hogy a kábeleknek - kötegeknek nincs hely az 1 DIN mögött. A legegyszerűbb, ki kell venni a klíma vezérlőt, és annak mögé vezetni a sok tyúkbelet. Mivel a klíma vezérlője messze nem használja ki a teljes mélységet. Akinél 2 DIN méretű multimédiás fejes van, ott nyilván szétrobbantották a középkonzolt, vagy iszonyú szerencsés volt, hogy elfért a madzag tenger. Én nem használok CD tárat, direkt ezért vettem USB támogatásos fejegységet.
Az autó szépen megy. 100-110el járok, főleg országúton, de kényelmesen megáll 6,5 literben az átlagom. A vezérlés cserét az előzések végett tartottam fontosnak, mert 60-70 környékéről a nyomaték nálam szinte seggbe rúg (kapott egy chipet a vezérlő), és rögtön 110-120 körül megyek el a sor mellett. Ugrik! Ebben nagyon jó partner a betonkemény sport rugó és fotómű. Látványos előzésekbe lehet fogni, kiscicákat dudálva villogva pusztítani..
Kicseréltem a halogén izzókat. Sajnos ebben az autóban pont nem gyári xenon volt, ezért két dolog költözött be. Rendeltem Hongkongból 4300K (gyári) színhőmérsékletű 55W xenon szettet. - tapasztalat: Legjobb a gyári szín! A távolságihoz pedig Osram Night Breakert adagoltam, és így este remekül látok.
Castrol Edge 5W40 full szintetikus olajat kap, és rendszeresen kivárjuk amíg lefolyik belőle.
Hidegben ha fűteni kezdünk, a műanyagok - műszerfal szépen tud recsegni, pattogni, nyekeregni, nyafogni, sajnos ezzel semmit nem tehetünk. Ez nem az autó hibája, ez fizika, anyag, és terhelés kérdése. Szokásos passat dolgok vannak, kopik a műanyagbetét az ajtón, vicces a tempomat. Ez utóbbi kapcsolója szerintem zseniálisan fos. Kamionoztam, de már a fapados FH12-ben is legalább 3 gombos pötyögős tempomat volt. Ezt meg húzd, tartsd, várj, engedd el, nem sikerült, újra. Mindez a kormány mögött, a reflektor-index kapcsolón.
Vigyázunk rá, megkapja amit kell, és hálásan dolgozik. Mert ez egy gép, nincs lelke, csupán egy dolgot kell belátni:
KISZOLGÁLÁS! Oda, és vissza.
Hibalista
- A fix szervízköltségeket nem számítva hibamentes. - Mondjuk ehhez kell egy odafigyelő tulajdonos.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 210000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A6 | Következő autója? | E46 320D 150PS / Automatic |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
