A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2000-2005)

Passat 1.9 PD TDi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes bőrfotel a tévé előtt

Szöveges ítélet

Nem feltétlenül kellett nekem Passat (BMW és Audi után érdeklödtem), de végül nem bántam meg. Új autóra nem volt pénzem, használtban meg nem érdemelte meg ennyi pénzért egy széthajtott Audit vagy egy lestrapált BMWt venni. A Passat-ot igen "jó kézböl", azaz egy magánembertöl vettem meg, Belgiumból, tehát nem vásárló-átverö használtautó-kereskedötöl, talán ennek köszönhetö, hogy az áráért egy igen jó állapotú autó került a birtokomba. Ez pedig fontos, mert a szervízköltségei riasztóak tudnak lenni, ha "nem találja el az ember az autót". Nekem eddig nem volt nagyobb gondom vele, talán a fékbetéteket és féktárcsákat leszámítva (gyári helyett Brembo került bele és ezzel nagyon-nagyon meg vagyok elégedve), az átlagfogyasztás pedig látványosan nagyon jó, erösen száguldozva sem lépte túl városon kívül az 5,6 literes átlagot, vegyesben pedig a 6,2-6,3-as átlagot.
Tágas, kényelmes, biztonságérzetet ad, de azért simán el lehet férni vele az úton, nem kelt furcsa űrhajó érzéseket, kívül-belül rendesen össze van rakva, bár azért az Audi mintha "jobban sikerült" ilyen szempontból. Nekem összehasonlítási alap egy hasonló évjáratú Audi A4 1,9 TDI Avant, annak mintha az összerakása jobban sikerült, pl. az ajtói is sokkal "szebben" csukódnak. A Passatnak a nagy és nehéz elsö ajtók miatt (és a nagyobb használat miatt, gondolom) hamarabb kikopik az ajtósarok és olyankor egy óvatos fémes zörej hallatszik bent rossz, rázós úton való haladáskor, de nem szabad egy ilyen autóval rossz útra menni (föleg a 225/45/17-es alufelnik és gumik miatt), máshol meg egyáltalán nem hallatszik semmi. Most, 3 év után ez a hang is megszünt. Gyorsulása (föleg egy chiptuning után) nagyon jó, menetdinamikája jó (hála a nem is olyan gyakran cserélendő sokszámú első lengőkarnak) mindig "megbízható", söt, az autó nem csekély súlyát figyelembe véve nagyon jó, a fék is jó. Gyorsulásban meg lehet próbálni egy megchippelt Audi A4 1,9 TDi-vel versenyezni, még az is lehet, hogy "meg lehet fogni", én sajnáltam az autóm, tehát visszavettem a gázadásból. A karosszéria összerakásában fellépő nyöszörgö hangok miatt azt kell mondanom, hogy alatta marad az Audinak, másképp nem rosszabb sem a motra, sem a mechanikája, sem a váltója (hatsebességes manuális a legjobb). A bör-belső nagyon hasznos, amikor takarítani kell, máskor kissé nagyképüen "mutatós", de mindenképp tetszik (mindenhol vastag fekete "cipö"-bör, nem az a fajta, amelynél az ülésre öntött kóla soha el nem múló foltot hagy a fordított börön).
Mit lehet még mondani? Kár, hogy Magyarországon még mindig olyan nagyon "imidzs-autó"-számba megy a "búboshátú" Passat (az új modell megjelenése ellenére) és hogy a budapesti autótolvajok miatt a casco-ja látványosan drágább, mint egy-egy hasonló japán autóé, de szerintem megéri az árát (az autó is és a casco is). Legalább nyugodtabban alszom.

Hibalista

- Három év alatt: lengö- és támasztókarokból elöl úgy 6 db. "fogyott" (átlag 8.000,-Ft/db.), baloldali féltengely gömbcsukló (kivágta a jég a védögumit, az elszakadt és "morgós" lett a féltengely), más semmi komoly baj nem volt (szerencsére). A használt dízelmotoros autó megvásárlásakor kötelezö vezérmüszíj- (és annak mindenkiegészítöjének) cseréje kb. 100eFt, 60-80ekm-ként kell ismételni, egy-egy olaj- (csak gyári PD-olaj), pollenszürö-, levegöszürö-csere kb. 35eFt-ba kerül.

Ide hordtam szervizbe

A márkaszervíz, ahová elvittem (Porsche Romania, Brassó), nem tetszett, de szerencsére csak a biztosító által előírt tesztre kellett bevinnem. Egy németországi VW-szervízben tanuloskodó helyi magánszerelöhöz hordtam, ott még nem volt baj, jelenleg egy másik autószerelő barátom nézi át idönként, szerencsére "nagyszervíz" még nem kellett rá.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 183000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Nexia Következő autója? Audi A6 2.0 TDi vagy Mercedes E220 CDi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2000 (2001 - 2005)

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)