Ilyet szerettem volna
Szöveges ítélet
Amikor a Skoda 105-ös (házijag gyártott 130-as motorral) 89-ben kirozslált alólam, Karácsony előtt nem lehetett autót venni, csak VW-t. Nem volt autóm! Gyorsan kellett egy autó! Egy nap alatt! Délutánra jutottunk ki az Óbudai VW-be. Megegyeztünk egy Jettában. Kiváncsiságból rákérdeztem: és uganez Passatban mibe kerülne? A különbség talán 10-20% volt. És "éppen volt bent" egy Passat, Aranyszínű! Pfúj! (nem akarok homofób lenni, de . . .) Ettől eltekintve: azóta csak Passatom van. Először 1,8-as, 1995-től 1,6-os. Semmi komoly bajom nem volt velük, kivéve, hogy az 1.6-os első széria volt, apró, de nagyon bosszantó szerelési hibákkal: testkábelek rögzítetlensége, üresjárati panel gyári hibája, stb. Régi vágyam volt egy 2,8 4M. Egy évig kerestem, míg interneten megtaláltam. A Skodáról váltás is nagy élmény volt, de ez szinte kiugrott a kezem (fenekem) alól. Legfőbb külső jótulajdonsága, hogy teljesen maszkírozott, "álruhás királyfi". A feliratot természetesen leszedtem róla. Kényelmes, szinte full extrás (csak magnós rádiója van, nem lehajtható a hátsó ülése, nem kétzónás a klímája, nem kormányvezérelt a rádiója, nem indexlámpás a tükre). Bizony elég sokat fogyaszt, de 192 LE-t valamiből elő kell állítani. Ennek fejében kapok arcra fagyott mosolyokat, amikor erőlködő 120-130 lovas "kisautók" mellett elhaladok. Aztán persze visszaelőznek, kockáztatva a "fényképezést". Betartva a szabályokat, fele-fele város-országút mellett 10l/100 km, autópályán egyenletes tempóban viszont 9 alatt iszik. Komolyabb bajom eddig (!) nem volt, remélem nem is lesz. Hála az útkezelőségnek, volt alkalmam kipróbálni hókásában is: amikor a többiek max. 40-50-nel kínlódtak, símán, billegés, kitörési kisérlet nélkül mehettem 80-90-nel, el nem feledve az aranyszabályt: kétszerannyi hajtott kereke van, mint a többinek, de nincs kétszer annyi fékezhető kereke! Sárban, homokban, utánfutóval is megmutatta már, hogy "álruhás királyfi". Ha egyszer eladom (ha eladom!), ugyanilyet veszek, vagy hasonlót.
Hibalista
- Vízpumpatömítés, katalizátor - két párhuzamos katalizátora közül az egyik egyszerűen eltünt!!! elporlott (valószínűleg odacsaptam valahol, nem emlékszem), reflektormosófúvóka - eresztette a vizet, hajtócsuklógumiharang - mindkét alkalommal a jobb első, olajfogyasztás kb. 1500 km-re kb. 1/2 l. - több szerviz (osztrákok is) szerint is normális, ugyanakkor "hivatalos" ismertetőben sehol nincs szó róla.
Ide hordtam szervizbe
Autó Körös VW Audi Seat szerviz Békéscsaba Szarvasi út. Amennyi egy szerviztől elvárható, azt megkapom. Korrektek, udvariasak, nem olcsók (mi olcsó manapság?!), jól dolgoznak. Az elvárható gyorsaságot hozzák.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 135000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 1,8 Passat | Következő autója? | Pssat 2,8 vagy 4,2 4M |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
