Ideális és jó döntés, vállalt következményekkel
Szöveges ítélet
Előzmények:
(Magamról csak annyit, hogy alapjában deutschwagen párti vagyok, csipetnyi japán elismeréssel.)
Az autót megelőzően családi Opel Astra G, Lada Samara, Renault R19 autókkal volt dolgom (mind benzines). Első saját autónak legalább Astra G minőséget kerestem, benzinest, és kézi váltóst, mert azzal kevesebb gond lehet.
Munkatárson keresztül került képbe a cikk tárgyát képező Passat, mely magyar "születésű" végig egy család (apa, gyermek, gyermek cége és felesége) tulajdonában állt, a munka miatt folyamatosan szervizelt, elsősorban hosszú távra, illetve Bp.-i közlekedésre használt autó volt.
2016. tavaszán vásároltam meg 345.000 km-rel 690.000,- Ft-ért, úgy hogy tisztában voltam vele, hogy a kötelezőn (vezérlés) kívül a közeljövőben szükséges lesz a fékek, a kettőstömegű és a kuplung cseréjére!
Tapasztalat - 2017.11. hónapig
Comfortline Business felszereltségével átlag felettinek számít véleményem szerint. (Kedvencem a tempomat - ennél már csak a távolságtartós tempomat lenne jobb; az esőérzékelős ablaktörlő, a deréktámasz, a digit klíma és a négy elektromos ablak, valamint a (első, oldalsó és függöny) légzsákok hada sem kellemetlen.) Gamma 6 rádiója gyári hangszórókkal is szépen szól szerintem. Futóműve kiváló (ám ha a kettős kereszt lengőkaros rendszerben cserélni kell valamit az se olcsó, se tartós nem lesz állítólag).
A szervizek kapcsán a vásárlás követően az autó árának majdnem felét költöttem rá, de ezek ismertek, és szükséges javítások voltak, melyekkel számoltam is. Aki a külön részben leírt árakat összeadja az láthatja, hogy 55.000 km alatt az autó árát költöttem rá, mely hibák felmerülésével egy hasonló autónál az idő múlásával számolni kell. Az árak kapcsán fontos, hogy kedvezményes áron tudtam azokat beszerezni minden esetben!
A gátlókat nem kellett volna kicserélni, illetve gyáriakra is cserélhettem volna (spórolva egy keveset) ám az ültető rugó miatt keményebb gátlókat szerettem volna, mivel a fix 40/40 ültetés miatt jobban "bólogatott" az autó.
A vákuum pumpa cseréje először a fékrásegítés megszűnése alapján lett időszerű (a pumpa vákum csatlakozásának hibája gyakori, nekem feltehetőleg az EGR-szelep cseréjénél kaphatott és mozdulhatott meg először). A "hiba" ellenére az autóval gond nem volt, ha nagyobb féktávolságot tartottam és elfogadtam hogy a vákum miatt a töltés - így a teljesítmény is - később érkezik (ekkor nem igen előzgettem vele mivel 2400-2600 rpm alatt semmi nem törént).
Ami még várat magára:
A vákuum pumpa cseréjét követően is megmaradt a fékrásegítés kiesése több "pumpálást" követően (és mivel az első fékek is fognak) feltehetőleg főfékhenger hiba is lesz.
Az autó lámpáival alig látni, aminek az oka a prizma koszolódása, valamint a foncsor esetleges megégése lehet. A lámpán belül - annak ellenére, hogy az autó nem xenon-os - a kábelek a hőterheléstől tönkrementek (a szigetelés könnyen lepereg róluk), ami zárlatot is okozhat, erre tekintettel egy pár első lámpa cseréje várható.
A típusnál gyakori a víz elvezető nyílások eldugulása miatti utastér beázás (szerencsémre nálam eltömödés nincs, beázás sem volt) ami az első lábterek alatt található elektronikai dobozokat támadja, a komfort modul ezért fokozott hibaforrás oka lehet. Az autón az érintkezők és csatlakozók érintkezési hibái is gyakoriak (a néha nyíló, záródó ajtók és világító belső izzók, valamint az ajtók nyitását nem érzékelő és ezért lezáró központi gyakori - tapasztalatok alapján nem kell ugynakkor azonnal modult cserélni. Gyakori a digitklímásoknál az állítólapátok elektromos motorjának meghibásodása, mely gyakran nehezen, hosszadalmsan javítható azok elhelyezkedése miatt.
Saját tapasztalat és vélemény, hogy az autó (megfelelő karbantartása mellet) megbízhatóságát az elektromos hibák lehetőségének hada árnyékolja be.
A családban fellelhető Audi A6 nagyobb és jobban felszerelt, ám még több hibalehetőséget hordoz; az Audi A3 kisebb; az Audikhoz képest minőségileg nem marad el a Passat. A 3-as BMW-hez képest tágasabb, a 320D-nél jobban is megy, felszereltsége egyértelműen felette van a német (használt piaci) vetélytársnak. Egy új Astrához képest szerintem otthonosabb, fogyasztásban azonban nem tudja az új technológiával felvenni a versenyt, igaz hosszútávon lehet, hogy a 8 szelepes raklap egyszerű motor tovább fogja bírni.
Sajnos használt autó szempontból azonban rengeteg aknát rejtHET egy ilyen Passat, hozzátéve, hogy egy B6-hoz képest még mindig lényegesen kevesebbet!
Azért jelölök végül "perverzül imádtam"-ot, mert a saját példányomnál semmi olyan nem merült még fel ami miatt azonnal megválnék tőle, és tapasztalom magamon, hogy etalon lett más autók szemlélése során. Egy A6 előrelépés lenne a komfort terén, ám az összetettsége és a potenciális hibaforrásai miatt nem szeretném ennyire.
Hibalista
- 347.048km - VÁSÁRLÁS - Hosszbordásszíj feszítő csapágy; Vezérműszíj készlet; Motorolaj; Hosszbordásszíj; Olajszűrő; Üzemanyagszűrő - 2016.06.25. - 87.445,- Ft - Kettőstömegű lendkerék (LUK 600003900-1861V +15%) - 2016.06.25. - 137.000,- Ft - Előző két esemény munkadíja - 70.000,- Ft - Átvizsgálás 2016.08.30 - 9.550,- Ft - Műszaki vizsga 2016.08.30 - 14.449,- Ft - Izzó csere [(Osram "Cool Blue" 62210CBH+)2016.10.31] - 4.405,- Ft - 360.181km - Motorolaj; Olajszűrő - 2016.10.31 - 13.745,- Ft - Lengéscsillapító csere (KONI STR.T) [egy elsőt le kellett vágni a toronycsapágy rohadás miatt, rugótányér törött, repedt volt] - 2017.03.15. - 54.425,- Ft - VAG Originale Dugó; Rugótányér; Lengéscsillapító porvédő és ütköző - 2017.03.24 - 8.075,- Ft - 373.722km - Motorolaj 12.325,- Ft; Olajszűrő - 1.560,- Ft; Ablaktörlő (Bosch 3 397 118 925) - 2017.04.01 - 6.550,- Ft - 376.478km - Vízcső gyári; motortartóbak (2db)(Febi); váltótartóbak (2db) (Febi); generátor szabadonfutó (INA) - 2017.05.02 - 95.190,- Ft - 385.071km - EGR szelep (WAHLER); Motorolaj (Castrol); Olajszűrő (MANN) - 2017.07.09 - 41.260,- Ft - 396.103km - Olajszűrő (MANN); Üzemanyag szűrő (MANN); Castrol Edge TurboDi 5W-40 - 2017.09.30 - 16.055,- Ft - 398.121km - Pierburg vákuum pumpa - 2017.10.14. - 67.000,- Ft
Ide hordtam szervizbe
Németh Autószervíz - Tét (Soha nem találgattak a hiba oka kapcsán, amikor AG-s autóról van szó! Nagyon sok munkájuk van, így mielőbbi időpontot kapni nehéz, hiába lenne sürgős a javítás [ezért nem max az osztályzat]. Óradíjukért cserébe szakértelmet kapsz!)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Én magam (szervíz kapcsolat lévén két nagy, országos alkatrészesnél is 40%- feletti kedvezményeim vannak, így amit magam meg tudok csinálni azt orvoslom (olcsó alkatrész, idő és speciális szerszámok árán).
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 345000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Renault R19 | Következő autója? | B7 Passatot fogok legelsőnek megnézni, az biztos! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
