Hótehénke
Szöveges ítélet
Egy széria vége felé valószínűleg már megtanulják összszerelni az autót. Ha jól tudom, az enyém éppen MADE IN POLAND.
A kivitelt a feltűnés elkerülése végett én választottam a lehető legszürkébbnek, ti. cukorfehér alapszín+galambszürke kárpit belül. Úgyhogy ez sok izgalomra nem adott okot, de nem is vártam tőle ilyet, úgyhogy ezen a szinten csalódás nem ért.
Az autó tágas, kényelmes, megbízható. Időközben (3 éves a gépem) önnálló véleményalkotóvá cseperedett lányom szerint "szép autó"-nak titulált járgány rezzenéstelen arccal indult, és működik a mínusz 20 fokos hidegben (ilyet csak ausztriai síelésben érzékelhettünk az elmúlt években) és az elmúlt hetek 40+ fokos kánikulájában is. A digitklíma minden időben jól teljesít.
A 4MOTION (nem Haldex), hanem full time 4x4 nem is igazán télen, hanem a kanyarokban hozza a formáját. Télidőben, felfelé vidáman felkúszik a szűzhóban bárhová, ám lejönni életveszély vele. Amint ez a behavazott Kapi úton (Bp. II ker.) megesett velem: a csúszkás lefelé út konkrétan halálfélemet váltott ki nálam. Ezt a sportot azóta nem is erőltetem.
A kanyarokban azonban maga a 100% élvezet. Különösen ha szerpentin: a Rómer Flóris utca (szintén Bp. II ker.) 2 hajtűkanyarjában felfelé m i n d e n "arcos-köcsög-nyomulós" terepjárós veresenyzőre márkától föggetlenül rá vertem 100 m-en 10-et. Ugyancsak a pizzafutárokra motorteljesítménytől függetlenül. - Persze, ... ha lett volna még legalább 2 kanyar gondolták ők:)) - más lett volna az ábra.
A Kisceli úti emelkedőn (Bp. III.ker.) kb. 70-ig gyorsul, bár itt egy - asszem - 320-as BMW beírt egy alázást az ellenőrzőjébe, az előzés tehát kb 90+ km/h sebeséggel lett abszolválva.
Egyetlen idegesítő pitiáner hibával találkoztam: az ablaktörlő lapát (új VW fejlesztés - nincs benne merevítés) 8 fok alatt (tehát egész télen) radírozik. Hiába cseréltettem. A szervíz szerint cserélni kellene az egész szerkezetet hagyomásnyosra.
Egyébként, fenntartást és fogyasztást illetően (városban sikernek számít ha egy adott úton 10 alá viszem) semmi rendkívüli.
Összességében megéri az árát, mert többlet vezetési élményt és biztonságot nyújt. Végzetét az időköben 5 tagúra bővölt családunk fogja okozni. A hátsó középső ülés előtti kardánalagút sajnos kényelmetlen ülést biztosít a széles háttámlába felcsukható kartámlával megtetézve.
Hibalista
- -ablaktörlő lapát hidegben merevedő gumi
- -zörgő vezető oldali első ajtó
- -szivárgó olaj
Ide hordtam szervizbe
BPB Budakeszi
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf Variant 1.6 | Következő autója? | VW Sharan |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
