"Honda VTI? Nein, Danke!"
Szöveges ítélet
Ez itt Jazz. Semmi köze a Jazz zenéhez, ki nem állhatom, de mivel a rendszáma JZZ, így hát ez lett. Menjünk tovább.
Idén márciusban vettem, kerek 1.200.000 magyar forintért, egy kani vasat nem engedett belőle a tulaj, de legalább volt hozzá téli-nyári kerék.
Az autóról:
Ez egy 1.9PDTDI gyárilag 131 Le, 5 fokozatú tiptronic váltós. Imádom az automataváltót.
A vásárláskor 242.000km-el és chiptuninggal (145Le körüli érzésre), úgy van, pontosan az amire azt mondanád, hogy nem szabad megvenni.
Megvettem. Nem kell kijavítani, tudom, hogy mit vettem meg, mekkora rizikófaktorral, tisztában vagyok vele, hogy a váltó ennyi idősen és km-el egy időzített bomba. Tudom, hogy jó eséllyel én fogom felújíttatni a váltóját is. Az 1.9TDI A4-hez képest egy zabagép.
Oka: az autó egyébként ritka jó állapotban volt, és 10 éve itthon futott, átlagon felüli karbantartással, és olyan helyről ahol jutott kolbászos kenyérre is.
Másnap piros lámpánál elindultam vele és lelökte a turbócsövet magáról. Visszaraktam, megint lelökte. Elgurultam vele a szerelőhöz, kapott egy újat, azóta is jó.
Automataváltó: el akartam vele indulni egyik reggel dolgozni, és behúztam D-be, rántott egy kurva nagyot és vész üzemmódba kapcsolt, azaz 3. fokozatba tette magát. El akartam vinni itt Sz.fváron szerelőhöz, de csak az idő telt, nem értettek hozzá.
Jöttek persze sci-fik: biztos a lamellasor, biztos váltót kell felújítani, biztos... Isteni gondviselés, hogy nem nyúltak hozzá, így "csak" az időmet rabolták, egy forintba nem került. Közben itthon folyamatosan kínálgatva voltam azzal, hogy minek adtam el az A4-est (itt már írtam róla Man In Black), minek vettem automatát, ezzel csak a baj van, add el.
Na, amikor elfogyott a türelmem akkor trélerre rakattam és felvitettem a Bártfaihoz Pestre. Lesz ami lesz, kerül amibe kerül. 2 nap múlva, KÉSZ van. 58.000 magyar forint, valami elektromos probléma volt (gépész vagyok, nem értek az elektronikához). A lényeg, lehet menni érte. Azóta is tökéletes (azóta 5 ezer km ment bele). Szóval a tanulság, hogy bár lehet, hogy az az elektromos bizbasz ért 10 ezer forintot, de itt tudták, hogy mi a baja, és nem akarták kicseréltetni a fél váltót valamint 2 nap múlva visszakaptam, így el lehet dönteni, hogy mi az olcsóbb a végére.
Majdnem elfelejtettem: felvilágosítottak, hogy a chips bizony tönkre vágja a váltót - mondjuk ezt valahol sejtettem. Menjünk tovább.
Más probléma nem volt, a jobb első futóművet hallom furcsa mód csak melegben nyöszörögni, elvitettem, megnézettem, azt mondták hagyjam a picsába majd amikor (2016) decemberben megy műszakira, felújítjuk az egészet mert 50 ezer ft egy komplett szett hozzá. Oké.
Na és milyen? A Chips miatt megy mint a barom nyilván, nagyon kényelmes autó, ritkán kell kihasználni a maximális teljesítményét.
Elég jól felszerelt autó. Ez a kocsi bizony 7,5-8,5 liter között fogyaszt, de városban a 9 se ritka. Bizony, a teljesítménynek ára van.
Belül óriási, hatalmas hely van benne.
Van ilyen Passat 800ért is, 1.6benzinnel vagy 100Le-s dízel, kézi váltóval szövet belsővel, alapfelszereltséggel kopottan, 500 ezer km-el. Ez nem olyan, amilyen állapotban és felszereltséggel van ez a kocsi, ettől Passat a Passat. Menjünk tovább.
A fentiekből látszik, hogy fenntartható autó, egyetlen gyenge pontja az automataváltó lehet, de ezzel a vételkor is tisztában voltam. Egyébként megbízhatónak gondolom.
Összehasonlításképpen az 1.9TDI A4 éves szinten olyan 150 ezer forintba volt, ez olyan 200 ezer körül lesz vagy picit felette. Nincs ingyen kenyér.
Megjegyzés: én ebbe az összegbe mindent beleveszek, olajcsere, szerviz, kerékcsere. Mert bár utóbbiak nem javítások, de attól még meg kell venni hozzá, és különbség van egy Swift kerékárai és egy Q7-es között.
Nem a racionalitás vezérelt a vételkor, hanem a "kell" faktor, ami sokaknak bizarr lehet, hisz ez csak egy Passat.
Én nagyon szeretem, a párom a mai napig nem érti, hogy miért kelek fel korán és megyek dolgozni. Pofonegyszerű, mert alig várom, hogy beleüljek és vezethessem.
U.i.: Egy hibája van, sajnos több helyen tetten érem, hogy a 3 évvel öregebb A4-es Audi bizony Audiból volt, és van különbség közte. Persze jó ez, de sok év Audi után érződik, hogy ez bizony nem az.
Hibalista
- - Automataváltó olajcsere - 30.000 - - Automataváltó javítás - elektromos hiba - 58.000 Bártfai Bp - - Turbócső - 25.000 - - Olajcsere 12.000
Ide hordtam szervizbe
Szerelő - Car Mechanic Bt. Székesfehérvár 8,5/10, mert néha elcsúszik az idővel, de amúgy elégedett vagyok vele, megbízom benne, profi.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Automataváltó - Bártfai Bt. 9/10 mert nagyon drágák, de amúgy profik.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 242000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | A4 1.9TDI | Következő autója? | A4, Passat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
