Gömbi: a száguldó buborék!!
Szöveges ítélet
Életem legjobb döntése vot. Ő volt életem 1. dízelautója, előtte egy 1.8-as peugeot 406-som volt! Ezek után megfogattam hogy az oroszlános márkát messziről elkerülöm!
Számomra a passat családi és munkaautóként is funkcionál és mind a két szerepkőrben példásan helyt áll. Kénylemes(aki az ülést nem tudja beállítani és keménynek találja annak ajánlom a tv-néző fotelját integrálja be),tágas igazi "grand turismo"! Hátul nem kell nyomorogni én a 185 cm-mel vígan elférek és még egy utasom se panaszkodott!
Az autó egységét a motor-váltó-futómű példás összhangja adja meg. Ez a kis 1896 cm3 pd-diesel a kor és napjaink egyik legjobb motorja. 130le 310nm 6gang ennyit tud alapból a picike ami több mint elég a magyar utakra, bár 1 éves korában kapott egy chiptuningot. Eredménye 180le kb 380-390nm! és szolid 8,1 100-ra gyorsulás!
Ezek után egy vadállat lett, de ami a legjobb városban sokkal kevesebbet kell váltani, és eltünt az alsó nyomatékszegénység! A Pd diseleket amúgy bátran lehet chippelni mert kihasználtságuk 30-40% míg az agyon istenített 1.6HDi alapból 60-70% körül mozog! Az autó chipp után semmi károsodást nem szenvedett, persze aki feszt 4000nél vált és kuplungról leugorva rajtól, meg nem vigyáz a turbóra annak úgy is mindegy.
Pályán általában 170-200km/h-val közlekedek, ekor a fogyasztás átlagban 7,1 átlagban. ha családdal megyek akkor 160+tempomat és 6.2-6.5 beéri! A rekordom 4,9 mikor a sógor suzukija(ignis) mögött mentem egy vidéki kirándulás alkalmával! Az ellenpélda pedig 8-10lityó 200-220+al az autópályan(M5).De a havi átlag úgy 6-6,5 körül mozog! A feleségem 1,3-as 92 le swiftje eszik 7 fölött, azért ez vicces!
Olajfogyasztás az van de nem vészes! Long life-ot szereti!
Amúgy nagyon hálás tud lenni egy légszűrő+olajszűrő+olajcseréért, ilyenkor újra erőre kap, erre nem szabad sajnálni a pénzt! Meg aki megvesz egy 3-7 milliós autót az nem azon 5 liter motor olajon fog megakadni.
Az eltelt 5 év alatt nagyon megszerettem! Szeretema bixenon lámpáit, a pöcre járó váltóját, a fűthető üléseit,a jófogású bőrkormányt igaz kicsit megkopott már alul, és persze a digitklímáját! Ezek nélkül többet autót nem veszek!!!
Régen a fekete szin miatt mindenki amffiózónak nézett, hálaisttennek mára azért már minden kopasz, kigyurt állat átült a a6-ba vagy bmw-be!
Egy megjegyzés!!
1.Aki nem szereti a német autókat és kifogja az év taxis-autóját a használtpiacon azt nem kell komolyan venni!
2.A kedves újságírók is eldönthetnék hogy mikor mitrírnak és remélem rájönnek hogy az isten király I-II golf gti után is gyárt VW autókat! Emlékszem régi tesztekben irták hogy éjszaka zavaró kék világítás, ma már ez elegáns!! A motor Audiban jó,sportos, mire átkerül a szerencsétln vw-ba hangos, és átlagos lesz!! Most mindeki isteníti 1.9 pdti 250nM 5 sebességes változatát a skodában, stb..
3. Ez nem a világ legjobb autója, nem is hibátlan, de számomra pont megfelelő!
Hibalista
- Klíma vezérlő! -szoftverfrissétéssel megoldották!
- Bal hátsó izzó részleg rendszeresen nem égett!. A hátsó csatlakozó törött volt és hol érinkezett hol nem! Úgy tudom ez elég sok passatnál előfrdul!
- Kesztyűtartó világítás! (ez kicsit vicces)
- kipufogó rezonancia- kezdetben.
- Ezen felül csak kopó alkatrészek!+ 120000km-nél nagykarbantartás!
Ide hordtam szervizbe
Kecskemét-Bril
-ár hozzállás ,megfelelő!
-mindig kedvesek az emberrel!
-az autót nem náluk vettük mert kedvezményt nehéz kisajtolni belőlük!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 230000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 406 hdi | Következő autója? | VW-Skoda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
