Erős, de hangos traktor
Szöveges ítélet
Eppen nagyobb csaladi autot kerestem a nem tul nagy csomagtartoju Civic 5 ajtos utan es jó ötletnek tünt megvásárolni. Nagy, erős, 4 kerékhajtás, ülésfűtés(éppen tél jött), xenon lámpa, digit klíma, tempomat, multikormány sok-sok vevőcsábító extra,kedvező ár stb., szinte kipróbálás nélkül vásároltam mert tudtam az autó előéletét, és mivel a tulaj nem egy autógyiklos kolléga volt így hát megvettem.
Első benyomások: reggel garázsban traktor hang beinduláskor, ablakok rezgése a lakásban(családébresztő), majd ez valamelyest csökken a bemelegedés során, a motorról a további benyomások:2000 körül beindul(látványosan) és ez a tüzijáték tart kb 3200-3300 ig utána kileheli a lelkét, nem érdemes tovább forgatni, a 6 sebességes váltó nélkül nagyon nehéz lenne vele normálisan közlekedni a motor kis használható fordulatszám tartománya miatt, de ha ügyes a vezető akkor sűrű váltóhasználattal nagyon dinamikus közlekedésre sarkallható.
Olvastam, hogy a hozzászólásokban autópályán csendről és nyugalomról írnak néhányan....hát nyugalom az még van, mert kellemesen suhan a puha rugózásával és azért kellő erő lakozik benne az esetleges gyorsításokhoz, de Nekem a csendről más fogalmaim vannak, számomra egy2-3 órás autópályás 130-140 közötti utazás után tompa fülzúgással kellett küzdenem a számomra bántó kerepelés miatt.(elötte is dieselem volt, de ez a mély mormogás Nekem nagyon nem jött be)
Nagyon tetszett viszont ahogy elindulásnál fogta az utat a 4 hajtott kerék.
Futómű:tartósnak tünt bár a lengéscsillapítók bálna szerű himbálózásával meg kellett barátkozni(nem sikerült), de legalább nem verte le a vesémet a jó minőségű utjainkon.Ezáltal a kanyarsebesség is igencsak lecsökkent a megszokotthoz képest, de úgy gondolom, hogy nem kapkodós autózáshoz nagypapáknak éppen megfelelő lehet.
Belsoter:
puha ulesek, kicsit rovid ulolappal(185 cm magassaghoz), igenyes, kopasra hajlamos pluss boritassal, az ajto muanyagainak boritasa nem igazan idotallo, mert valami folia, vagy felso reteg felpondorodik ami eleg kiabrandito, de ez azt hiszem nem Passat hanem altalanos VW betegseg, mert ilyet lattam mar Boraban, Poloban is.
Az igazi hibát azt hiszem akkor követtem el amikor még azon a télen mikor megvettem a PAssatot beültem egy sielős túra erejéig az akkor újnak számító Accord dieselbe..(ha mást nem, érdemes legalább meghallgatni a különbséget).ebből sajnos első látásra szerelem lett, majd pár hónap múlva hirdetes-alku és autócsere.
A közel fél év alatt letekert 35000 km alatt nem hagyott ott sehol sem, de azért én nem szoktam az ilyen olyan apró cseprő hibákhoz amik mindig jelentkeztek az autón(a turbóról nem is beszélve).
Ja mielött valaki azt hiszi, hogy a turbó a nehéz lábam miatt adta meg magát ki kell, hogy ábrándítsam, mert ismerem a TD motorok alapvető aranyszabályait a hideg illetve meleg használatára vonatkozóan, és általában a nyugodt autózás híve vagyok.
Hibalista
- Automata klíma, hol működött hol nem, az autó újraindításával néha megjavult(Windows???), központizár, hátsó elektromos ablak, kb.2400-2500 fordulatszámnál torpant...elméletileg turbó probléma volt, de nem bajlódtam vele a vevőnek így is jó volt (a tények ismeretében)gondolom kialkudott kedvező vételár miatt
Ide hordtam szervizbe
VW Tatabánya
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic Ctdi | Következő autója? | Honda Accord iCTDi |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
