A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2000-2005)

Passat 1.9 PDTDI Comfortline Tiptronic 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

A megbízható hűséges 1.9 PDTD Comfortline TT5 !

Szöveges ítélet

3.5évesen vettem akkor az volt sorban a második Passatom, most már van harmadik is, és összesen a 4. VW-m.
Az előzővel (98-as 110LE-s TDI) 3 évig az égvilágon semmi problémám nem volt, azt is közel 3 évesen vettem, csak a kötelező szervízelésre kellett költeni semmi másra, ezekután értelemszerűen az ember ugyanolyan márkájút, típust vesz hiszen nem csalódott az évek alatt.
Nem is csalódtam benne hiszen ugyanazt kaptam kissé erősebb motorral, mint amit már ez előzőnél évek alatt megszoktam a tartósságot, megbízhatóságot.
70-80ezrenként vezérléscsere, már 4x megtörtént nemsokára jön a következő is hiszen sokat van használva az autó, de ennek ellenére még sosem maradtam az út szélén, autópálya leállósávjában.
Mindig hazahozott lehetett bármilyen problémája.
Költeni természetesen kellett az autóra hiszen amit használnak annak szüksége van karbantartásra is. Vezérműszíjcsere 4x, és ugye a kopó alkatrészek cseréje elkerülhetetlen így sokszoros első-hátsó féktárcsa, betétek cseréje.
Sokak állítása ellenére a motor nem szereti a tuningot, jó 2 év használat után én is hagytam magam rábeszélni meg is lett az eredménye, addig semmi problémám nem volt az autóval a tuning után viszont volt mindig valami.
Turbócsövek repedtek egyik a másik után, turbo meghalt, hengerfej sem szerette a + teljesítményt, vezérműtengely, és stb.
Szerencsére német autóhoz volt/van mindenféle alkatrész bontókban bőségesen ezért minden szükséges ki lett cserélve, és a tuningot is kiszedettem belőle, azóta érdekes módon szintén semmi említésre méltó meghibásodás nem történt, ugyanolyan megbízható lett, mint a tuning előtt.
Mesélni lehet, hogy ezek a motorok bírják a megnövekedett teljesítményt csak nem nekem.
Azóta ismételten eltelt jó 5 év, és említésre méltó probléma nem történt kivéve egy váltófelújítás ami a magas futásteljesítményt figyelembe véve érthető, teljesen normális.Ajánlom minden TT5-ös váltósnak a 60ezrenkénti váltóolajcserét igaz a gyár szerint az olaj "örök" életű, de mi is számít a gyárnak örök életűnek?
Ők nem 6-800 ezer -1millio km-re terveznek autót hanem annak töredékére, ezek a motorok pedig vígan bírják.
Ja a PD elem fikázás sem állja meg a helyét a 12. éves autómban még mindig a gyári PD elemek vannak, ahogy a futómű, lengéscsillapító, légtömegmérő stb.-ek is gyáriak. Tehát a Passat csak jól van összerakva, még mindig nem zörög a beltérben semmi sem, nincs kiszakadva( miért is lenne?) egyetlenegy ülés sem.Ha az ember vigyáz rá sokáig megőrizhető a beltér szinte gyári állapota.Minden működik kifogástalanul, el. ablakok, tükörállítás/ fűtés, ülésfűtés kiváló hatásfokú stb.
Ami elkopott belül az a sofőroldali ajtó behúzó, de néhány ezer Ft-ért új kapható mást nem kellett cserélni a beltérben, egyetlenegy izzó még nem égett ki belül a majd 12 év alatt.Aki nem csapkodja a kesztyűtartó ajtaját annak azzal sincs gondja, így nekem sem a 12 éves autónál. Tompított izzók cseréje többször is, de azokat sem az örökkévalóságra tervezték.
Fogyasztásom évek óta szinte mindig annyi, mivel automataváltós ezért magasabb manuális váltós társainál, de nekem teljesen elfogadható a 7.5 liter hosszú távokon sok-sok autópályával.
A motornak még mindig nincs említésre méltó olajfogyasztása, természetesen néhanapján kell utántölteni, de a 15 ezer km-es olajcsereperiódusok között nem kell litereket beleönteni hanem csupán néhány decit.
A long-life 30ezres csereperiódust én soknak tartom, lehet az én motorom azért nem eszi még mindig ennyi km után sem az olajat mert így hálálja meg a 15 ezeres csereintervallumot.
Gázolajszűrőcsere alkalmanként, mikor éppen eszembe jut mentem már 150ezret is egy szűrővel, de nem érzékeny a gázolaj minőségére pedig sosem tankolok csoda, és főleg nem drága prémiumgázolajat.
Így a 8. év használat elején nem bántam meg, hogy annak idején ezt vettem meg, nagyon megbízható tartós konstrukció meghálálja a lelkiismeretes karbantartást ha nem így lenne már régen bontóban lenne. Igaz ehhez a tulajdonosnak is kell a megfelelő hozzállása, mert lehet a karbantartáson is spórolni, de az hosszú távon megbosszulja magát.
A következő autóm valószínűleg ismételten diesel Passat lesz.


Hibalista

- -szellőzőventillátor(bontott) - -turbo - -turbocsövek az előbb említett okok miatt,(csak gyári) - -féltengely gumiharang többször is nem nagy költség. - -cooler (róka hazavágta)(bontott) - -generátor(felújított) - -hőgomba - -hűtőrács, ködlámparács (őzkaland)(gyári) - -bemattult fényszóróbúra polírozás(néhány ezer Ft/alkalom) - -klímaventillátor csere(37k) - -jónéhány izzítógyertya csere(Beru,Bosch), a zöld gyűrüs gyári (audi-VW)viszont évek óta bírja - -TT5 váltófelújítás(300k) - -klímafeltöltés néhányszor - -néhány tompított H7-es izzó - -meg még ki tudja pontosan?

Ide hordtam szervizbe

Saját bejáratott, és főleg megbízható nem lehúzós aranykezű mester!

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Van másik is szintén az előző erényeivel csupán ő egy kicsit lassabban reagál mindenre, de ugyanolyan jó!

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 108000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 400000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Passat Variant 98-as 1.9 TDI Következő autója? A6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2000 (2001 - 2005)

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)