A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2000-2005)

Passat 1.9 PD TDI Highline 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A kék diplomata

Szöveges ítélet

Néhány gondolat a választásról. Miután a korábban használt VW Polomat álló helyzetben törték rommá, kénytelen-kelletlen autóvásárlás előtt álltam. Ami vásárlási szempont volt, alacsony fogyasztású, olcsón fenntartható, tágas autót kerestem, amely a bővülő családnak is elég lehet.

A választásom a Passatra esett, mert közvetlen tapasztalataim voltak a típusról a baráti körömben található autókon keresztül, bővebben nem írnék a motivációmról, mert senkit nem akarok az érzéseiben bántani, hiszen ez azért szubjektív dolog.

Az autót ellenőrzött forrásból, magyarországi, 142.000 km-es futásteljesítménnyel vásároltam, gondos gazdától. A felszereltsége számomra tökéletes (Highline), minden szükséges extrát tartalmaz (fényre sötétedő és elektromosan behajtható tükrök, deréktámaszos sötét színú plüss ülések, ülésfűtés, fém motortérvédő, tempomat, gyári napfényroló a hátsó ablakon, vonóhorog, etc.)de számomra a motor (131 le), és a váltó (manuális 6 gang) kettőse volt az alapvető fontosságú. Az állapotát tekintve az autó ha nem is karcmentes de közel tökéletes. Ki szeretném emelni a kiváló összeszerelési minőséget, az autó nem zörög, nem nyiszog, a beltér pedig szalon állapotú, rendkívül strapabíró.

No és a tapasztalatok. Szögezzük le, szeretem a díeselt, engem nem zavar a hangja, sőt gyakran hallgatom, de tény hogy egy benzineshez szokott fülnek zavaró lehet. A motor és a váltó tökéletesen működik együtt, ennek megfelelően országúton, 120 Km/h-ás maximum mellett (700 km es átlagban) 5.2-es átlagot produkál - rendszeresen. Az autónak így tuning nélkül (131 Le/290Nm) sem akad sok ellenfele. Nem véletlenül kezdtem az országúttal, mert az autó ott él igazán. Városban nehézkesebb, és a 1800-as fordulatszámtól optimalizált feltöltőnyomásnak köszönhetően darabosabb. Az tény hogy amikor a fordulat eléri az 1800-at, akkor lórúgás, vigyor és menés van. Városi fogyasztása a használattól függően könnyen lehet 6.2 l, de tempósabb meneteknél a 9.0 l sem kihívás.

Úgy tokkal vonóval vegyes üzemben használattól függően 6.5-7.5 között eszik.

Amit rendkívüli módon szeretek benne: az úttartása rendkívül jó, ha közhelyes akarnék lenni azt mondanám sínautó (havas úton bal oldali sáv, index, 100-120 és mindenki csak néz - no persze nokian wr gumikkal) a deréktámaszos ülés rendkívül kényelmes hosszú távon is, a gyári hifi pedig kiemelkedő hangzást biztosít, azt kell mondanom jobb majd minden prémium gyártó termékénél.

Olaj: Castrol, Motul, Csere minden 10.000-en, fogyasztás 0.5 l/10.000 km.

Az igazat megvallva kézzelmosóstörölgetősmindenrefigyelősfűtöttgarázsbantartós vagyok de az autó meghálálja, soha nem hagyott ott sehol és minden fent felsorolt baját észre lehet venni ha az ember figyel egy kicsit.

Összefoglalva: megbízható forrás esetén egy jó úttartású, rendkívül kényelmes és tágas, megfelelő teljesítményű és fogyasztású autót ismertem meg benne, amelyik a megfelelő odafigyelés mellett elpusztíthatatlan. Még egy dolog amit szeretek benne, mindenki megnézi 8 évesen is, remekül lehet vele "reprezentálni". Így óceán kék színben, króm csomaggal sokan diplomataautónak nézik.

Időközben jött a családba egy 2004-es BMW 320d E46. A fenti megállapítások a BMW-re is igazak, kivéve a gyári hifit, mert az gyalázatos, és az is hogy egy prémiummárkának nem hajthatók le a hátsó ülései. A Passat tágasabb és kényelmesebb, a BMW 100 km/h felett és csak ott jobban lép, fogyasztásuk azonos. A hátsó kerék élmény de télen figyelni kell rá, összességében a VW-nek szerintem jobb a futóműve.

Választani nem tudnék mert mindkettőnek megvan a maga előnye - és a hátránya is a másikhoz képest. Szerencsére nem is kell, így a BMW megvan "játszani", a Passat pedig a családnak.

Ja, és hogy miért a BMW a következő? Mert a VW nem épít a passatba 3.0 dieselt, az audi pedig drága VW.

Hibalista

- Bal első porvédő gyűrű - 4000 ft - Generátor szabadonfutó, feszítőgörgő, klíma hosszbordás szíj - 35.000 ft - Turbócső tömítés: 2400 ft.

Ide hordtam szervizbe

Vw azervíz alkalmazott - barát

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 142
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Polo fox 1.3 Következő autója? 330xd
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2000 (2001 - 2005)

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)