A kék diplomata
Szöveges ítélet
Néhány gondolat a választásról. Miután a korábban használt VW Polomat álló helyzetben törték rommá, kénytelen-kelletlen autóvásárlás előtt álltam. Ami vásárlási szempont volt, alacsony fogyasztású, olcsón fenntartható, tágas autót kerestem, amely a bővülő családnak is elég lehet.
A választásom a Passatra esett, mert közvetlen tapasztalataim voltak a típusról a baráti körömben található autókon keresztül, bővebben nem írnék a motivációmról, mert senkit nem akarok az érzéseiben bántani, hiszen ez azért szubjektív dolog.
Az autót ellenőrzött forrásból, magyarországi, 142.000 km-es futásteljesítménnyel vásároltam, gondos gazdától. A felszereltsége számomra tökéletes (Highline), minden szükséges extrát tartalmaz (fényre sötétedő és elektromosan behajtható tükrök, deréktámaszos sötét színú plüss ülések, ülésfűtés, fém motortérvédő, tempomat, gyári napfényroló a hátsó ablakon, vonóhorog, etc.)de számomra a motor (131 le), és a váltó (manuális 6 gang) kettőse volt az alapvető fontosságú. Az állapotát tekintve az autó ha nem is karcmentes de közel tökéletes. Ki szeretném emelni a kiváló összeszerelési minőséget, az autó nem zörög, nem nyiszog, a beltér pedig szalon állapotú, rendkívül strapabíró.
No és a tapasztalatok. Szögezzük le, szeretem a díeselt, engem nem zavar a hangja, sőt gyakran hallgatom, de tény hogy egy benzineshez szokott fülnek zavaró lehet. A motor és a váltó tökéletesen működik együtt, ennek megfelelően országúton, 120 Km/h-ás maximum mellett (700 km es átlagban) 5.2-es átlagot produkál - rendszeresen. Az autónak így tuning nélkül (131 Le/290Nm) sem akad sok ellenfele. Nem véletlenül kezdtem az országúttal, mert az autó ott él igazán. Városban nehézkesebb, és a 1800-as fordulatszámtól optimalizált feltöltőnyomásnak köszönhetően darabosabb. Az tény hogy amikor a fordulat eléri az 1800-at, akkor lórúgás, vigyor és menés van. Városi fogyasztása a használattól függően könnyen lehet 6.2 l, de tempósabb meneteknél a 9.0 l sem kihívás.
Úgy tokkal vonóval vegyes üzemben használattól függően 6.5-7.5 között eszik.
Amit rendkívüli módon szeretek benne: az úttartása rendkívül jó, ha közhelyes akarnék lenni azt mondanám sínautó (havas úton bal oldali sáv, index, 100-120 és mindenki csak néz - no persze nokian wr gumikkal) a deréktámaszos ülés rendkívül kényelmes hosszú távon is, a gyári hifi pedig kiemelkedő hangzást biztosít, azt kell mondanom jobb majd minden prémium gyártó termékénél.
Olaj: Castrol, Motul, Csere minden 10.000-en, fogyasztás 0.5 l/10.000 km.
Az igazat megvallva kézzelmosóstörölgetősmindenrefigyelősfűtöttgarázsbantartós vagyok de az autó meghálálja, soha nem hagyott ott sehol és minden fent felsorolt baját észre lehet venni ha az ember figyel egy kicsit.
Összefoglalva: megbízható forrás esetén egy jó úttartású, rendkívül kényelmes és tágas, megfelelő teljesítményű és fogyasztású autót ismertem meg benne, amelyik a megfelelő odafigyelés mellett elpusztíthatatlan. Még egy dolog amit szeretek benne, mindenki megnézi 8 évesen is, remekül lehet vele "reprezentálni". Így óceán kék színben, króm csomaggal sokan diplomataautónak nézik.
Időközben jött a családba egy 2004-es BMW 320d E46. A fenti megállapítások a BMW-re is igazak, kivéve a gyári hifit, mert az gyalázatos, és az is hogy egy prémiummárkának nem hajthatók le a hátsó ülései. A Passat tágasabb és kényelmesebb, a BMW 100 km/h felett és csak ott jobban lép, fogyasztásuk azonos. A hátsó kerék élmény de télen figyelni kell rá, összességében a VW-nek szerintem jobb a futóműve.
Választani nem tudnék mert mindkettőnek megvan a maga előnye - és a hátránya is a másikhoz képest. Szerencsére nem is kell, így a BMW megvan "játszani", a Passat pedig a családnak.
Ja, és hogy miért a BMW a következő? Mert a VW nem épít a passatba 3.0 dieselt, az audi pedig drága VW.
Hibalista
- Bal első porvédő gyűrű - 4000 ft - Generátor szabadonfutó, feszítőgörgő, klíma hosszbordás szíj - 35.000 ft - Turbócső tömítés: 2400 ft.
Ide hordtam szervizbe
Vw azervíz alkalmazott - barát
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 142 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Polo fox 1.3 | Következő autója? | 330xd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
