A családi nagyvas, stílus és elegancia
Szöveges ítélet
Régóta szemeztünk, elődje is Diesel volt(Golf). Szeretem! Megkapja ami jár neki(alkatrészben, kenőanyagban, adalékokban stb.), de kegyetlenül elveszem tőle amit adni tud. Szerintem jó helyre került, mert a család kedvence, igaz rászolgált.
Soha nem hagyott cserben, a helykinálata pazar , még nekem is megfelelő (198 cm, 115 kg).Csomag helyhiány miatt még ki nem szorult belőle. A felszereltsége tartalmazza azokat az elemeket amik számomra szempontok voltak megvásárlásakor (8 airbag, ESP, Climatronic, Computer,Tempomat ,stb.)A fogyasztása nagyon "talp függő" ! Lehet vele 180-190 -es utazóval közlekedni, bírja !(pörög 4000-et!?)de akkor akár a 9-10 liter is lemegy a torkán. Országúton, hamar váltva, nem pörgetve, a szabályok betartása mellett még 5 l/100 km alá is lenyomtam(a saját komputer adatai szerint). Vegyes normál használat mellett nálam 6,4 volt a nagy átlag, chip tuning után 6. Félelmetesen megy, nagyon stabil, jó vezetni, kezelőszervei jó helyen vannak. Váltója jó, pontos, pedálhely elégséges, a kuplung elég kemény.Eléggé konzervatív a belső tér kialakítása(nekem bejön), de funkcionális. Az ülések oldaltartása lehetne kicsit jobb, nem ártana a támlán deréktámasz beállítási lehetőség.A kárpitok anyaga jó és strapabíró kivéve az ajtó fogantyúkat, az igen vacak, fél év után 10 éves látszatot kelt. A motor 1800-as fordulattól dolgozik csak, alatta döglött ló. Ezt szerencsére egy olcsó (40.000 beszerelve) http://www.powertuning.hu/ beépítésével sikerült megszüntetnem. Az autó már 1000-es fordulattól használható, végre lehet vele 5.-ben 40-nel menni. Már nem rángat és nem kell bőgő motorral indulni a kereszteződésekben.Igaz, hogy elég gagyi megoldás, köhögős alapjáratot eredményez, de akinek nincs 90-150 ezer forintja chipelésre annak megteszi. Tisztában kell lenni vele,hogy ennyi pénzért mit várhatunk. Én nem hiszem el a beszerelő általa beharangozott nyomaték és lóerő növekedést. Nem is ez volt a célom. 132 lóerős volt az autó alapból, nekem ennyi elég és rosszabb nem lett, de tényleg dolgozik már alacsony fordulatszámon is. A fogyasztásmérőt tutira átveri.
Ami nagyon de nagyon rossz benne: szerintem nem lehet rendesen kilátni belőle. Valami idióta annak idején a Mercedesnél kitalálta, hogy jobb oldalra nem kell teljes értékű tükör. És ezt akkor el is hitték neki! Na a barom wolfsburgi le is koppintotta.(remélem egyszer arra jár az anyja amikor tolatok). Se előre menetkor, se tolatáskor nem tökéletes a kilátás. Én teherautóval járok munkanapokon, csak tükörből tájékozódom, de ez a passat-nál igen szarul sikerült.
Amúgy elégedett vagyok, gondolom mások is így vannak vele. Olvastam pár véleményt, és a többségnek igen bejött. Az aki csak a szervizeket járta vele, az vagy megvett valami szart, vagy egy idióta és bármilyen autót taccsra vágott volna.
Azért a típus eladási adatai engednek következtetni valamire!
Hibalista
- valami nagynyomású levegő vezető cső (újonan 16.000.- de
- okos beszerzéssel 4.000.-)
Ide hordtam szervizbe
Gál és Tsa Kft, Ajka (Igen nagy tudással bír az ember. Neki is csak ilyen autói vannak, külföldön szerzett rengeteg tapasztalatot, nem lehúzósak)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Csörgő Autószervíz(Várpalota)
(az említett légvezető gumicsövet 4000-ért berakták fordítva, persze nem ment az autó, köhögött meg falsot szívott és fújt. Közölték, hogy sürgősen vegyek légtömegmérőt(100.000) mert azzal van a baj. Ajkán az ember alányúlt, két kattanás és közölte, hogy kész. Pénzt nem kért érte, azt mondta nincs miért.)
Most már olajcserét sem csináltatok Várpalotán, oda a bizalom.
Kár, mert nagyon jók voltak valamikor. Évekig Ők szervizelték az összes autómat.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | A6 kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
