A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1996-2000)

Passat 1.9 PDTDI 116LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gazdasági totálkár? ták-ták-ták PDTDI

Szöveges ítélet

Külföldre költözésünk után úgy döntöttünk eladjuk addigi A6-os 2,4 benzines audinkat, nem érte volna meg osztrák rendszámot tenni rá és beregisztrálni. Mivel a cégünk biztosít céges autót, így egy olyan kocsit akartunk venni ami második autóként funkcionál, amivel a feleségem el tud menni heti kétszer a munkahelyére kb 15 km, valamint hogy hosszabb utakat is meg tudjunk vele tenni úgy hogy el is férünk benne (2 felnőtt, kutya + macska + cuccok) pl. hazamenni Magyarországra kb. 200 km., valamint fontos szempont volt a biztosítás is hiszen Ausztriában egy 116 LE-s Passatra a HAVI biztosítás 83EUR-t emészt fel. Nem utolsó sorban az is szerepet játszott hogy a szerelőm hozzá tudjon nyúlni, kint vagyonokat lehet költeni akár egy olajcserére is
A keretet 3000 Eurónál szabtuk meg, inkább valami benzinesre hajlottam de sajnos nem találtunk a környéken megfelelőt. Autókereskedő felmenőim révén valamit konyítok a műszaki részhez, elég jól ismerem a típusokat és a piacot is. Nem vagyok márkafüggő, de anno nagyon elégedett voltam a hármas golfommal, ugyanígy a négyessel is, majd volt audim A4 illetve A6 is, Skoda SuperB, Caddym, Transporterem 2.0benzin XD, T5 2.5TDI de még LT-m is. Szám szerint ez a harmadik passatom, volt azelőtt két darab ugyanolyan már faceliftes 2003-as évjáratú 1.9PD 131 LE-s, de mindegyik hulla volt inkább eladtam őket mielőtt elkezdtem volna használni. Szóval a "jó" tapasztalatokból kiindulva gondoltam ha találok egy jó állapotú Passatot nagy gond nem lehet, a 90 és 110 lovasokat céloztam meg de sajnos csak a 116LE-s ATJ motorkódos verzióból találtunk jó állapotút.
Megnéztünk kb 10 darabot, mindegyik olyan állapotban volt hogy Ajkáról Devecserbe nem mertem volna vele elindulni, nem hogy Ausztrián belül vagy éppen haza. Akik azt gondolják hogy csak kiugranak külföldre és hoznak egy régi 20 éves Passatot mert ugye hallottam már én is egyesektől hogy "ezeket ott kint 300 Eurókért dobálják" azt el kell keserítsem, Ausztriában nagyon ritka az ha valaki olyan autót ad el amire nem kell költeni, főleg a régi 20 év körüli autóknál aranyat ér a műszaki, általában azt dobják piacra aminek van valami komolyabb baja (tisztelet a kivételnek), amit már nem éri meg megcsináltatni. Biztonsággal állítom hogy a 300-800 Eurós kategóriájú Passatok 90%-a szeméttelepre vagy a bontóba való...
Kb másfél hónapos keresgélés után találtam egyet a szomszéd településen 2.000 Euróért hirdetve második tulajtól műszakival, 1.9 PDTDI, 116LE 2000-es évjárat 263.000 km-rel, alcantara és szarvasbőr szakadásmentes belső, digit klíma stb... El is mentünk gyorsan megnéztük, kívülről teljesen szép állapotban volt, körben gyári fényezés, fél éves téli gumikkal, gyári alufelnivel, kis horzsolással a bal hátsó sárvédőn és a hátsó lökhárítón, mindene működött, szervízkönyv végig vezetve, szervizek végig a helyi VW műhelyben elvégezve, számlák rendelkezésre álltak, az egyetlen gond csak az volt hogy 4 éve volt utoljára szervízben. Mentünk vele egy próbakört, végignéztem az alját, fékeket, futóművet, meg is győzött hát legyen mondtam 1600 EUR és már visszük is. Idős hölgytől vettük aki 17 évig használta, kb 2 hetente egyszer... nos, talán ez volt a legnagyobb baj.
Ahogy elhoztuk és kijöttem a faluból elkezdte okádni a fekete füstöt, kb 5 percig húzattam 3000-es fordulaton mire kikormoltam teljesen. Ahogy egyre melegedett be az autó és megtettünk 10-20 km-t elkezdtem érezni hogy 1-esben remeg a kuplung, de ezzel is számoltam hogy majd cserélni kell.

Az autót amúgy szerintem mindenki ismeri, nagyon sok fut belőle még mindig nyugaton és Magyarországon is, orrba - szájba hordják még mindig haza őket mert szerintem az egyik legeladhatóbb típus aminek nagyon jó az alkatrész ellátottsága és a legnagyobb tömegek számára is elérhető. A mi általunk vásárolt példány a 96-tól gyártott még nem faceliftes változat legutolsó darabjai közül egy, 2000-es évjáratú de már a 116LE-s Pumpe Düse (PDTDI) motorral és hatsebességes váltóval szerelt változat, szürke színre fújt kilincsekkel és tükrökkel, a design az originál 90es éveket idézi. Szakadásmentes belső, digit klíma, ülésfűtés, fedélzeti Computer, háromágú kormány, szarvasbőr belső stb... akkoriban ez a kocsi még nagyon komolynak számított. Az hogy HÁNNYAL megy XD, meg hogy néz ki szerintem relatív, döntse el mindenki hogy tetszik-e neki vagy sem. Amúgy jól megy köszöni szépen és 6 litert eszik 100-on bárhol bárhogyan megyek vele.

Vásárlást követően hamar lekerült Magyarországra a kocsi a szerelő ismerősömhöz, nagyjából 1.000 Euróval számoltam hogy annyit kell ráköltsek és mindene szuper lesz. Hívott is a szerelő hogy igencsak költséges lesz a mutatvány, az autón minden hulla, döntsem el mit akarok hajtani fél évig vagy legalább 2-3 évig. Nem is értettem ezt hiszen én mindent megnéztem fékek jók voltak egészen addig amíg le nem kerültek a felnik az autóról. A betéteken sok volt még de ahogy a szerelő leszedte őket szétporladtak... Az osztrák só megette... Lengéscsillapító épp elment volna még de gondoltam akkor már az is legyen kicserélve nem akarok 2 hónap múlva újra jönni. Aztán ahogy készült az autó egyre csak jöttek a hibák, kuplung + kettöstömegű, aztán mondta a szerelő hogy ebben már a drágább patronos vezérlés van, így az is kell hozzá + 25.000 HUF. Ahogy leszedte a vezérlést meglátta hogy az intercooler is kuka + 14.000 HUF, így jutottunk el oda, hogy a végén az autó került 1.600 Euróba én pedig ráköltöttem ISMERŐSNÉL KEDVEZMÉNNYEL 500.000 Huf-ot, gyakorlatilag az autó árát. Öröm az ürömben hogy így legalább egy olyat autó lett belőle ami gusztusos és élvezettel ül bele az ember, mert tudja hogy minden jó rajta, nem a fejtetőre állított kiegyengetett kategória. Azt azért hozzáteszem hogy a múltkor leszólítottak Magyarországon egy benzinkúton hogy mennyiért adnám oda, annyira tetszett a kiszolgálónak ez az autó hogy egyből pénzt is ajánlott érte, mondván " ilyet keresek de nem találok normálisat, a legtöbben a nyugatról behurcolt lerúgott tuningbetyáros belül szilikonsprayvel szennyezett hulladékot akarja eladni 1 millióért"...

Aztán ahogy használtuk, nagyjából 5.000 km megtétele után egy emelkedőn felfele nyáron 38 fokban egyszer csak elment a teljesítmény, mintha 116-ról visszaesett volna 60-lóerőre. A Skodámból kiindulva gondoltam hogy a légtömegmérő lesz, a Superbnél ez a probléma rendszeresen fennállt, de a szerelő mondta hogy bizony nem, ezeknek az ATJ motorkódúaknak a típushibája hogy a turbó 300 környékén megadja magát, vagy leragad a geometria úgyhogy készüljek a turbó javításra ami kb. újabb 120 ezret fog felemészteni. De mielőtt felkészültem volna az újabb döfésre, beküldött az autósboltba Liqui Moly PDF tisztító adalékért. Azt beletöltöttem a tankba majd 4-es fokozatban 3500-as fordulaton kb 130-cal elmentem Magyarországra úgy 200km-t. Na azóta nem jött elő a hiba.
Aztán ahogy használtuk a kocsit folyamatosan jöttek a hibák, tükörfűtés nem működött, első ablakok gombja megadta magát, centrálzár meghalt, jobb első ajtó kilincs bowden elszakadt. Idő közben megcsináltattam a horzsolásokat is, alvázvédelemmel együtt 160.000 ezerért. Idén jött az újabb műszaki, elsőre nem ment át mert az bal első indexbúra belülről mohás volt, valamint a kipufogón az egyik bilincs rozsdás volt. Aztán jött az újabb olajcsere, itt kellett egy EGR szelepet is cserélni (kb 20.000 HUF) mert átszakadt a membrán, a csonkból kb másfél kiló koksz jött ki, a szerelő el is rakta mutatóba :D. Az akksi megadta magát januárban, 12 éves volt, 25.000 ezerért vettem bele újat. Ahogy melegedett az idő a klíma elkezdte hogy nem fújt igazán hideget. A klímás megnyugtatott hogy a kompresszornak semmi baja, a csövek is újszerű állapotban vannak állítása szerint még nem is látott ilyet egy 21 éves autónál. Se rozsda, se oxid semmi... A probléma a kis kupaknál volt ahol a gázt be kell tölteni, valaki letekerte és nem tette vissza rendesen, ingyen megcsinálták, valamint 10.000-ért feltöltötték. Láss csodát vannak még rendes emberek is ezen a világon. Az autó egyetlen komolyabb hibája az volt, amikor a feleségem új munkát kapott s nem tudott elindulni az interjúra ugyanis egyszer csak gondolt egyet és a 4ből 1 henger nem ment. Gondoltam elkopott a vezérműtengely vagy valami hasonló. Ahogy hazaértem a munkából elvittem egy próbakörre, se híre sem hamva nem volt a problémának. Azonnal haza is vittem Magyarországra, mesteremberünk egyből tudta mi lesz a baj, az olajban futó kábelköteg volt a hunyó az idő vas foga egyszerűen megette. Ezt is kicserélték 30.000 HUF-ért.
Most ott tartunk hogy a fél autó ki van cserélve, három dologhoz azonban még nem nyúltunk hozzá ami a típus lépfenéje, a turbóhoz a PD elemekhez és a vezérműtengelyhez. A motorból alapjáraton hallok amolyan ták ták ták szelephézag zakatolást amivel én már nem akarok foglalkozni. A szerelőm azt mondja a vezérműtengely olyan 320 és 500 között szokott elkopni attól függ milyen olajjal jártak és mikor cserélték, egy ilyet felújítás nagyjából megint 300 ezerbe kerülne. Ami azt illeti, bár egyelőre semmi baja nincs az autónak én ezeket már nem szeretném cseréltetni, ha kibírja még egy évet szolgál nálunk aztán eladjuk.

Summa summarum másfél év, 17.000 km, 1600 Eurós vételár és nagyjából 700 ezer HUF ráköltött pénz. Ez egyértelműen gazdasági totálkár. Lenne. De kinek? Én úgy gondolkodok, ezt az autót megvettük 1600 Euróért és igaz hogy most már több mint egymillióban van de a mai világban egy komolyabb autó egy év alatt 2,5 milliót veszít az árából úgy hogy még nem is költöttünk a szervizekre, ezzel összehasonlítva ez nem GTK. Lassan ott tartunk hogy Magyarországon 1 millió alatt nem lehet venni működőképes autót akkor meg miről is beszélünk? A járművek szervizelése bizonyos helyeken csillagászati áron történik.
Aki ilyen autót vesz, legyen a zsebében az ára mégegyszer mert hamar el tudja rá költeni

Hibalista

- Fékbetétek + tárcsák 8250 + 4145 + 10.435 HUF, kormány összekötők, lengéscsillapítók 13.908 + 25.749 Huf, kuplung kettős tömegű lendkerék 160.575 HUF, hosszbordásszíj 1856 + 3813 HUF, feszítő csapágy 27.124 + 8.521 HUF, vezérlés, intercooler 14.054 HUF, vízpumpa 12.095 HUF, PD elem kábelsor 25.000 HUF, EGR szelep 20.000, irányjelző relé 15.000 hUF, jobb ajtó kilincs bowden elszakadt 3.000 HUF, ajtó belső világítás érzékelő, központizár, riasztó 25.000, index búra beázott 2.900 HUF, akkumulátor 25.000 HUF, kipufogó bilincs elrohadt 10.000HUF , ablakemelő kezelőpanel 15.000 HUF, tükörfűtés 5.000 HUF, km óra napi számlálójának pöcke beragadt

Ide hordtam szervizbe

Ismerős

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2000
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 264000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? A6 2,4 Benzin automata Következő autója? Land Cruiser 3,0 D4D
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1996 (1996 - 2000)

További ítéletek (176 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)