Az első VW, ami igazán tetszik
Szöveges ítélet
Kimondottan jó állapotban találtam rá. Minden jel arra utalt, hogy az órában látható 86500 körüli km nem csalás, nem ámítás.
Magyarországi szervízkönyv, csak egy (gondos) elözö tulajdonos, nem budapesti használat, újszerü beltér és kárpitozás, patika tisztaságú motortér... Mind-mind megannyi jó jel. És azóta sem utal semmi arra, hogy visszaállították volna az órát, hogy átvertek volna.
Vezetni kimondottan kellemes. Csendes, erös, a 150LE mindenre elegendö. Gondolkodtam egy kis tuningon, de nincs értelme. Kimondottan élvezet vele nagyobb tempóban utazni. 200-nál még akkora erötartaléka van, hogy szerintem símán viszi a 240-et. A turbónak hála, már 1750-es főtengely-fordulatszámon leadja a maximális nyomatékát, ami miatt alig kell pörgetni városi használatban. 2000 1/perc körül tartva is lehet vele temperamentumosan, mégis takarékosan vezetni. A kanyarokat hihetetlenül könnyedén és stabilan veszi, hála a fejlett (és hibátlan müszaki állapotú) futómünek. Sokan szidják, hogy kényes, és drága a javítás, vezettem is már olyan Passatot, amelyiknek kopogott az eleje, de nekem eddig még semmi problémám nincs vele a rossz utak ellenére. Minden részlet átgondolt, a kivitelezés pedig precíz. A katalizátor pl. védett helyen van a motortérben, nem éri pofonütésként egy-egy nagyobb víztócsa. A csomagtartó hatalmas, mindennek fix. helye van, nem hányódnak benne a tartozékok.
A hátsó ülések is nagyon kényelmesek, egyáltalán nem szükös a hely három felnöttnek. Középre azért nem ártott volna egy hárompontos biztonsági öv a meglévö kétpontos helyett, mint ahogy egy középsö fejtámla is böven elfért volna.
Olajfogyasztás gyakorlatilag nem mérhető.
Az 1.8-as szív motorfékje viszont kissé gyenge egy ekkora kocsihoz. A váltó pontos, könnyen kapcsolható, a fokozatok elosztása tökéletes. A kuplung pedál kicsit hosszú úton jár, és viszonylag nagy erö kell a kezeléséhez, de meg lehet szokni.
Élmény vezetni még a legvadabb szerpentinutakon is. A horvát autópályán 180 körüli utazósebességgel mentem vele. Volt sok helyen lépésben araszolgatás is, és elég gyakori klíma használattal végül 8.17-re jött ki az átlagfogyasztásom, amivel nagyon meg vagyok elégedve, elvégre dugig volt pakolva a kocsi.
Megbízható, jól fekszi az utat, a fékek is hatásosak.
Hibalista
- -Eltört az olajnívópálca müanyag hüvelye, 80Ft.
- -Gyújtás végfok modul, 40.000Ft. Ez már húzósabb volt.
- -Egymás után mindkét féltengely-csukló gumiharang, 2X2500Ft.
-
Ide hordtam szervizbe
Amit csak lehet, mindent magam végzek.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Müszeres vizsgálatok, befecskendezö rendszer, gyújtás, stb.:
Huszti Attila (Szeged, Szöregi út)
A legjobb a környéken, csak sajnos drága.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 86500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Audi 80 1.9E | Következő autója? | Passat vagy A4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
