A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1996-2000)

Passat 2.5 TDi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A gondnélküli igásló

Szöveges ítélet

A harmadik Passat kombim, azt hiszem, ez elég sokat elmond a márka és típus iránti ítéletemről. 1.8, majd 2.0 benzines kombik után ültem át ebbe 2002 novemberében.

Jelenleg is ezt használom. Azért szeretem, mert nem feltünö, konzervatív megjelenésü ( tucatezüstmetall), ugyanakkor belül minden olyan, és a felszereltsége is az, amit én egy ( AZ) autótól elvárok. ABS, ESP, 4 lufi, Világos bör, klímatronic, tiptronic, tetöablak, stb. ( Színes nagy navi is van benne, de egyáltalán nem lehet kihasználni) A bézs nappabőr talán lehetne kicsit vastagabb anyagból, ezáltal kevésbé kényesebb, de a rendszeres gondoskodást - lemosás, bőrápolás 5-8 hetente - meghálálja.
A motorja rendkívül nyomatékos, az én vezetési stílusommal fordulatszámmérö szinte soha nem megy 2.500 fölé - pályát kivéve -, megnyugtató hallani a "mormolását", és sokkal simábban jár, mint az 1.9-esek. Tulajdonképpen butaság egy 1.9-cel összehasonlítani, mert nem alternatíva. ( Félreértés ne essék, véleményem szerint az 1.9-esek is nagyon eltalált motorok, a 2.5-tel több a gond, a hibalehetőség, de "más" a feeling.::-)))))
51k km-nél kapott egy chiptuningot ( nem Box, meg ellenállás, meg kapcsolható kakik!) 180 LE-re, 90k km használat után a tapasztalatok: megy, mint a mérgezett egér, a pincéből jön a nyomaték és ami az egyik legmeglepőbb dolog: változatlan vezetési stílussal a fogyasztás 5-6 dl/100km-rel csökkent. Nem igazán használom ki a plusz lóerőket, de megnyugtató érzés tudni, hogy ott van az a ménes, bármikor ki lehet őket terelni a karámból..:-) Amire kényes voltam: ne füstöljön! Nem füstöl.... 55 k km-nél a drucklabda membránja átszakadt, szívódízellé vált a Sárkány, de simán lehetett rajta cserélni egy huszasért.
A TT5-ös váltóról nincs mit mondanom, észrevétlenül, magányosan teszi a dolgát, 105k km-nél lecseréltük benne az olajat, kiöntöttük belőle azt az iszonyatos dzsuvát, ami addig összegyűlt benne - minden Tiptronic-os kollégának javaslom 90k km-ként ezt megtenni. Ha azt mondaná a szerelője ( esetleg márkaszerviz is!!), hogy sosem kell cserélni a váltóolajat a TT5-ben, akkor azt ne higyje el, jelentkezzen be cserére és legyen ott, amikor leveszik a váltókartert, nézzen bele, mi kosz van ott. A levezetett 120k km alatt sosem volt rá szükségem, hogy manuálisan váltsak, azt hiszem ez sok mindent elmond a váltó képességeiről.

Nagy a hely elöl, hátul, három gyerekkel is kényelmes. (Simán, különösebb kényelmetlenség nélkül megjártuk 2006-2007 nyarán Görögországot, kéthetes csomaggal). Stabil az úton - persze nem egy Impreza STi :-)-, de a hétköznapi követelményeket simán hozza a futóműve. Aki a Mátrában akar autóval "csapatni", az ne Passatot vegyen...

Ami nem igazán tetszik: ez egy Highline, mégsincs benne elsö ködlámpa, és nem is lehet "beleapplikálni"... De ez legyen a legnagyobb baja. Talán egy xenon hiányzik belőle, de amikor vettem, ez nem volt szempont. A következőnél már az lesz, xenonosat keresek..

Összességében: Ez a gép az az autó/motor/váltó variáció, amiben nagyon sok km-t le lehet vezetni különösebb gond nélkül, igaz, vannak olcsóbban fenntartható változatai is. Olvasom a "kollégák" gyakran megkeseredett véleményét a 2.5 V6-okról és jókat mosolygok magamban... Megvesznek idehaza "jó ócsóééé" egy már a németeknél is, de itthon meg főleg leharcolt példányt, csak az Isten tudja, hány km-t futottan, össze-vissza gányolva, és csodálkoznak, hogy mindene véres... de főleg a torka. El kell keserítsem a népet, meg az ítélkezőket is: aki 2007 augusztusában 2,0-2,2 mio alatt jut hozzá egy 99-2000-es évjáratú ilyen Passathoz, az nagyon sokat fog szervizre költeni... csodák nincsenek, olcsó húsnak híg a leve.
A nyolcadik évébe lépett, lassan cserélnem kellene, de nem igazán tudok olyan autót, ami ezt az érzést, ennyiért tudja, tudná. Még marad egy darabig.... Bár egyre inkább kezdek szemezgetni a Multivan-nal, motortól függetlenül. Amivel csak az a baj, hogy nem fér be a garázsomba..

2008.12.26
A Sharan megvan, a nejem használja, Multivan nem lesz. A Passat nem tudom, meddig lesz, az együtt töltött 6 év eléggé "összekovácsolt" bennünket. Tudom, hogyha herótja van, akkor mi az, lehet számítani arra, hogy mi fog történni, és egy 180LE-s, automata, vajbőrös, nagynavis, tetőablakos , általam 6 éve totálisan karbantartott, sérülésmentes autót nem fogok másfél milláért beszámoltatni egy Kia Cee´d-be.... Igaz, nem is használom, egy szaladgálós Swifttel járok ide-oda...
Olajat nem eszik, talán 2 első lengéscsillapítót kap a 2009 febr. végi műszakija előtt. ( Nem kapott, semmi baja)

2011.07.11.

Mivel az elmúlt 3 évben durván 6k km-t ment, eladósorba került, elvitték, lesz helyette valami Transporter, azzal tudok árut szállítani, a Sárkányt sajnáltam erre és nem is volt alkalmas.

Jó tanács: ne tartsatok meg autót 3-4 évnél tovább: a lelkem egy darabját is elvitte az, aki megvette.

Hibalista

- Légtömegmérö, - Torlónyomás-szabályzó - Turbó drucklabda, javítás 20.000 Ft - Jobb féltengely csukló ( 50k) - Első féktárcsák ( 28k?) - 5 db első lengőkar - Turbó alatti olajszűrő eldugult (12k) - Csomagtér-zár mikrokapcsoló kakukk - Bal első napellenző-világítás kontakthiba - Adagoló ( Gödöllői felújított, 240k) - 2 db hátsó lengéscsillapító ( BOGE, 36k) - Akkumulátor 2 db ( nem a kocsi hibája.:-) - Indexkar - -

Ide hordtam szervizbe

Pillanat szervizBudakeszi( Mert gyors, és ért hozzá.)

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Magonyi Zsigmond. Nyugis, kényelmes, "megoldjuk" stílus.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? S6 Avant 2.2 Turbo Quattro Következő autója? Tranporter
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1996 (1996 - 2000)

További ítéletek (177 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)