A gondnélküli igásló
Szöveges ítélet
A harmadik Passat kombim, azt hiszem, ez elég sokat elmond a márka és típus iránti ítéletemről. 1.8, majd 2.0 benzines kombik után ültem át ebbe 2002 novemberében.
Jelenleg is ezt használom. Azért szeretem, mert nem feltünö, konzervatív megjelenésü ( tucatezüstmetall), ugyanakkor belül minden olyan, és a felszereltsége is az, amit én egy ( AZ) autótól elvárok. ABS, ESP, 4 lufi, Világos bör, klímatronic, tiptronic, tetöablak, stb. ( Színes nagy navi is van benne, de egyáltalán nem lehet kihasználni) A bézs nappabőr talán lehetne kicsit vastagabb anyagból, ezáltal kevésbé kényesebb, de a rendszeres gondoskodást - lemosás, bőrápolás 5-8 hetente - meghálálja.
A motorja rendkívül nyomatékos, az én vezetési stílusommal fordulatszámmérö szinte soha nem megy 2.500 fölé - pályát kivéve -, megnyugtató hallani a "mormolását", és sokkal simábban jár, mint az 1.9-esek. Tulajdonképpen butaság egy 1.9-cel összehasonlítani, mert nem alternatíva. ( Félreértés ne essék, véleményem szerint az 1.9-esek is nagyon eltalált motorok, a 2.5-tel több a gond, a hibalehetőség, de "más" a feeling.::-)))))
51k km-nél kapott egy chiptuningot ( nem Box, meg ellenállás, meg kapcsolható kakik!) 180 LE-re, 90k km használat után a tapasztalatok: megy, mint a mérgezett egér, a pincéből jön a nyomaték és ami az egyik legmeglepőbb dolog: változatlan vezetési stílussal a fogyasztás 5-6 dl/100km-rel csökkent. Nem igazán használom ki a plusz lóerőket, de megnyugtató érzés tudni, hogy ott van az a ménes, bármikor ki lehet őket terelni a karámból..:-) Amire kényes voltam: ne füstöljön! Nem füstöl.... 55 k km-nél a drucklabda membránja átszakadt, szívódízellé vált a Sárkány, de simán lehetett rajta cserélni egy huszasért.
A TT5-ös váltóról nincs mit mondanom, észrevétlenül, magányosan teszi a dolgát, 105k km-nél lecseréltük benne az olajat, kiöntöttük belőle azt az iszonyatos dzsuvát, ami addig összegyűlt benne - minden Tiptronic-os kollégának javaslom 90k km-ként ezt megtenni. Ha azt mondaná a szerelője ( esetleg márkaszerviz is!!), hogy sosem kell cserélni a váltóolajat a TT5-ben, akkor azt ne higyje el, jelentkezzen be cserére és legyen ott, amikor leveszik a váltókartert, nézzen bele, mi kosz van ott. A levezetett 120k km alatt sosem volt rá szükségem, hogy manuálisan váltsak, azt hiszem ez sok mindent elmond a váltó képességeiről.
Nagy a hely elöl, hátul, három gyerekkel is kényelmes. (Simán, különösebb kényelmetlenség nélkül megjártuk 2006-2007 nyarán Görögországot, kéthetes csomaggal). Stabil az úton - persze nem egy Impreza STi :-)-, de a hétköznapi követelményeket simán hozza a futóműve. Aki a Mátrában akar autóval "csapatni", az ne Passatot vegyen...
Ami nem igazán tetszik: ez egy Highline, mégsincs benne elsö ködlámpa, és nem is lehet "beleapplikálni"... De ez legyen a legnagyobb baja. Talán egy xenon hiányzik belőle, de amikor vettem, ez nem volt szempont. A következőnél már az lesz, xenonosat keresek..
Összességében: Ez a gép az az autó/motor/váltó variáció, amiben nagyon sok km-t le lehet vezetni különösebb gond nélkül, igaz, vannak olcsóbban fenntartható változatai is. Olvasom a "kollégák" gyakran megkeseredett véleményét a 2.5 V6-okról és jókat mosolygok magamban... Megvesznek idehaza "jó ócsóééé" egy már a németeknél is, de itthon meg főleg leharcolt példányt, csak az Isten tudja, hány km-t futottan, össze-vissza gányolva, és csodálkoznak, hogy mindene véres... de főleg a torka. El kell keserítsem a népet, meg az ítélkezőket is: aki 2007 augusztusában 2,0-2,2 mio alatt jut hozzá egy 99-2000-es évjáratú ilyen Passathoz, az nagyon sokat fog szervizre költeni... csodák nincsenek, olcsó húsnak híg a leve.
A nyolcadik évébe lépett, lassan cserélnem kellene, de nem igazán tudok olyan autót, ami ezt az érzést, ennyiért tudja, tudná. Még marad egy darabig.... Bár egyre inkább kezdek szemezgetni a Multivan-nal, motortól függetlenül. Amivel csak az a baj, hogy nem fér be a garázsomba..
2008.12.26
A Sharan megvan, a nejem használja, Multivan nem lesz. A Passat nem tudom, meddig lesz, az együtt töltött 6 év eléggé "összekovácsolt" bennünket. Tudom, hogyha herótja van, akkor mi az, lehet számítani arra, hogy mi fog történni, és egy 180LE-s, automata, vajbőrös, nagynavis, tetőablakos , általam 6 éve totálisan karbantartott, sérülésmentes autót nem fogok másfél milláért beszámoltatni egy Kia Cee´d-be.... Igaz, nem is használom, egy szaladgálós Swifttel járok ide-oda...
Olajat nem eszik, talán 2 első lengéscsillapítót kap a 2009 febr. végi műszakija előtt. ( Nem kapott, semmi baja)
2011.07.11.
Mivel az elmúlt 3 évben durván 6k km-t ment, eladósorba került, elvitték, lesz helyette valami Transporter, azzal tudok árut szállítani, a Sárkányt sajnáltam erre és nem is volt alkalmas.
Jó tanács: ne tartsatok meg autót 3-4 évnél tovább: a lelkem egy darabját is elvitte az, aki megvette.
Hibalista
- Légtömegmérö, - Torlónyomás-szabályzó - Turbó drucklabda, javítás 20.000 Ft - Jobb féltengely csukló ( 50k) - Első féktárcsák ( 28k?) - 5 db első lengőkar - Turbó alatti olajszűrő eldugult (12k) - Csomagtér-zár mikrokapcsoló kakukk - Bal első napellenző-világítás kontakthiba - Adagoló ( Gödöllői felújított, 240k) - 2 db hátsó lengéscsillapító ( BOGE, 36k) - Akkumulátor 2 db ( nem a kocsi hibája.:-) - Indexkar - -
Ide hordtam szervizbe
Pillanat szervizBudakeszi( Mert gyors, és ért hozzá.)
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Magonyi Zsigmond. Nyugis, kényelmes, "megoldjuk" stílus.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | S6 Avant 2.2 Turbo Quattro | Következő autója? | Tranporter |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
