A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1988-1997)

Passat 1,9 TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

VW-Das Auto

Szöveges ítélet

Tartalék autónak vettem,muszályból,mert az előző félévben vásárolt mindkét autóm kivett a zsebemből 1 millió forintot.Külföldön dolgoztam,ehhez kerestem autót,mindenképpen kombit és dieselt,klímásat,amivel tartósan lehet 140-el menni és nincs benne semmilyen elektronikus hókuszpók meg számítógép.A VW "malac" Passat az olcsó fenntartása+megbízhatósága miatt került az első helyre.Még a Mercedes jöhetett volna szóba,vagy valami japán diesel,de ezekből akkor épp nem volt normális állapotú a piacon.Kereskedésben vettem az autót,de nagyon korrektek voltak.A km órában 178000 km volt,de tudtam hogy ez minimum 100.000-el kevesebb,mint amennyi az autóban van,de azt is tudtam hogy egy ilyen VW elmegy akár 6-700.000 km-t is,ha normálisan odafigyelnek rá.Több ítéletben is olvastam,hogy szétment a turbó:talán leállítás előtt 1 percig járatni kéne alapjáraton+indítás után nem rögtön padlózni és akkor nincs ilyen gond.Vagy hengerfejes lett:amíg el nem éri az üzemi hőfokot a motor,addig nagyon finoman nyomjuk a gázt és akkor semmi gond!
Az autót autópályán használtam,tehát futómű gondja nálam nem volt.A felsorolt futómű hibákkal vettem az autót.Egy pár hét autózás után tapasztaltam,hogy eszi az olajat(10W-40),gondoltam majd ha jön a tél hidegindításkor kiderül milyen a motor.Ki is derült,nagy hidegben nem indult és később már 1.500 km-ként evett 1 liter olajat.Szétszedtük a motort,nagy baja nem volt.Kapott egy gyűrűgarnitúrát,hajtókar csapágysort,szelepvezetőket meg szelepszár szimmeringeket és persze új tömítéseket.A hengerfejnek semmi baja nem volt,még nem volt javítva(biztonság kedvéért elvittem egy szakműhelybe),még az eredeti egy ékes vastömítés volt benne.A motor nálam lett először megbontva,még minden eredeti volt benne.És ugyan olyan gyári új VW alkatrészek kerültek bele vissza.Egy pár ezer km megtétele után teljesen megszűnt az olajfogyasztás és ezután -15 fokban is pöccre indult.A gyár által előírt 15W-40 es olajat tettem bele(eredeti németet,nem amit Százhalombattán pancsolnak) és 8.000 km-ként cseréltem,a gázolajszűrőt minden második olajcserekor.Az autóba csak Németországban és Ausztriában tankoltam,valószínű ezért nem volt adagoló és porlasztó gondom soha.Bejártam Németország és Ausztria minden részét,télen-nyáron és sosem hagyott cserben az autó.Rozsdának nyoma sem volt rajta.Volt hogy laktam benne,teherautónak használtam,de mindent kibírt.Ami zavart:hosszú úton kényelmetlen volt az első ülés és 140-es tempónál már nagyon hangos volt.Két évig volt nálam,beletettem 54.000 km-t.Nagyon megérte a pénzét.De én egy gyorsabb és kényelmesebb autót szerettem volna,ezért adtam el.Meg már sajnáltam szegényt:havi 3000 km-ert mentem vele 140-150 es tempóval,ez nem ennek való.Belföldre tökéletes volt,itt nem volt lassú.Megvételkor kicsit tekertem az adagolón,mert nagyon vissza volt véve.Tervbe volt,hogy teszek rá egy intercoolert,de aztán nem piszkáltam bele,ez így volt tökéletes.Akár hogy nyomtam neki a legtöbb fogyasztás 6,5 liter volt.
Összességében nagyon szerettem az autót,jó vétel volt,többszörösen visszahozta az árát,kicsit bánom is hogy eladtam.Az utódja azért nem újabb VW lett,mert az már számítógépes és féltem belenyúlni egy ilyen autóba,ahol csak egy adagoló javítás kerül annyiba,mint amennyit én erre a két év alatt ráköltöttem.

Hibalista

- vízhűtő,fűtőradiátor,lengéscsillapítók,hátsó kerékcsapágyak,toronycsapágy,termosztát,izzítógyertyák,önindító,fékbetétek,dugattyúgyűrűk,szelepvezetők,szelepszár szimmeringek,hajtókar csapágysor,tömítések,vezérlés,összes ékszíj,féltengely csukló.
- Ez összesen kb. 200.000 Ft volt,2 év és 54000 km alatt!

Ide hordtam szervizbe

Saját magam.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

KZ Dunaszentgyörgy
CT falubeli műszerész

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 278000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 54000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Peugeot 806 HDI retek Következő autója? Mercedes-Benz 190 D 2,5 Turbo
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1988

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)