VR6, semmi más!
Szöveges ítélet
Mikor eldöntöttem, hogy újból autót veszek csak ebben a márkában gondolkodtam.
Akkor 12-13 éves korban, más nem jöhetett szóba.
Az előző két kocsism is benzines VW volt (Vento 1.8, 3 év, és Passat 2.0 3 év).
Vételi szempontok és 2 év tapasztalata.
Az autó hazai üzembehelyezésű, manuál váltós,kívül belül gyári állapotú.
A kuplungot,váltót a futóművet renben találtuk.
A fékek tökéletesek, nagyon harapnak (felnik gyári VW alufelnik).
A motornak hidegen van egy kis hidrotőke és szelephangja de ez a korral jár. Első időszakban feltünően eszegette az olajat (az elődök nem), az olajteknő tömítésre gyanakodtunk, de a főtengely szimering volt. Természetesen gyárival pótoltuk. Most úgy 4000km/litert "csipeget" az 5W30-as Aralból.
A felszereltség a bőrt és az automatát kivéve teljes (az elektromos tetőt és az első ülésfűtéseket nagyon kedvelem ).
Az általam már ismert a modell hibák ebben az autóban is visszaköszönnek (csomagtartó, ajtózár lötyögés, elektromos ablak, ABS jeladó,kopások a belső ajtó nyitó karon, klíma kompresszor a sok állás miatt megszorúlt (az előző tulaj keveset használta, ezt a hibát ne bontottal javítsd, vegyél újat).
Gyermekkori álmom volt egy hat hengeres autó, és az együtt töltött két évben az álmaimban nem csalódtam !
Felesleges összehasonlítani a kisebb VW benzinesekkel, sok értelme nincs.
Kényelmesen, könnyedén autózható már 1500-as fordulaton (III-ban 40km/h-val, IV-ben 50km/órával.
Ugyan akkor 2800-as fordulattól megmordul és 3200-től mintha nem is ugyan abban az autóban ülnénk. Könnyedén pörög fel a 1340 kg-val és kúszik a fordulatszám mérő leszabályozásig (II-ben 100-ig, III-ban 160-ig, IV-ben 200-ig, V-ben 225-ig).
Szereti a pörgést, én meg ekkor a hangját!
Egy ismerősöm kipróbálta a kocsit. Sok-sok négyhengerest koptatott már el de hatost még nem vezetett.A próba út után ezt mondta "köszönöm, nagy élmény volt". Gyakran megkérdezik, hogy a VR6 embléma az optikai tunning vagy igazi?
"Untam már a TDI-it és tettem rá valami mást" mondom, de alapjáratban a hangja megadja a választ!
2010-ben a nagynyomású túrbók a kopresszorok a 4-5 szelepek és kimondhatatlan nevű vezérlések világában már-már "múzeálisak" ezek a benzines adatok a 235 Nm/4200., 174 LE, 12 szelep. De nem baj!
Vegyenek több lóerőt, több szelepet sok-sok millióért és őszintén kívánom legyenek vele boldogok.
A fogyasztásról.
A gyárin átlag 9,6l/100 km. Ez nállam is annyi.
A fedélzeti számítógép órája 70-80 km/óránál 7,2-t,120-130 9,2-t
városban nálam 12-13 liter mutat.
Nem szokásom a száguldozás és az erő fitogtatás, nem is ezért vettem, hanem a hangjáért és a nyomatékért!!!
Mindössze egy középső sport dob a hangképzés forrása, de e nélkül is a lényeg "szíV6-ból" jön.
Ezt a nyers hangot csak a hengerenkénti két szelepesek tudják!
Még 2 év után is bizsereg a bőröm ha előzés előtt alkalmanként II-III-ba visszaváltok, vagy csak egyszerűen hallgatni akarom és 6000-ig megküldöm!
A modellből sok van a hazai utakon, de VR6-ot csak egy kombit láttam!
Nekem négy keréken nem kell újabb, több, extrább, trendibb, dizájnosabb, csak ez a bizsergés amit az öreg VR6-tól kaphatok!
Hibalista
- Klíma hűtő kompresszor, ABS jeladó, főtengely szimering, ajtózárak.
Ide hordtam szervizbe
Csak maszekhoz viszem legyen az elektromos vagy gépész munka, helyben, megbízhatóak, VW-ben otthon vannak.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 138000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Passat 1994 2.0 8V | Következő autója? | Megtartom a VR6-ot hogy a fiam is kitudja próbálni! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
