A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1980-1989)

Passat VW Passat B2 1,6 Benzin 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zsuzsi, mint a szél...

Szöveges ítélet

Zsuzsi, mint a szél…


Hívták már Zsófinak, rókának, Ferrarinak, büdös dögnek (én többször is…), de a neve Zsuzsi, és szeretem. ? egy VW Passat, a kiváló ’82-es évjáratból.


Több szempontból is praktikus egy n?nem? autó:
- Ha valami baja van, rá lehet fogni, hogy épp „nehéz napjai” vannak (pláne hogy piros…)
- Ha valaki bántani akarja, akkor lehet mondani, hogy vigyázzon, mert ez egy érzékeny n?, és még megsért?dik
- Lehet szeretni, nagyon
- És rá lehet kiabálni, hogy: „Indulj már be, te büdös k..va!”

Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a nevet nem én adtam neki, a történet úgy kezd?dött, hogy egy autószerel? haverom szólt, hogy áll egy motorhibás Passat az udvarukban, nem akarom e megvenni. Én mondtam, hogy igen, pláne az után, hogy megláttam, hogy kombi. A tulaj 70 ezerr?l 40-ig ment le, ezen az áron vettem meg, majd még 130-ba került bele a komplett motorfelújítás.
A kocsi egy zongorahangolóé volt, aki olyan tragikus mértékben használta le, hogy a csomagtartóban például egy szál kárpit sem maradt. A kasztni azonban egyáltalán nem rohadt, és ezt rendkívül pozitív jelként fogtam fel.
A kocsit Zsófinak neveztük el, mert Zsófia napján született újjá, és mint kiderült nem is tévedtem nagyot, mert kés?bb, mikor az említett el?z? tulajhoz mentem egy teljesen más ügyben (jelesen: zongorahangolás), az ? felesége kottyintotta el, hogy „Jéé, az ott a Zsuzsi?” Úgyhogy így maradt.

Persze sok mindenen mentem keresztül vele (akár szó szerint is lehet érteni), és imádom, 2,5 éve van nálam, 23 éves kora ellenére még soha nem hagyott úgy cserben, hogy ne tudtam volna ott helyben helyrehozni, de hogy objektív maradjak, lássuk a sajnálatos tényeket: Volkswagenék borzasztóan gyatra min?ség? m?anyagokat alkalmaztak az utastérben, így gyakorlatilag az összes kárpitelem széttöredezik záros határid?n belül. Aztán ott van az elektromos rendszer, ami viszonylag egyszer?, de a vezeték szigetelések, és a csatlakozók is borzasztóan könnyen peregnek szét, így a rövidzár, vagy inkább a kontakthiba gyakori. A motor azonban a felújítás után még egy porlasztócserét igényelt, és ezzel tökéletes is lett, azóta is csak akkor volt vele gond, ha rossz min?ség? üzemanyag került bele, vagy ha a gyújtás még ki nem cserélt kisfeszültség? vezetékei (egyre kevesebb van) mentek tönkre. Félelmetesen sok vákuumvezeték van benne, ezekre nagyon kell vigyázni, mert ha egyet is rossz helyre dugunk, akkor annak a porlasztó látja kárát, illetve a fogyasztás.
Apropó vákuumvezeték: látott már valaki benzines, karburátoros Volkswagent m?köd? fogyasztásmér?vel? Csak mert én még nem. A legtöbbször az (is) a jelenség oka, hogy a váltón két gomba van, az egyik az 5. fokozatnál zár, és kikapcsolja a fogyasztásmér? felváltást kér? lámpácskáját (nem igazán van hová…), a másik pedig a tolatólámpáé, ezt a kett?t szokták felcserélni, így a tolatólámpa 5-ösben világít, a fogyasztásmér? meg sosem mér.

Az utastér kényelmes és nagy, a hátsó lábtér megfelel?, a fejtér királyi, és olyan puha, plüsskárpitos ülések vannak benne, mintha a kedvenc foteledbe ülnél be otthon. Az ergonómia megfelel?, de végülis mit is várunk egy 23 éves kocsitól? Az utastér vitathatatlanul legjobb tulajdonsága a hossza: lehajtott hátsó ülésekkel, az én kis 180 centim kinyújtott lábbal tud lefeküdni benne, ennek minden pozitív és még pozitívabb hozadékával. ;-)

A motorról már tettem említést, meglehet?sen jó gyorsul (bár még sosem mértem 100-as sprintet), és a váltó 5. fokozatának áttétele olyan hosszú, hogy azon leesett az állam: a 100-as tempónál mindössze 2500-2600-at forog, és itt is eszi a legkevesebbet, olyan 6-7 litert. Persze a rekordfogyasztásom az 5,5, de akkor lépésben jöttem, és szerintem nem is lenne hitelesíthet? a mérés, mert túl nagy volt a hátszél. Egyébként a váltó magasan jobb, mint bármelyik mai, keresztbe beszerelt motorral rendelkez? kocsié, itt csak egy csukló és egy rúd van a váltóház és a bot között, mely utóbbi igen er?sen joystick jelleg?, mindössze 8-10 cm hosszú.

Ha már Passat, akkor szél: a karosszéria szemb?l még csak-csak áramvonalas, de oldalszél-érzékenysége egy kerti budi hasonló adatával vetekszik, így vihar el?tt a Hortobágyon nem árt felkészülni a nádasban landolásra.

A futóm?re el?ször azt mondtam, hogy borzalmas, konkrétan egy-egy er?sebb kanyarban az ívbels? hátsókerék elemelkedett a földt?l, aztán egész pofás lett a helyzet egy lengéscsillapító csere, illetve az után, hogy rájöttem: elöl a stabilizátor egy az egyben hiányzik. Ezt természetesen pótoltam. Télen semmihez nem hasonlítható érzés, ahogy a jeges, havas úton egy kézifék-húzás hatására önálló életre kel az a hatalmas test, és ha ügyes vagy, és tudod kontrollálni, akkor szabályszer?en úgy érzed, hogy táncol veled az autó.

Ami miatt különösen dühös vagyok, az az, hogy ködlámpa van rajta gyárilag, de semmit nem ér, az el?ttem lév? kb. 5 métert világítja meg, és a tompítottal együtt fel sem lehet kapcsolni, ráadásul a ködzárófény is csak a ködlámpával együtt megy, így vagy engem látnak, és én pedig szinte semmit, vagy fordítva. Királyi!

A lényeg az, hogy a B2-es Passat egy elpusztíthatatlan igásló, amelybe – ha kombi – valószín?tlenül sokat lehet pakolni, olcsó hozzá az alkatrész, még lehet b?ven találni a bontókban is donorokat, és a dízelek rendkívül gazdaságosak is. Az egyetlen jogos igényük a karbantartás, és az, hogy legalább egy picit szeressük ?ket, és bánjunk velük úgy, mint egy családtaggal, vagy egy jó kollégával.
MD

Hibalista

- ülésállító pöcök (sajátkez? hegesztéssel javítva), termosztát (kb. 800 Ft), h?t?csövek garmadája (a legdrágább is kijött 2000 Ft-ból), komplett porlasztó (bontott, tökéletes - na jó, majdnem... - 10 000 Ft), kipufogó hátsó dob: 4000 Ft (lengyel, utángyártott, a gyári amúgy 13 000), hátsó kerékcsapágy: 6000, féltengely csere: 15000/oldal
-
- kopó alkatrészek: talpas csapszeg: 2500 Ft, fékpofák: hátsó (felújítás) 3000 Ft, els?k 8000, féktárcsa: 3500 Ft/stück, fékdobok: (iszonyatosan drágán) 9800 Ft/stück, futóm?-szilentek, lengéscsillapítók: elöl: Kayaba - 7500/stück, hátul: régi Golf GTi bontott: 3000/stück), vezérm?szíj (vezet?görg?vel, szereléssel): 15 000
-
- Amir?l nem az autó tehet:
- lökhárító: 15000, bele index: 3000/ db, bal els? sárvéd?, bontott: 3000, bal h. ajtó, bontott: 5000, szélvéd? (géderes): 16 000
-
- Ez két és fél év alatt, és kb. 100 000 km-en keresztül.

Ide hordtam szervizbe

Nagy és társa, Debrecen, Bárány u.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

"Autóth" szervíz - Tóth József, Debrecen
(azt sem tudták, hogy hol van benne a CO csavar...)

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1982
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Kispolski Következő autója? Ugyanez, 1,6 TD-ben
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1980

További ítéletek (52 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

1.6D a mindig megbízható

Passat 1.6D - 1983
1999.11.30 40000   1,0

10000Ft-os isten gép

Passat 1.6D - 1982
1999.11.30 20000   -

1984

Passat 1.6TD GL - 1984
2013.09.23 45000   4,5

A Nagy Fehér Sárkány

Passat 1,6D - 1986
1999.11.30 350000   -

A Zsuzsi még nem hagyott cserben!

Passat 1,6td - 1987
2007.12.16 170000   1,0

A megbízható hatalmas partner

Passat 1,6 - 1986
1999.11.30 240000   -

A nagy pakolós

Passat 1,6 D - 1981
1999.11.30 65000   -

A nagylány (a vénlányt nem szerette! :) )

Passat 1.6 TD Variant - 1985
2008.08.11 70000   -

A német DeLorean

Passat 2.0 - 1985
1999.11.30 28000   -

A rettenthetettlen, mindent kibíró igásló

Passat 1,8 GTI - 1987
1999.11.30 240000   4,0

A szekér

Passat C 1.6 - 1981
1999.11.30 140000   -

A túlélő

Passat 1.6D - 1983
1999.11.30 20000   -

A világ legjobb autója

Passat 1.6d kombi - 1986
1999.11.30 300000   1,0

A világból is ki lehet vele menni, soha nem hagy ott!

Passat 1.6 D kombi - 1988
1999.11.30 130000   -

Az Ezeréves Sólymom

Passat 1,8 GTI Kombi - 1986
1999.11.30 100000   -
1 | 2 | 3 | 4

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)