Mindenes
Szöveges ítélet
Két évvel ezel?tt vettem meg a kocsit, épp akkor akadtam bele, amikor ellhatároztam, hogy veszek egy utánfutót a lakásfelújításhoz. Amikor megláttam egy utcában, hogy eladó 180.000,- Ft-ért, gyorsan számoltam, hogy olcsóbb mint az utánfutó, mert ahhoz ugye vonóhorgot is kell venni, felszereltetni, levizsgáztatni. Meg is vettem még azon a héten.
Csak érdekesség képpen leírom hogy miket vittem el a kombival egy fordulóval:
- 4 részes szekrénysor
- tégla, cemet, mész
- iszonyat mennyiség? h?szigetel? anyag
- 25 db (3-8m ig terjed?) karácsonyfa
- a barátn?m személyes tárgyai költözéskor ( itt volt a legjobban megrakva a kocsi, ki sem láttam bel?le, csak egy negyed ablakon el?re)
Szóval mondanom sem kell hogy nagyon megérte megvenni.
M?szakilag jól karban volt tartva a kocsi, az el?z? tulajdonos hozta be 10 éve és azóta szépen vigyázott rá. A m?szaki vizsgát a rohadások kijavítása, és a fékcsövek megtsztítása után a Mozaik utcában els?re abszolválta. Esztétikailag nem egy gyöngyszem, kívül kicsit rohad, láccik rajta, hogy ha valaki a városban nagymen?zik és kijön elém, vagy le akar szorítani, akkor csak a dudát nyomom, a féket nem. A belsejét a kutya lerendezte, ? nagyon jól érzi magát benne hátul, de azért elöl szép tiszta. Nem is tudom mennyi fuvardíjat kellett volna ez alatt a két év alatt kifizetnem, ha nem lenne.
A menettulajdonságait csak annyiban részletezném, hogy a fent leírt terhekkel is ugyanúgy gyorsult, mint üresen. Nagyon jól adja le a nyomatékát, de nem versenyautó.
Miért ilyen jó? Abban az id?ben az autógyártás még nem volt ennyire kihegyezve gazdasági érdekek miatt, akkor még nem számított hogy a kelleténél vastagabb, drágább er?sebb valamilyen alkatrész, mint valójában kellett volna. Ennek ez az eredménye ez, hogy 23 év után is levizsgázik a Mozaikba, és még megy. A mai autók nagyon pontosan meg vannak tervezve, számítják az anyagok kopását, fáradását, és tudják prognosztizálni, hogy 5 évig bírja ki aztán legyen gazdaságtalan a fenntartása, és a paraszt vegyen másikat. Már kezdenek rájönni hogy az 5 év sok, ezért 3 évente jönnek "facelift"-ek azaz ráncfelvarrások, hogy az emberünket el?bb becsalják a szalonba, mert hogy néz az ki, hogy nem a legújabb modellel jár?
Hát ezért nem tudom milyen autóm lenne e helyett, van egy Yarisunk is, de ezt az öreg igáslovam, biztos nem adom el, mert akármennyit is kell majd egy-egy komoly szerviz alkalmával rákölteni, akkor is megéri, mert ennyi pénzért nem kapok ett?l jobb teherhordó, kutyacipel? és asszonyköltöztet? gépet.
Hibalista
- ablaktörl? szerkezet
- gyertyacsere
- fékcsövek
- akkumulátor
Ide hordtam szervizbe
IMMHOFF Budapest, XVIII. ker
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Matiz 2 SE | Következő autója? | már nincsenek ilyen jó kocsik |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
