A szekér
Szöveges ítélet
Nagyon lelakott állapotban került hozzám a Szekér. Óra szerint 252000 km volt benne, de egy VW motor nem lesz hajtókarcsapágyas ennyi futott km után... Visszatekerték? szóval gyorsan motorgenerál: csak a blokk maradt, hál´Isten egy ismer?sömnek volt egy ien motorja a pincében alkatrészeire szétszedve. Mivel egyetemi tanulmányaim mellett egy szervízben is dolgozom, így könnybeség autóm karbantartása. Aztán ahogy volt pénzem, szépen egyre inkább szépült, fordulatszámmér?s m?szercsoport... mígnem tavaly nyáron kompett kilakatolás és fényezés, hogy szép legyen. Aztán telt-múlt az id?: centrálzár, kék m?szerfalvilágítás, sz?rmés ajtókárpit, új tet?kárpit, szép bontott aljakárpit és kiegészített hangcucc: beépített er?sít? és hátsó ajtókba hangszóró. Sajnos télen elmentünk mez?re, és a kipörgetések miatt tönkrement a váltó, a differenciálm?ben szétesett egy kerék, bontóban az eredeti 3Mes helyett 2Nes váltó került be. Ennek az áttételei irtózatos hosszúak: 140nél 5.ben forog 2900-3000et. fogyasztás így stabil 160-170es sebességnél is 7.5 liter alatt marad. (Ekkor forog 3300-3500at, és intenzíven lehet gyorsítani). Azóta - 15000 km óta - nyúltam hozzá egy-két olajcserét leszámítva, csak használom.
Városban 9 liter, országúton 6-7.5 liter között eszik.
Nagyon megbízható a motor és váltóhibát leszámítva. Egyszer nem hagyott cserben, holott mostanában évi 40000 kmt teszek bele; voltunk vele Németországban, Bécsben, Pozsonyban. Nagyon szeretem, sok emlék köt hozzá, és egy normális ember már rég eladta volna. De hát els? autó :) És ebben élem az életem.
Tervek: klíma, és szervókormány. majd gyúrok nyáron pénzre.
Tervből semmi nem lett... És hát a legutolsó bejelentkezés óta frissítés (2006-10-10): 384000 km van benne. nem kellett hozzányúlnom azóta, amióta írtam az ítéletet, kiv olaj és szűrő cserék. nyáron voltunk montenegróban, hiba nélkül... kell-e nekem más?
újra update (2007-08-11): kell sajnos más, mert az idő foga kirágta a vasat, és hiába tettünk bele lemezt, új autónak megfelelő állapotba sosem tudtam volna varázsolni, és mindig több vas veszett el belőle, mint amit belehegesztettem. Egy ártatlannak tűnő belső küszöbrozsda kikaparása a jobb oldalon mutatta meg, hogy gyakorlatilag a két küszöbrész, mint hossztartó, csak a keresztmetszetének 1/4-ében mutat teherhordó tulajdonságokat, többe került volna a javítása, mint egy másik autó... Így 2007. májusában 392000 km-rel, hibátlan műszaki és korának megfelelő karosszériával bontóba vittem. Sajnáltam... és nem tudtam visszanézni, mikor mentem el a bontóból. De 6 év élményei megmaradnak
Hibalista
- motorgenerál, porlasztó nagyjavítás
- komplett kuplungcsere
- váltócsere 3Meser?l 2Nre
- h?t?, vízpumpa, utastér-radiátor és összes cs? csere
- féltengelycsuklók csere
- motor és váltótartóbak(ok) csere
- bölcs?szilent csere
- els?-hátsó leng?karszilent csere
- els?-hátsó agycsapágyakcsere
- els?-hátsó gátlócsere
- fékcsövek, els? féktárcsák csere
- hátsó fékmunkahengerek csere
- szélvéd?csere
- elektromos hálózat tehermentesítése, átkábelezés
- csomagtartóajtó-tartó teleszkópok csere
- m?szerfalpárna csere
- m?szercsoport csere
- generátor- önindító nagyjavítás
- és így tovább
Ide hordtam szervizbe
én :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Lakatosmunkák: Szemán úr, Budaörs (teherhordó részek); Csörnök Zsolt és Vörös Ferenc, Lágymányosi Autójavító (illesztések, karosszériaelemek)
Fényezés: Metál Autójavító
Önindító nagyjavítás: Bosch Pryma Autócentrum
Porlasztó felújítás: Chripkó Ferenc
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 252000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Fiat Tempra 1.6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
