A Nagy Fehér Sárkány
Szöveges ítélet
Gyakorlatilag ebben az autóban nőttem föl. Az elmúlt majd két évtized alatt 2x megjárta (akkor még) Jugoszláviát, 1x Olaszországot, volt pár kiruccanás Ausztriába is vele, valamint apám jópár évig heti rendszerességgel utazott vele Debrecenből Pestre és vissza - és mindezt szó nélkül tűrte. És a legnagyobb meglepi: jól megpakolva sem akart sokkal többet enni! Apropó, megpakolás: ez a böhöm elképesztő, mennyi mindent képes elnyelni! Volt olyan is, amikor egy raklap tonert vittem vele (igaz, az anyósülésre is jutott belőle, de akkoris: 170 db tonercartridgeot bepakolni egy személyautóba nem gyenge). Hosszútávon ugyan kicsit kényelmetlen a gyári ülésekkel, de még nem a "fájdalmas" kategória. Mindig zokszó nélkül tette a dolgát, még ha valami kínja volt, azt is igyekezett eltitkolni. Mivel szeptemberben Finnországba megyek, ezzel akarok menni, és a mostani hibalista a következőképp néz ki:
- elkopott indítómotor (25 fok felett nincs baj, 20 alatt viszont csak pörög magában addig, amíg fel nem melegszik, és csak utána ránt be)
- olaj- és szűrőcsere
- hátsó lengéscsillapítók cseréje (a mellsőket kb. 2 éve már kicseréltem)
- katalizátor felszerelése (sajnos dönti magából a füstöt, mint egy igazi bébisárkány - lángolni még nem tud :))) )
A szerelőm szerint ezek után már nyugodt szívvel vághatok neki a 2000 km-es útnak. Van ugyan még egy kis kasztnimunka rajta (rozsda, fényezés felújítása), meg a belső kárpitozás is cserére szorul (jelenleg a második üléshuzatgarnitúra van rajta), de ez már csak esztétikum.
Röviden összefoglalva: vagánykodni ugyan nem lehet vele, a nagy gyorsulások és a versenytempó is távol áll tőle, viszont hihetetlen strapabíró és mindig elvisz oda, ahova kell. Imádom ezt a kocsit!
Hibalista
- Volt egy motorcsere kb. 150000-nél
- Megdöglött turbó ugyanakkor (kikerült belőle)
- Sebváltó bedöglött ugyanakkor (újat kapott)
- Motorfelújítás 280000-nél
- Fékfelújítás 230000-nél
- Izzítógyertyák cseréje 340000-nél
- Apróbb elektromos zűrök (350000-nél)
- Sebességváltó kulisszacsere (3400000-nél)
- Vezérlőműszíjcsere (360000-nél)
- Eszi az olajat (2000 km-ként kb. 1,5 l)
- ... és ezek csak azok, amikre emlékszem. De igazából nincs vele különösebb gond! :)
Ide hordtam szervizbe
Sós Lajos, Debrecen, Pacsirta utca
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 18 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 350000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nem tudom... Ezt akarom használni, amíg csak lehet |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
