A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Lupo (1998-2005)

Lupo 1.2 TDI 3L 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Nem romlik el a váltója, ha be van állítva!!!

Szöveges ítélet

Nagyon sok ítéletben lehet olvasni, hogy ilyen szar, meg olyan szar, elromlott a váltója, 4.000.000.dollár volt a javítása! Na, ezt az egészet meg lehetett volna előzni rendszeres karbantartással. Sajnos még a márkaszervízekben sem értenek hozzá, tisztelet a kivételnek. Az egyik VW szervízben a kérdésemre, hogy kell-e valamiféle karbantartást végezni a váltóval, határozott nem volt a válasz. Namost, ha az ember egy esetleges váltóhibával betalál egy ilyen helyre, akkor mit várhat. A szerelők (alkatrészcserélő droidok) horror pénzért elkezdenek találgatni, cserélgetni az én pénzemért, amíg végül a komplett rendszer kicserélésével, kis szerencsével és a csillagok megfelelő együttállása esetén be tudják indítani az autómat. A működése egyszerű, van egy szivattyú, ami előállítja az üzemi nyomást a váltáshoz és van egy nyomástároló, ami tárolja a nyomást. 30.000 km-enként be kell állítani a váltót, ehhez rendelkezni kell a megfelelő szoftverrel, laptop-al és szakértelemmel!!!!!!!!!!!! Na ez a beállítás szokott kimaradni!
A tipikus hibák:
1. Nem cserélik ki a nyomástárolót, amikor az már rossz, illetve nem is veszik észre, hogy rossz. Hiba, ha leállítás után mondjuk fél órával, újraindításnál már sokat kell várni hogy lehessen indítózn. Járó motornál nyissuk ki a géptetőt és hallgassuk milyen gyakran kapcsol be a szivattyú. A hiba súlyosbodásával egyre sűrűbben kapcsol be a szivattyú, hogy meg legyen az üzemi nyomás, addig, amíg már állandóan megy a szivattyú. Egy idő után már így sem tartható fenn a nyomás, ilyenkor szokta kidobálni a sebességeket, vagy el sem indul. Természetesen a fokozott igénybevétel miatt a szivattyú meg fog állni. A nyomástartó gömb ára, kapaszkodjanak meg 10.500FT!!! A szivattyú nem ennyibe kerül!!!

2. Kupplung vagy kinyomócsapágy csere után a váltót akkor is be kell állítani újból, ha a múlt héten már be volt állítva. A kinyomócsapágy perselye el szokott törni és ha sokat várunk vele szétforgácsolja a váltóházat. Ezt onnan lehet észrevenni, hogy leállítás után a váltóból halk kattanásokat lehet hallani, amint a széttört perselyen feszül kinyomócsapágy. A csapágy és a persely ára 10-12.000 Ft+munkadíj

3. A hidraulika olaj folyása esetén az olajszint csökkenésével, a szivattyú szintén nehezen tudja előállítani az üzemi nyomást, következésképp ismét hosszas várakozás után indul. A csövek csatlakozásánál ki kell cserélni szimeringeket 3Ft 10 fillérért, vagy a csövek csatlakozóinak "kiszopódása" esetén a csöveket kell cserélni pár ezer forintért


És most az autómról. Nagyon szeretem, termeli a gázolajat. A nevében szereplő 3 literes fogyasztást átlagos körülmények mellett nyilvánvalóan nem lehet produkálni, de nekem vegyes körülmények között 3.5-3.6 között fogyaszt nyári gumival. Ennél az autónál vettem először észre mennyit számít az abroncsok gördülési ellenállása. A téli gumik felszerelésével azonnal felment a fogyasztása 0.3 litert, majd a nyári, alacsony gördülési elllenállású gumik visszaszerelésével ugyanígy visszaállt. Ha Budapesten, szinte csak városban hsználnám nyilván többet enne. Autópályán használva tartós 140-el 4.0-4.2 litert kér. Játékból kipróbáltam vidéken 80-90-es tempóval sík terepen sikerült 2.7 literes fogyasztást elérni. A benne lévő fogyasztásmérő műszer egyébként meglepően pontos, tankolásnál utánaszámolva mindig ugyanaz jött ki, mint amit mutat. Normálisan vezetve egy tankkal (43L) 1200 km-t szoktam megtenni. Hosszú áttételezésű a váltója, így képes az óra szerinti 180 km/h elérésére is. Kis tömeghez (710kg) nagy nyomaték tartozik, ezért teljesen jó ritmusban, kinézetét meghazudtolóan autózható.
Mérete ellenére a helykínálatával teljesen elégedett vagyok. 196 cm magas és 105 kg súlyú vagyok, de teljesen kényelmesen elférek benne. A hátsó ülések térkínálata inkább csak gyermekek részére elegendő, A csomagtartó az éppen még használható kategória, de nem is furgonnak szánták.
Először, amikor meghallottam a három hengert hidegen járni (azért ne Fiat Ritmóra gondoljunk) kicsit furcsa volt a hangja, de menet közben, amikor már egy picit bemelegedett a motor, ebből már semmit sem vettem észre.

Mindent összevetve csak ajánlani tudom a típust. Kicsit több odafigyelést igényel, de bárminél gazdaságosabban üzemeltethető. Vásárlás előtt mindenképpen mutassuk meg szakembernek az autót, mert a váltójavításra elköltött vagyonok el tudják rontani az ember kedvét és a népítéletben máshol olvasott, elkeseredett levelek megírására sarkallanak bennünket.

Hibalista

- Kinyomócsapágy, nyomástartó gömb

Ide hordtam szervizbe

www.volkswagen-service.hu Ő legalább ért hozzá

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 70
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Golf 1.6i Következő autója? még marad
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Lupo 1998 (1998 - 2005)

További ítéletek (50 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)