Nem romlik el a váltója, ha be van állítva!!!
Szöveges ítélet
Nagyon sok ítéletben lehet olvasni, hogy ilyen szar, meg olyan szar, elromlott a váltója, 4.000.000.dollár volt a javítása! Na, ezt az egészet meg lehetett volna előzni rendszeres karbantartással. Sajnos még a márkaszervízekben sem értenek hozzá, tisztelet a kivételnek. Az egyik VW szervízben a kérdésemre, hogy kell-e valamiféle karbantartást végezni a váltóval, határozott nem volt a válasz. Namost, ha az ember egy esetleges váltóhibával betalál egy ilyen helyre, akkor mit várhat. A szerelők (alkatrészcserélő droidok) horror pénzért elkezdenek találgatni, cserélgetni az én pénzemért, amíg végül a komplett rendszer kicserélésével, kis szerencsével és a csillagok megfelelő együttállása esetén be tudják indítani az autómat. A működése egyszerű, van egy szivattyú, ami előállítja az üzemi nyomást a váltáshoz és van egy nyomástároló, ami tárolja a nyomást. 30.000 km-enként be kell állítani a váltót, ehhez rendelkezni kell a megfelelő szoftverrel, laptop-al és szakértelemmel!!!!!!!!!!!! Na ez a beállítás szokott kimaradni!
A tipikus hibák:
1. Nem cserélik ki a nyomástárolót, amikor az már rossz, illetve nem is veszik észre, hogy rossz. Hiba, ha leállítás után mondjuk fél órával, újraindításnál már sokat kell várni hogy lehessen indítózn. Járó motornál nyissuk ki a géptetőt és hallgassuk milyen gyakran kapcsol be a szivattyú. A hiba súlyosbodásával egyre sűrűbben kapcsol be a szivattyú, hogy meg legyen az üzemi nyomás, addig, amíg már állandóan megy a szivattyú. Egy idő után már így sem tartható fenn a nyomás, ilyenkor szokta kidobálni a sebességeket, vagy el sem indul. Természetesen a fokozott igénybevétel miatt a szivattyú meg fog állni. A nyomástartó gömb ára, kapaszkodjanak meg 10.500FT!!! A szivattyú nem ennyibe kerül!!!
2. Kupplung vagy kinyomócsapágy csere után a váltót akkor is be kell állítani újból, ha a múlt héten már be volt állítva. A kinyomócsapágy perselye el szokott törni és ha sokat várunk vele szétforgácsolja a váltóházat. Ezt onnan lehet észrevenni, hogy leállítás után a váltóból halk kattanásokat lehet hallani, amint a széttört perselyen feszül kinyomócsapágy. A csapágy és a persely ára 10-12.000 Ft+munkadíj
3. A hidraulika olaj folyása esetén az olajszint csökkenésével, a szivattyú szintén nehezen tudja előállítani az üzemi nyomást, következésképp ismét hosszas várakozás után indul. A csövek csatlakozásánál ki kell cserélni szimeringeket 3Ft 10 fillérért, vagy a csövek csatlakozóinak "kiszopódása" esetén a csöveket kell cserélni pár ezer forintért
És most az autómról. Nagyon szeretem, termeli a gázolajat. A nevében szereplő 3 literes fogyasztást átlagos körülmények mellett nyilvánvalóan nem lehet produkálni, de nekem vegyes körülmények között 3.5-3.6 között fogyaszt nyári gumival. Ennél az autónál vettem először észre mennyit számít az abroncsok gördülési ellenállása. A téli gumik felszerelésével azonnal felment a fogyasztása 0.3 litert, majd a nyári, alacsony gördülési elllenállású gumik visszaszerelésével ugyanígy visszaállt. Ha Budapesten, szinte csak városban hsználnám nyilván többet enne. Autópályán használva tartós 140-el 4.0-4.2 litert kér. Játékból kipróbáltam vidéken 80-90-es tempóval sík terepen sikerült 2.7 literes fogyasztást elérni. A benne lévő fogyasztásmérő műszer egyébként meglepően pontos, tankolásnál utánaszámolva mindig ugyanaz jött ki, mint amit mutat. Normálisan vezetve egy tankkal (43L) 1200 km-t szoktam megtenni. Hosszú áttételezésű a váltója, így képes az óra szerinti 180 km/h elérésére is. Kis tömeghez (710kg) nagy nyomaték tartozik, ezért teljesen jó ritmusban, kinézetét meghazudtolóan autózható.
Mérete ellenére a helykínálatával teljesen elégedett vagyok. 196 cm magas és 105 kg súlyú vagyok, de teljesen kényelmesen elférek benne. A hátsó ülések térkínálata inkább csak gyermekek részére elegendő, A csomagtartó az éppen még használható kategória, de nem is furgonnak szánták.
Először, amikor meghallottam a három hengert hidegen járni (azért ne Fiat Ritmóra gondoljunk) kicsit furcsa volt a hangja, de menet közben, amikor már egy picit bemelegedett a motor, ebből már semmit sem vettem észre.
Mindent összevetve csak ajánlani tudom a típust. Kicsit több odafigyelést igényel, de bárminél gazdaságosabban üzemeltethető. Vásárlás előtt mindenképpen mutassuk meg szakembernek az autót, mert a váltójavításra elköltött vagyonok el tudják rontani az ember kedvét és a népítéletben máshol olvasott, elkeseredett levelek megírására sarkallanak bennünket.
Hibalista
- Kinyomócsapágy, nyomástartó gömb
Ide hordtam szervizbe
www.volkswagen-service.hu Ő legalább ért hozzá
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 70 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Golf 1.6i | Következő autója? | még marad |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
