Sárga villám
Szöveges ítélet
Szám szerint ez a 4. LT-m, az első 3-at üzleti célból, eladásra vettem, így azokkal nem tettem meg jelentősebb kilómétert, de valami összehasonlítási alap van. Az elsőt LT egy 28 2.5 TDI-motoros változat volt 102LE-vel, a második egy LT 35 2,5TDI szintén 102 LE-vel, a harmadik egy LT 35 2.8 TDI ami pénzszállítóként 1.220.000-km tett meg. Egyértelmű hogy a legtartósabb motor a 2.8-as, de a 2.5-ös motorokkal is el lehet menni akár egy millió kilómétert is. Mondanom sem kell, hogy mindegyiket románok vitték el, a legelsővel még az eladás után 2 héttel is találkoztam ugyanolyan rozsdásan :D mindegyiket kb 1 nap alatt eladtam.
A jelenlegi LT egy 35-ös középhosszú magas változat, 2,5 TDI motorral szerelt, de csak 95 LE-s. Akkoriban hetente jártam Olaszországba egy IVECO-val, mindig is irigyeltem azokat akik Sprinterrel vagy LTvel jártak, de hiába hajttottam a főnökömet sosem vett, csak IVECOT és Ducatot.
Használtruha szállítására, saját célra kerestem egy legalább 10 m3-es furgont, ami bírja a terhelést, így találtam rá erre rendszám nélkül az út szélén Ausztriában. Megvizslattam és már meg is egyeztünk. Itt-ott rozsdás volt de mindenhol csak felületi.
Az autót nem kímélték, 3 évesen került be Németországból postásautóként Ausztriába, majd ott is a postásoké volt egészen 2013-is. Majd megvette a DHL egy alvállalkozója és ő hajtotta még 5 évig Bécsben, ergo állandóan rövid távokon ment, napi 120-130 ajtó nyitás-csukás, a motor be sem melegedett így került bele 208000km a 15 év alatt. Postás és kiscsomagos előéletével ellentétben minden a helyén van, egyedül az ülésen van egy minimális szakadás, a légbeömlők a középkonzolnál letörve, a szárnyasajtó akasztója letörött, valamint a zárak megették az összes gyári kulcsot...
Vásárlás után azonnal munkába állt, az első 10 ezer kilóméteren ki is jöttek a hibái, kuplungcsere 100.000HUF, vákuumpumpa 80.000HUF no meg egy kis karosszéria munka festéssel együtt 200.000 HUF. És ezzel gyakorlatilag be is fejezem a hibalistát, mert az elmúlt egy évben és a megtett 50ezer km-en a kopóalkatrészeken kívül (futómű, gömbfejek, kormányösszekötő, fékerőszabályozókar) semmi sem ment tönkre. Semmi!
Karosszériáját tekintve szerintem időtálló a formatervezés, sprinter kilicsek vannak rajta, gyakorlatilag az első ajtótól az autó hátuljáig ugyanaz a két karosszéria, azzal a különbséggel hogy a VW-k nem rohadnak úgy mint a mercik. A nyúlványok öklömnyi vasból készültek, sosem fognak úgy elrohadni mint egy Ducato vagy egy Master.
A vezetőfülkét az egyszerűség és a puritánság jellemzi, minden funkcionális, egyszerűek a kapcsolók, az ajtókon nincs kárpit csak műanyag borítás. Nagyon jó dolog a rugós - könyöklős ülés, az elektromos ablakok, az elektromos tükör és fényszóróállítás. Az extrák ezzel kifújtak, klíma nincs benne. Sajnos.
Engem nagyon idegesít hogy nem lehet a kormányt állítani, és hogy nincs a fél literes üdítőnek sem hely, Az egyetlen pakolási lehetőség a kesztyűtartó, a 3 személyes ülés és a vezetőoldali ajtóban található tárolórekesz ahova egy 3 decis kólásdobozt betenni is egy kihívás, főleg vezetés közben. A hamutartó alatti tároló meg max egy csomag zsepit tud elnyelni. A fej feletti rész abszolút kihasználatlan, egy óriási üres tér van, se egy polc se semmi. Mérnöki hiba. A vezetőülés nekem hosszútávon nagyon kényelmetlen, valahogy nem tudom kényelmesre állítani pedig nem rendelkezem extra méretekkel (85kiló 180cm)
A motor soros öthengeres, 70kW teljesítményű, a legritkább verzió. Nem tudom biztosan de elvileg csak a postás autókba rakták ezt a motor-váltó kombinációt. . A 95 LE nekem kicsit gyengusz, az a 7 lóerő nagyon hiányzik. Főleg hogy állandóan túlsúllyal púpra rakva járok vele a burgenlandi hegyes-dombos vidéken 1500-1800 kiló teherrel. Fullra rakva dombon felfelé 4.seb 65km/h, ennyit tud. De! Ilyen terhelés mellet 95KM/h-val is csak 8,8-at eszik. Az ivecomat 10,5 liter alá sosem tudtam vinni! Az LT-vel apám a rekorder, nála evett már 8,0 litert is.
A hangját álmomból felkeltve is megismerem, jellegzetes 5hengeres TDI hang ami alapjáraton csak duruzsol majd ha nyomsz neki egy kövéret harap mint a kutya :D
Váltó kicsit rövid, 110-nél pörög 3000-ret. Utazója 100, itt pörög kb 2700-at azzal a világ végére is elmegy. Aki nem jár vele Németországba, maximum 2-300 kilóméteres távokra, ideális választás lehet.
Száz szónak is egy a vége, ez egy strapabíró konstrukció, rendszeres karbantartás mellett akár egy millió kilómétert is elmegy, nem véletlen hogy egy jó 20éves LT még mindig drágább mint egy 10 éves CRAFTER vagy Master vagy épp Ducato...
Hibalista
- Ajtók alja elhervadt, vákuumpumpa, kuplung, kulcsok hamar eltörnek, jobb hátsó szárnyasajtó beakasztója letörött, gumikéderek a hátsó ajtónál, vezető oldali ajtóbehúzóról letütürr a műanyag borítás, rugós ülés állítója, bal hátsó fékerőszabályozó kar, kopóalkatrészek...
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 208000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | LT 35 2.8TDI | Következő autója? | nem tervezem eladni |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
