Új Jetta 1.2 TSI tényleg elegendő
Szöveges ítélet
Először egy kis önigazolás:)
Nehéz dolgom volt, mert nem vagyok autószakértő. Családi kompakt kategóriában kerestem új autót céges használatra. Olyan autót szerettem volna venni, mely jól néz ki, tágas, van benne erő és megáll 4-5 millió ft között. A következő benzines autók jöttek számításba:
Ford Focus 1.6
Kia Ceed 1.4
Opel Astra sedan 1.4
Mazda 3
Alternatívaként beültem egy Sx4 Cross-ba is.
Az Opel és a Mazda kivételével vezettem az autókat.
Több hónapos keresgélés után az utolsó pillanatban döntöttem a Jetta mellett, mert úgy gondoltam, hogy életem első új autóját nem vehetem meg úgy, hogy ne menjek be egy VW-Skoda-Seat kereskedésbe és ne nézzek meg egy Golfot, illetve egy Octaviát.
Mondanom sem kell, hogy a Skoda szalonba már be sem jutottam, mert annyira megtetszett először a Golf, utána pedig a Jetta. Ezt hívják első látásra szerelemnek, amit a fenti autók közül talán csak az új Focusnál éreztem.
Végül a Jetta mellett döntöttem, egyrészt azért mert picivel olcsóbb volt a Golfnál, másrészt több a hely benne, valamint a feleségemnek (és nekem is) jobban tetszett a sedan forma.
Az autóról:
1.2. Trendline TSI Blue Motion Technology (BMT) - facelift - 2014.
A Trendline felszereltség mellé választottam egy Multi csomagot, mely tartalmaz egy érintőképernyős rádiót, ülésfűtést, tolatóradart elöl, hátul, kétzónás automata klíma.
Az autó szerintem nagyon nyomatékos, 1500 fordulattól nagyon megindul, mindegyik fokozatban. 6-ik fokozatban 130-nál 3000 alatt van a fordulatszám.
Menet közben nagyon halk, még autópálya tempónál is.
Fogyasztás: 15 literről indul (ez rövidebb távokon rémisztő) és útközben kúszik vissza 6-7 liter közé, attól függően, hogy hol megyek vele.
A belső tér nagyon tágas, a csomagtartó óriási (510 l), bár való igaz, hogy nehezebben pakolható egy Octaviánál.
Ami tetszik:
Elegáns megjelenés
Erős, nyomatékos motor (persze itt el lehet szállni az igényekkel)
Start-stop rendszer
8 hangszórós hangrendszer (nagyon király)
ülésfűtés
elől-hátul nagyon tágas (hátul tényleg akkora a hely, mint az egyel fentebbi kategóriákba)
klímavezérlés
kanyarfény
Ami nem tetszik:
Valahogy nem sikerült még eltalálnom a kényelmes vezetési pozíciót, bár a vezetőülés és a kormány 4 irányban állítható.
Tofee-barna színben vettem, ami egyébként nagyon szép, de nagyon meglátszik rajta a kosz.
A hátsó szélvédőre elférne egy ablaktörlő.
Amit még hiányolok az autóból, bár tudom, hogy az egyel magasabb Comfortline felszereltség része (+300.000 Ft) a deréktámasz és a Tempomat.
Én egy régi családi Daewoo Lanosból ültem át, tehát mondhatni, hogy gyakorlatilag bármelyik új autóba beülök, akkor csak meglepetés érhet. Összességében szerintem egy nagyon jó autó, nem döntöttem rosszul, aki átlagfelhasználásra vágyik, annak szerintem jó választás.
ui.: Én eddig nem tapasztaltam a mexikói összeszerelés okozta "minőséget", szerintem egyben van az autó.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
-
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Daewoo Lanos | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
